Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zeer knappe wagens.

maar niet gezond voor mij, daar is mijn voet te zwaar voor dan zou ik te veel boetes hebben.
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
      zeer knappe wagens.

maar niet gezond voor mij, daar is mijn voet te zwaar voor dan zou ik te veel boetes hebben.
      Bwa, een stukske hout onder u gaspedaal leggen lost misschien ook iets op? maar de uwe kan er toch ook iets van? op het laatste stuk vd zweedse meet

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

zeer knappe wagens.

valt mee, ik heb de mijne nu juist 2 jaar(32000km) en ik heb nog maar 1 boete...(zonder coyote!!!!)

ik heb ook nog zo'n fotootje dat ze door 't water splashed:
        Last edited by Philken; 02/01/2013, 23:16.
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Prachtige auto idd, en die spaceball pook
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
          1980 Mercedes-Benz W123 280
          1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
            Bwa, een stukske hout onder u gaspedaal leggen lost misschien ook iets op? maar de uwe kan er toch ook iets van? op het laatste stuk vd zweedse meet

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
            die kan der zeker iets van maar is een slak vergeleken met een R
            + de mijne vraagt ni om snel te rijden die vraagt meer om te cruzen
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
            http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

zeer knappe wagens.

Valt ook rustig te rijden :-).

Comment

• Comment

• Deze heeft ook zijn beste tijd gehad precies

Qua onderdelen kan je er misschien nog wat uithalen. De heico grill is wel nog mooi & de sportieve voorlip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                    Iemand ervaring met de D5 motoren?

Goede, slechte? Waar op te letten bij aankoop? Chippen?

Dank!
                    Mijn schoonvader heeft een XC60 met de D3 (is eigenlijk krek hetzelfde als een D5, alleen minder krachtig) en dat ding rijdt als een trein. De motor is heel soepel en aangenaam om te rijden. Ook om dingen te trekken (vb. caravan) is dat een ideale krachtbron. Verbruik is 9L gem. (hij doet veel korte afstanden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                      Deze heeft ook zijn beste tijd gehad precies

Qua onderdelen kan je er misschien nog wat uithalen. De heico grill is wel nog mooi & de sportieve voorlip.
                      Daar zou ik ver van wegblijven. Zonde.
                      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                      1999 Volvo V70 classic 2.5d
                      1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                        Mijn schoonvader heeft een XC60 met de D3 (is eigenlijk krek hetzelfde als een D5, alleen minder krachtig) en dat ding rijdt als een trein. De motor is heel soepel en aangenaam om te rijden. Ook om dingen te trekken (vb. caravan) is dat een ideale krachtbron. Verbruik is 9L gem. (hij doet veel korte afstanden).
                        Hier thuis hebben we ook een XC60 D4 rondrijden, is dus ook een toegeknepen 5cilinder, met in ons geval 163 pk. Vlot is die zeker genoeg, gemiddeld verbruik ligt rond de 8 liter, en dat 5 cilinder geluid is altijd mooi meegenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten

Dank!

euro 3 D5 (tot 2005), goede motoren, zeer zuinig. Enige wat je vroeger wel 's hoorde bij deze motoren waren verstuivers die kapot gingen. Chippen kan, tot zo'n kleine 200pk en 450Nm. Grootste nadeel van de euro 3 D5's is dat je ze enkel met een 5-bak kunt krijgen.

euro 4 D5 (vanaf 2005 tot 2009), idem, goede motoren maar hebben een DPF dus je moet er zeker voor zorgen dat je de laatste software-update hebt gehad bij de dealer. Er zijn problemen geweest met de oude dealersoftware.. te veel bij-inspuiting voor de DPF waardoor de olie te veel verdund kon worden met alle gevolgen vandien voor de motor. Verder zegt Volvo om de 30k olie te wisselen, maar het wordt aangeraden dit minstens om de 20k km's te doen. De euro 4 D5 (en euro 4 2.4d 163pk) zijn met 6-bak. Chippen kan ook, je kan ver gaan met deze motor omdat de internals enorm berekend zijn en een zéér ruime marge hebben ( de euro 4 D5/2.4d is bvb uitgerust met een gt2056v turbo, die o.a. ook op een mercedes cls320 cdi zit). Er zijn maar een paar tuners die hier van op de hoogte zijn (velen gaan stoppen bij 200 à 220PK en gaan nog steeds niet veel verder dan de euro 3 D5) maar het blok kan op zijn sokken 230+pk en 550+Nm aan.

Hier een voorbeeld van een tuner in de UK die een euro 4 D5 helemaal "open" gezet heeft met enkel software en een open uitlaat (zonder DPF) met 260pk en 620Nm.

Dan heb je nog de nieuwe D5 (205 en 215PK) met twee turbo's, hier kan ik nog weinig over zeggen, nog niet veel ervaring mee en deze motoren zijn nog maar een paar jaar op de markt.. Maar als je met chippen in het hoofd zit kan ik je zeggen (afgaand van de hardware) dat je uiteindelijk niet echt meer pk's zult scoren dan bij de "oude" euro 4 D5 maar je vermoedelijk een nog lineairder verloop zult hebben (daar zijn die 5-cylinders sowieso wel zeer goed in!) door de twee turbo's.

Als je een 2.4D/D5 5-pitter goed onderhoudt, dan voelt deze op 200 of zelfs 300k km's nog als nieuw aan, super soepel en vinnig.

Comment

• en dat in een v50
                            vond mijn 176Pk en 423Nm al vlot...

Comment

• filmke op LPG staat in topic van de R
                              mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

filmke op LPG staat in topic van de R
                                Knap! Regel eens een tunnelvideo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                  Knap! Regel eens een tunnelvideo
                                  waar is er een deftige tunnel in mijn buurt?
                                  mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                    waar is er een deftige tunnel in mijn buurt?
                                    In uw buurt.. Dat antwoord zal ik u schuldig moeten blijven, hier weet ik wel een paar van die toffe "klankkasten" zijn . Anders de waasdlandtunnel @ a'pen (konijnenpijp) .. ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      Ga naar 20 seconden.

Efkes mijne T5 chippen zei 'm.

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Heb wat meer info terug gevonden over deze..

Heeft 547PK en 652Nm

Kar is niet bepaald stock meer

motor
                                      Motor byggd av autotech
                                      Verdi Stakar
                                      Spec kolvar
                                      Autotech kammar med hårdare fjädrar
                                      Portad topp från 2.3 T5 -04 (250hk original)
                                      1000cc spridare
                                      Ombyggt soppasystem
                                      Wallbro 255l/m
                                      Turbo gt3076 bytt till ny modifierad 2012
                                      Växellåda M66
                                      Quafie diff
                                      Fast svänghjul
                                      Tryckplatta från bmw
                                      Intercooler frontmatad 600x300x76
                                      2,5 tums tryckrör
                                      Övre tryckrör från do88 + lite ombyggt
                                      3 tum avgassystem ferrita
                                      Öppet filter KN med egenbyggd avskärmning
                                      Powerflex övre motorfäste m.m
                                      Div powerflexbussningar i framvagn/motorrum
                                      m.m

Alles vind je hier terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat er inderdaad wel een samenwerking is voor originele Volvo onderdelen. Dat was in ieder geval zo voor Aalst overgenomen werd door D'hondt (de naam van de vroegere garage ontsnapt me even, iemand?)
                                        Garage Modern.

Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten

Dank!
                                        Wat Wouter zegt dus.

Ik heb de D5 185pk met geartronic. Was tot vorig jaar getuned, nu is die standaard 185 pk, omwille van de reden die Wouter aanhaalde: laatste versie van de dealersoftware, dus tuning overschreven.
                                        Heb nu bijna 250 000 km en die voelt qua motor inderdaad nog jong aan.
                                        Heb eens een weekend met een V60 1.6d gereden, en qua prestaties is die uiteraard een pak minder dan de mijne, maar wel zeer goed doenbaar. Maar qua beleving, qua gevoel, qua lineair rijden, .... was m'n D5 toch wel de superieure. Maar dat zijn al geen appels en peren meer, da's kersjes en peren vergelijken.

De motor op zich: voor mij dus geen enkel probleem, integendeel, lof.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Wie koopt hem voor een motor swap?

Zowiezo dat de onderdelen zonder motor u 2de hands al 6500 euro opbrengt. En dan heb je een gratis D5 Wel veel kilometers maar die kunnen daar tegen.

Comment

Working...
                                          X