Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo plat vin ik die ni eerder puntig.
Maar kom het zijn mooie wagens van een goede tijd spijtig dat die 9000 ni in break bestond denk wel dat dat knap moet geweest zijn.
LPI geen optie?(kost 3100€ met electronische kopsmering, vuldop naast naftvuldop en tank in plaats van reservewiel)
Ik heb daar toch al vaak over nagedacht.. Alleen is dat natuurlijk direct 3100 euro (ik weet, je wint dat uiteindelijk wel terug) en sleur je toch weer wat extra gewicht mee. En ik blijf een beetje bang van LPI op een R, ik weet dat jij er zeer over te spreken bent maar heb toch al andere verhalen gehoord ook van een R op gas. Momenteel doe ik ook nog te veel km's (waaronder, los van de normale ritten, gemiddeld zo'n 10x per jaar 1000+ km/dag aan stevige autobahnsnelheden via DE) en vind ik het gemak van een grote dieseltank ook makkelijk, kzou nie om de 3 uur willen/moeten tanken . Ik denk aan 200+ km/h cruisesnelheid dat zo'n R (zelfs met LPI) best nog wat zuipt.. Nu heb ik soms gemiddelde snelheden (op de BC) van over de 160km/h en toch aan een gemiddeld verbruik van zo'n 7l/100km..
Wanneer de km's wat dalen terug, komt er sowieso een naft en dan is zo'n R momenteel de grootste kanshebber ook omwille van z'n compromiserend karakter. Performance kom ik nu niet te kort maar daar gaat 't bij mij bij 't kopen van een R zelfs niet om (enfin staat niet in de toplist van waarom ik er een wil).. Wel het feit dat het een R is, 't is speciaal, je ziet ze niet veel rijden, 't is zo'n statische tijdloze auto met alle moderne snufjes die je nodig hebt, comfortabel, HEERLIJKE motor (5-cyl-turbo AWD is tegenwoordig ook zeldzaam los van de RS3/TTRS die een 3-voud kosten), dagelijks inzetbaar doch toch te gebruiken voor een reguliere trackday (remmen een beetje upgraden dan, een setje semi's eventueel) ja, ik ben echt verliefd op die bak.. Mede door m'n huidige auto die het vertrouwen en respect in Volvo geboost heeft
Ik heb daar toch al vaak over nagedacht.. Alleen is dat natuurlijk direct 3100 euro (ik weet, je wint dat uiteindelijk wel terug) en sleur je toch weer wat extra gewicht mee. En ik blijf een beetje bang van LPI op een R, ik weet dat jij er zeer over te spreken bent maar heb toch al andere verhalen gehoord ook van een R op gas. Momenteel doe ik ook nog te veel km's (waaronder, los van de normale ritten, gemiddeld zo'n 10x per jaar 1000+ km/dag aan stevige autobahnsnelheden via DE) en vind ik het gemak van een grote dieseltank ook makkelijk, kzou nie om de 3 uur willen/moeten tanken . Ik denk aan 200+ km/h cruisesnelheid dat zo'n R (zelfs met LPI) best nog wat zuipt.. Nu heb ik soms gemiddelde snelheden (op de BC) van over de 160km/h en toch aan een gemiddeld verbruik van zo'n 7l/100km..
Wanneer de km's wat dalen terug, komt er sowieso een naft en dan is zo'n R momenteel de grootste kanshebber ook omwille van z'n compromiserend karakter. Performance kom ik nu niet te kort maar daar gaat 't bij mij bij 't kopen van een R zelfs niet om (enfin staat niet in de toplist van waarom ik er een wil).. Wel het feit dat het een R is, 't is speciaal, je ziet ze niet veel rijden, 't is zo'n statische tijdloze auto met alle moderne snufjes die je nodig hebt, comfortabel, HEERLIJKE motor (5-cyl-turbo AWD is tegenwoordig ook zeldzaam los van de RS3/TTRS die een 3-voud kosten), dagelijks inzetbaar doch toch te gebruiken voor een reguliere trackday (remmen een beetje upgraden dan, een setje semi's eventueel) ja, ik ben echt verliefd op die bak.. Mede door m'n huidige auto die het vertrouwen en respect in Volvo geboost heeft
remmen van een R zijn Brembo's van 330mm(idem als op de Masturbashi EVO's), enkel de blokken vervangen en betere remolie en je kan ermee op circuit
qua verbruik, reken aan +160 dat je een liter of 14/15 erdoor jaagt
met een tank doe je een 350km à 400km(ringtank van netto 58l) moest ik 'm gebruiken voor langere trips en de koffer niet volledig gebruiken, stak ik er een 2e tank bij achter de achterbank(meestal 80liter netto) dan heb je een rijbereik van meer dan 800km
Wetende dat je zo'n S80 T6 bi-turbo met 272PK kan kopen voor misschien 3500 euro aankoopprijs, dat die ketels oerdegelijk zijn en je er op gas dus idd goedkoop mee kan rijden, is dat eigenlijk echt wel dé kar voor wie in alle comfort met de nodige power wilt cruisen voor een zacht prijsje.
Comment