Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Excuus, de V70 uiteraard niet.

Ik las er al even van, de reden waarom je een aantal Volvo-configs uitprobeert
    tja als ze me proberen te overtuigen dat t gras groener is aan de overkant, kan ik niet anders dan luisteren( goed beseffend dat hoe groener 't gras, hoe meer je 't moet afrijden....)
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• thx bompa had het nog nooit gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        wil jij eens een pic van je achterbank pakken ?
        Die heb ik zo niet, zou ik inderdaad moeten nemen dan.

Wat wil je zien/weten?

Comment

• Foto.jpg

Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
          Met welk knopje kan je die achterste hoofdsteunen naar beneden laten? Hadden we hier thuis geen besef van.
          Onderste knoppenrij op middenconsole, derde knop van links gezien

Comment

• Was inderdaad een optie.
            Bij de S60 / S80 I zat dat knopje onderaan op de middenconsole, waar de schakelaars voor dstc / inklapbare spiegels / interieurbeveiliging / ... zitten (voor pook)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            thx bompa had het nog nooit gezien
            heb nog gezocht naar een filmpje, niet gevonden
            bestaat zeker hoor op youtube, als ze neerklappen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Is blijkbaar wel van een US-model, maar toch...
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Gewoon uit nieuwsgierigheid en interesse, wanneer komt er feitelijk nog eens iets nieuw(s) voor de modellen S80 en V70. Buiten de facelifts van enkele jaren terug blijken mij deze modellen al eeuwen mee te gaan.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De S80 en V70 zijn vernieuwd in respectievelijk 2006 en 2007, dat is een modelcyclus van een goede 5-6 jaar, de nieuwe modellen zullen niet meer lang op zich laten wachten. Doet bvb. Audi beter dan ? Hun A3 8E heeft verdorie bijna 10 jaar bestaan.. (2003-2012).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    Was inderdaad een optie.
                    Bij de S60 / S80 I zat dat knopje onderaan op de middenconsole, waar de schakelaars voor dstc / inklapbare spiegels / interieurbeveiliging / ... zitten (voor pook)

heb nog gezocht naar een filmpje, niet gevonden
                    bestaat zeker hoor op youtube, als ze neerklappen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                    Is blijkbaar wel van een US-model, maar toch...
                    Mij ontgaat het nut van de kopsteunen te ontgrendelen naar voorwaartse stand?
                    Is het niet bij de MB-Sklasse dat die naar achteren klappen in een uitholing van de hoedenplank? Blijkt mij meer logisch en nuttig te zijn dan hier.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                      De S80 en V70 zijn vernieuwd in respectievelijk 2006 en 2007, dat is een modelcyclus van een goede 5-6 jaar, de nieuwe modellen zullen niet meer lang op zich laten wachten. Doet bvb. Audi beter dan ? Hun A3 8E heeft verdorie bijna 10 jaar bestaan.. (2003-2012).
                      Geen flauw idee van feitelijk, weet dat ik in nog geen 7 jaar met 3 verschillende nieuwe modellen A6en heb gereden. Volgens mij heb ik in 2005 of 2006 op het autosalon toen naar de nieuwe S80 gaan kijken als mogelijke opvolger voor een MB type 211. Ook daar zitten ze al aan (vele) andere uitvoeringen. Vind het vreemd dat er dus nog geen nieuwe ontwerpen her & der zijn opgedoken voor de S80 en V70, verdacht stil...

Comment

• Bij de E en S kan je ze inderdaad via knopje vooraan laten neerklappen naar een uitholling achteraan.
                        Bij de S kan je ze ook weer via knopje terug omhoog laten komen en in elke gewenste positie zetten.
                        IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                        Helderzienden

Comment

• bij de mercedes zou je ze kunnen vergeten, bij volvo niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            bij de mercedes zou je ze kunnen vergeten, bij volvo niet

Dus enkel functioneel bij de Volvo's om de achterbank plat te leggen zodat de hoofdsteunen tussen de zitting van de achterbank en rugleuning van de voorste zetels vallen en misschien alzo een platte laadruimte bekomt? Mmmmm, zo dom nog niet die Zweden...

Comment

• ik ben just wakker en daarmee mss niet hemaal mee

kopsteunen liggen plat voor beter zicht

Comment

• ja ja, dat is de opzet ervan, maar bij de XC60 krijgt het dan wel 2 functie lijkt me.

Comment

• Hoofdsteunen zitten inderdaad weg bij het neerleggen van de achterbank, maar wat bobo bedoelde was dat als de hoofdsteunen neergeklapt zijn in een S80 en er stapt een passagier achteraan in, dat de hoofdsteunen dan sowieso terug recht gezet worden terwijl je het bij een E zou kunnen vergeten, puur om veiligheidsredenen dus.
                                  1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
                                    Hoofdsteunen zitten inderdaad weg bij het neerleggen van de achterbank, maar wat bobo bedoelde was dat als de hoofdsteunen neergeklapt zijn in een S80 en er stapt een passagier achteraan in, dat de hoofdsteunen dan sowieso terug recht gezet worden terwijl je het bij een E zou kunnen vergeten, puur om veiligheidsredenen dus.
                                    Inderdaad, nogal onhandig voor de achterpassagiers als je ze niet terug zet. Conclusie is dus dat de Zweden verder nadenken dan de Duitsers...

Comment

• of het was goekoper om ze naar voor doen kantelen, kan ook

soit, de helft van't forum rijdt met dondere beglazing achteraan, voor hen speelt dit toch geen rol

Comment

• Net even met de schoonvader op pad geweest tevens een die hard volvo familie :p
                                        en na wa chit chat over autos , kwamen we op het ond. lichte vracht. Nu vertelde ik hem dat 50% van de wielbasis kofferuimte/laadruimte moet zijn met een vlakke vloer. en scheiding van min 30 cm en de hele rim ram.
                                        Hij vertelde me dat hij gisteren een eigenaar van een volvo v70 op de site vant bedrijf tegenkwam en die wagen was van het fabriek af als lichte gvracht gekocht autos was 2 jaar en er was plaats voor 4 pers.
                                        DE achterbank was rechtop gezet en vastgezet en de midden armleuning was ook vast naar beneden gezet dan.
                                        ipv zo een netje van achter in het koffer net achter de zetelsteunen was dit een vast (metalen exemplaar) .
                                        En de wagen stond zo als lichte vracht ingeschreven.
                                        is dit een nieuwe regel ? of is de wagen dan maar voor 50% lichte vracht ? of nieuwe regels ?

iemand hier al meer van gehoord of iemand meer info hier over ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raydox Bekijk Berichten
                                          Net even met de schoonvader op pad geweest tevens een die hard volvo familie :p
                                          en na wa chit chat over autos , kwamen we op het ond. lichte vracht. Nu vertelde ik hem dat 50% van de wielbasis kofferuimte/laadruimte moet zijn met een vlakke vloer. en scheiding van min 30 cm en de hele rim ram.
                                          Hij vertelde me dat hij gisteren een eigenaar van een volvo v70 op de site vant bedrijf tegenkwam en die wagen was van het fabriek af als lichte gvracht gekocht autos was 2 jaar en er was plaats voor 4 pers.
                                          DE achterbank was rechtop gezet en vastgezet en de midden armleuning was ook vast naar beneden gezet dan.
                                          ipv zo een netje van achter in het koffer net achter de zetelsteunen was dit een vast (metalen exemplaar) .
                                          En de wagen stond zo als lichte vracht ingeschreven.
                                          is dit een nieuwe regel ? of is de wagen dan maar voor 50% lichte vracht ? of nieuwe regels ?

iemand hier al meer van gehoord of iemand meer info hier over ?
                                          Als dat waar is dan lijkt zo'n V70R ineens wel zéér interessant.

Comment

Working...
                                          X