Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Inderdaad, nogal onhandig voor de achterpassagiers als je ze niet terug zet. Conclusie is dus dat de Zweden verder nadenken dan de Duitsers...
    ben al gelijk aan het denken, stel je voor zatte vriend stapt in, jij bent de steunen vergeten, zatte vriend stijve nek de dag erna

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door raydox Bekijk Berichten
      Net even met de schoonvader op pad geweest tevens een die hard volvo familie :p
      en na wa chit chat over autos , kwamen we op het ond. lichte vracht. Nu vertelde ik hem dat 50% van de wielbasis kofferuimte/laadruimte moet zijn met een vlakke vloer. en scheiding van min 30 cm en de hele rim ram.
      Hij vertelde me dat hij gisteren een eigenaar van een volvo v70 op de site vant bedrijf tegenkwam en die wagen was van het fabriek af als lichte gvracht gekocht autos was 2 jaar en er was plaats voor 4 pers.
      DE achterbank was rechtop gezet en vastgezet en de midden armleuning was ook vast naar beneden gezet dan.
      ipv zo een netje van achter in het koffer net achter de zetelsteunen was dit een vast (metalen exemplaar) .
      En de wagen stond zo als lichte vracht ingeschreven.
      is dit een nieuwe regel ? of is de wagen dan maar voor 50% lichte vracht ? of nieuwe regels ?

      iemand hier al meer van gehoord of iemand meer info hier over ?
      lichte vracht met behoud van achterbank met 2plaatsen is al enkele jaren weer afgeschaft, heeft een jaar of 2 zo geweest(ik dacht tot 2004) zolang de toenmalige eigenaar er verder mee rijden, bleef 't een lichte vracht, bij verkoop moest de nieuwe eigenaar wel biv en jaarlijkse taks als een personenwagen betalen
      maat van mij heeft zo eentje gekocht en dan de 5e plaats terug gangbaar gemaakt en de afscherming tussen de achterbank en kofferruimte weggenomen
      er heeft hier een ganse tijd een V70R van uit het kortrijkse te koop gestaan die zo omgebouwd was, voor hem was 't een LV, voor de koper niet meer
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Als dat waar is dan lijkt zo'n V70R ineens wel zéér interessant.
        als je eerst lpg legt in een R, doe je ook al profijt op de biv(2004=+/-2000€ nog dan), jaarlijkse taks is 'tzelfde als je diesel
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          lichte vracht met behoud van achterbank met 2plaatsen is al enkele jaren weer afgeschaft, heeft een jaar of 2 zo geweest(ik dacht tot 2004) zolang de toenmalige eigenaar er verder mee rijden, bleef 't een lichte vracht, bij verkoop moest de nieuwe eigenaar wel biv en jaarlijkse taks als een personenwagen betalen
          maat van mij heeft zo eentje gekocht en dan de 5e plaats terug gangbaar gemaakt en de afscherming tussen de achterbank en kofferruimte weggenomen
          er heeft hier een ganse tijd een V70R van uit het kortrijkse te koop gestaan die zo omgebouwd was, voor hem was 't een LV, voor de koper niet meer
          De mijne was ook lichte vracht bij de vorige eigenaar. Vier zitplaatsen (vijfde gordel was niet geplaatst), vaste metalen afscheiding. Voor mij onmogelijk als lichte vracht in te schrijven, jammer want ik mocht 2500€ dokken voor de in verkeer stelling.

          Comment


          • Zijn er hier ervaringen met de T3? Die ene testrit die ik heb gemaakt zegt niet zoveel over de algehele ervaring. Een 1.6 4-cil uit de Ford-stal. Dezelfde als de T4, maar dan met een zwakkere turbo. Misschien mecaniciens die er iets meer kunnen over vertellen (gekende problemen, krachtig genoeg, ...). Een T5, hoewel leuk en onder het motto "je leeft maar één keer" lijkt wel geestig, maar is qua verzekering (leeftijd) en taks te duur.

            Vooral omdat iemand op Volvo-forum met de T3 aangeeft moeite te hebben met steilere hellingen. Chippen (150 -> 180 pk, 240nm -> 300nm) lijkt zeker het overwegen waard (waarden van de standaard T4). Ontlopen van duurdere taks en verzekering. Aan de andere kant, misschien verstandiger om direct de juiste motor te kiezen dan achteraf terug te kijken en teleurgesteld zijn dat er een verkeerde keuze werd gemaakt.

            De huidige gaat nog niet de deur uit, maar in het vooruitzicht "weinig km = benzine" toch eens aan het rondneuzen. Sowieso zijn de verwachtingen hoog gespannen, eindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?
            Last edited by Phacoid; 14/01/2013, 10:41.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
              Sowieso zijn de verwachtingen hoog gespannen, eindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?
              naargelang welk motorisatie misschien, de 2.0l met 100kw die in de S-max zit is alvast zeer betrouwbaar.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • De T3 en T4 zijn beiden de Ford 1.6 4-cil. Enige verschil tussen de twee is de turbo, waardoor de T4 30pk extra heeft. Het maximum koppel is op beiden ingesteld op 240nm, maar dat kan snel veranderen (300nm door te tunen). De Volvo T5 is direct een grote stap imo.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                  Zijn er hier ervaringen met de T3?
                  Na weken aandringen kon mijn broer eindelijk een T3 V40 vast krijgen voor een testrit.
                  Rijdt vlot maar ik had het verschil tussen mijn 1.6D en T3 véél groter verwacht, het lijken geen 40 pk verschil.
                  Al zal het vermogen bij zo'n T3 wel veel meer gespreid zijn, bij een 1.6D voel je veel duidelijker de trubo zijn werk doen, maar dat is daar dan ook rap gedaan.
                  Om nog verder te gaan op de V40, 't mag dan een zeer goed onderstel zijn qua weglegging & rijgedrag, het comfort achteraan vind ik op onze belgische wegen toch een beetje een probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                  eindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?
                  Over de betrouwbaarheid valt idd wat te zeggen, maar die 1.6D is toch gewoon goed om vlot met al het verkeer mee te kunnen. Véél meer moet je toch niet verwachten als je een 1.6D koopt
                  Last edited by ; 14/01/2013, 16:28.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    bij de mercedes zou je ze kunnen vergeten, bij volvo niet
                    Mijn vader had dat in zijn W202 al en door ze naar achter te laten klappen kun je je achterpassagiers een wiplash geven
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                      Na weken aandringen kon mijn broer eindelijk een T3 V40 vast krijgen voor een testrit.
                      Rijdt vlot maar ik had het verschil tussen mijn 1.6D en T3 véél groter verwacht, het lijken geen 40 pk verschil.
                      Al zal het vermogen bij zo'n T3 wel veel meer gespreid zijn, bij een 1.6D voel je veel duidelijker de trubo zijn werk doen, maar dat is daar dan ook rap gedaan.
                      Om nog verder te gaan op de V40, 't mag dan een zeer goed onderstel zijn qua weglegging & rijgedrag, het comfort achteraan vind ik op onze belgische wegen toch een beetje een probleem


                      Over de betrouwbaarheid valt idd wat te zeggen, maar die 1.6D is toch gewoon goed om vlot met al het verkeer mee te kunnen. Véél meer moet je toch niet verwachten als je een 1.6D koopt
                      Met mijn vroegere wagen was de 1.6D een wereld van verschil en dan merk je dat niet. Je merkt het pas als je er echt vlot mee begint te rijden. En in normale variant gaat die (in mijn ogen) voor geen meter vooruit. Nu opgedreven wel, maar een auto opdrijven doe je normaal voor extra plezier, niet om beter mee te kunnen met het verkeer en veiliger in te voegen. Het comfort achteraan is voor mij overigens geen probleem. Ik zit meestal alleen en soms met twee in de auto, dus dat maakt niet uit.

                      Enfin, het gaat hem eigenlijk niet over de gebreken van de 1.6D, maar vooral om 't feit dat ik tegenwoordig nog te weinig kilometers doe om met een diesel te rijden. Als ik dan een nieuwe wagen overweeg, dan wil ik zeker zijn dat ik me niet mispak aan de motor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                        Met mijn vroegere wagen was de 1.6D een wereld van verschil en dan merk je dat niet. Je merkt het pas als je er echt vlot mee begint te rijden. En in normale variant gaat die (in mijn ogen) voor geen meter vooruit. Nu opgedreven wel, maar een auto opdrijven doe je normaal voor extra plezier, niet om beter mee te kunnen met het verkeer en veiliger in te voegen. Het comfort achteraan is voor mij overigens geen probleem. Ik zit meestal alleen en soms met twee in de auto, dus dat maakt niet uit.

                        Enfin, het gaat hem eigenlijk niet over de gebreken van de 1.6D, maar vooral om 't feit dat ik tegenwoordig nog te weinig kilometers doe om met een diesel te rijden. Als ik dan een nieuwe wagen overweeg, dan wil ik zeker zijn dat ik me niet mispak aan de motor.
                        Een groot verschil nu hij gechipt is?

                        Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                          De Volvo T5 is direct een grote stap imo.
                          Maar die hebben ze weer niet met manuele versnellingsbak zeker ? ..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            Maar die hebben ze weer niet met manuele versnellingsbak zeker ? ..
                            Inderdaad, maar die overweeg ik toch niet. Zoals eerder gezegd, duur in aankoop, biv, taks en verzekering. Toch te duur naar mijn goesting

                            Edit: trouwens vandaag brief in de bus van Volvo met een bon voor 1500 euro aan opties gratis te kiezen bij aankoop van een nieuwe Volvo, onafhankelijk van de andere kortingen. Kleine lettertjes: "Deze cheque is geldig tot 10 februari 2013 en mag gecumuleerd worden met de salonvoorwaarden (voor privérijders)". Dus offerte laten opstellen, korting bedingen en als alles rond is nog eens zwaaien met die cheque en wat extra pakketten aanvinken
                            Last edited by Phacoid; 14/01/2013, 19:42.

                            Comment


                            • C30 T5 in jonge tweedehands ? Zal goedkoper uitkomen dan een nieuwe V40 T3/T4

                              Comment


                              • Helaas, de C30 vinden noch mijn vriendin noch ik mooi. Plus dan zit je weer op hetzelfde interieur te staren en hoogstwaarschijnlijk met dezelfde piepjes en kraakjes.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                  Helaas, de C30 vinden noch mijn vriendin noch ik mooi. Plus dan zit je weer op hetzelfde interieur te staren en hoogstwaarschijnlijk met dezelfde piepjes en kraakjes.
                                  Over smaak valt niet te twisten. En daar heb je wel een punt ja, afwerking zal zijn zoals bij de S40/V50.

                                  Comment


                                  • Dan zal je volgens mij voor de T4 moeten gaan, T3 is geen sprintwonder.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Mijn vader had dat in zijn W202 al en door ze naar achter te laten klappen kun je je achterpassagiers een wiplash geven
                                      wie ligt er met zijn hoofd tegen de steun ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        wie ligt er met zijn hoofd tegen de steun ?
                                        Ik doe dat toch wel soms, vooral bij lange afstanden op de snelweg @ chill-modus, laid back & relaxed

                                        Comment


                                        • Ik ook!
                                          Dat is net zo gemakkelijk aan die Volvo-zetels.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X