Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ben net geweest in Brugge waar ook m'n dealer staat. Mooie wagen, maar te veel blingblingchroom in 't dashboard
Ook net geweest.
Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.
De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).
Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.
De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).
Ik wil hem wel eens zien die je gewonnen hebt voor een maand
Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.
De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).
Gisteren in Gent een S60 T5 gezien met een ongeloofelijk mooi geluid, klonk exact als deze
Klinkt raar maar je verwacht zo een geluid niet uit een volvo, hoe vet het ook klinkt.
Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.
De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).
Ben vandaag ook langsgeweest in Brugge. Piekfijn georganiseerd evenement alleszins. Mijn pa en ik mochten een testritje maken met een V40 D3 automaat en een S80 D4 manueel. Beetje jammer wel dat de S80 pre-facelift was, deze is qua interieur toch tamelijk ingrijpend gewijzigd niet zo lang geleden. Maar ik was vooral geïnteresseerd in de V40. Ik had hem vorige maand al eens mogen uittesten bij de garage in de D2 motorisatie (zie "testverslagen") en vond dat toen erg nipt qua motor. Ik was heel benieuwd wat de vijfcylinder D3 zou brengen...
En het werd een absolute opsteker. We kregen een razend knappe V40 mee, zwart, kleine dakspoiler, 18 inch Midir-velgen en 2 trapeziumvormige (enfin, ovalen) uitlaten. Een heel andere aanblik dan de vorige V40 waarmee ik had mogen rijden en binnen werd die indruk alleen maar bevestigd. Achteraf nog eens nagevraagd en het bleek inderdaad om een quasi-full-option te gaan. En zo goed uitgerust is het echt een juweeltje van een wagen. Automatische versnellingsbak met verlichte versnellingspook (vond ik mooier dan de manuele pook uit de andere V40), mooie lederen zetels, een hele resem veiligheidssnufjes, automatisch inparkeren, adaptief dashboard, panoramadak, keyless start, xenon koplampen met bochtenverlichting, adaptieve cruisecontrol, achteruitrijcamera, ... Hele knappe wagen dit keer.
En de motor past mijns inziens véél beter bij de auto dan die D2 - al is die dan fiscaal interessanter. Altijd meer dan voldoende vermogen in huis voor inhaalmanoeuvres, rijdt heel soepel met de automaat en rijdt gewoon in het algemeen heel fijn. Bij mijn vorige testrit was het een net, net-niet-gevoel, met deze buttload aan opties is het eerder een dik, dik-wel-gevoel. Al wist de verkoper ook te vertellen dat ie in deze uitvoering makkelijk al rond en boven de 40.000€ draait... Slik .
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Ook geweest in Brugge en de manuele T3 gereden. Beetje gemengd gevoel. Hun traject was niet zo goed gekozen, allemaal max. 70km/u wegen dus efkes doortrekken zat er niet echt in. Motor is stil en zeker vlot, maar een echte 'duw' die je van een 150pk turbo verwacht is er toch niet. Nu ja het is ook geen echt lichte wagen natuurlijk.
Knap dashboard, afwerking en materialen zijn zeker goed. Stoelen ok, maar vroeger onderscheidde Volvo zich hierin toch duidelijker van andere merken vind ik, nu is het 'gewoon' goed. Snufjes zoals achteruitrijcamera zijn top in dit segment.
En de motor past mijns inziens véél beter bij de auto dan die D2 - al is die dan fiscaal interessanter. Altijd meer dan voldoende vermogen in huis voor inhaalmanoeuvres, rijdt heel soepel met de automaat en rijdt gewoon in het algemeen heel fijn. Bij mijn vorige testrit was het een net, net-niet-gevoel, met deze buttload aan opties is het eerder een dik, dik-wel-gevoel. Al wist de verkoper ook te vertellen dat ie in deze uitvoering makkelijk al rond en boven de 40.000€ draait... Slik .
Inderdaad! Het probleem is het ergst als je anders gewoon bent en wordt dan compleet eens je een testrit doet met een "zwaardere" motor. 't Wordt eens tijd dat ze zelf een motor ontwikkelen zodat ze van die (sorry dat ik het zeg) PSA-brol vanaf zijn .
Inderdaad! Het probleem is het ergst als je anders gewoon bent en wordt dan compleet eens je een testrit doet met een "zwaardere" motor. 't Wordt eens tijd dat ze zelf een motor ontwikkelen zodat ze van die (sorry dat ik het zeg) PSA-brol vanaf zijn .
Zijn ze toch volop mee bezig: d2 en d3 hebben beiden een uitstoot van 119gr
volgens mij 'moeten' ze nog tot een bepaalde datum motoren afnemen en zal 't dan enkel nog eigen motoren zijn
Zijn ze toch volop mee bezig: d2 en d3 hebben beiden een uitstoot van 119gr
volgens mij 'moeten' ze nog tot een bepaalde datum motoren afnemen en zal 't dan enkel nog eigen motoren zijn
Dat zal al een hele verbetering zijn! Daarna kunnen ze zich (los van polestar) bezig houden met een nieuwe R-reeks...
Comment