Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door raydox Bekijk BerichtenNet even met de schoonvader op pad geweest tevens een die hard volvo familie :p
en na wa chit chat over autos , kwamen we op het ond. lichte vracht. Nu vertelde ik hem dat 50% van de wielbasis kofferuimte/laadruimte moet zijn met een vlakke vloer. en scheiding van min 30 cm en de hele rim ram.
Hij vertelde me dat hij gisteren een eigenaar van een volvo v70 op de site vant bedrijf tegenkwam en die wagen was van het fabriek af als lichte gvracht gekocht autos was 2 jaar en er was plaats voor 4 pers.
DE achterbank was rechtop gezet en vastgezet en de midden armleuning was ook vast naar beneden gezet dan.
ipv zo een netje van achter in het koffer net achter de zetelsteunen was dit een vast (metalen exemplaar) .
En de wagen stond zo als lichte vracht ingeschreven.
is dit een nieuwe regel ? of is de wagen dan maar voor 50% lichte vracht ? of nieuwe regels ?
iemand hier al meer van gehoord of iemand meer info hier over ?
maat van mij heeft zo eentje gekocht en dan de 5e plaats terug gangbaar gemaakt en de afscherming tussen de achterbank en kofferruimte weggenomen
er heeft hier een ganse tijd een V70R van uit het kortrijkse te koop gestaan die zo omgebouwd was, voor hem was 't een LV, voor de koper niet meermijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenAls dat waar is dan lijkt zo'n V70R ineens wel zéér interessant.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenlichte vracht met behoud van achterbank met 2plaatsen is al enkele jaren weer afgeschaft, heeft een jaar of 2 zo geweest(ik dacht tot 2004) zolang de toenmalige eigenaar er verder mee rijden, bleef 't een lichte vracht, bij verkoop moest de nieuwe eigenaar wel biv en jaarlijkse taks als een personenwagen betalen
maat van mij heeft zo eentje gekocht en dan de 5e plaats terug gangbaar gemaakt en de afscherming tussen de achterbank en kofferruimte weggenomen
er heeft hier een ganse tijd een V70R van uit het kortrijkse te koop gestaan die zo omgebouwd was, voor hem was 't een LV, voor de koper niet meer
Comment
-
Zijn er hier ervaringen met de T3? Die ene testrit die ik heb gemaakt zegt niet zoveel over de algehele ervaring. Een 1.6 4-cil uit de Ford-stal. Dezelfde als de T4, maar dan met een zwakkere turbo. Misschien mecaniciens die er iets meer kunnen over vertellen (gekende problemen, krachtig genoeg, ...). Een T5, hoewel leuk en onder het motto "je leeft maar één keer" lijkt wel geestig, maar is qua verzekering (leeftijd) en taks te duur.
Vooral omdat iemand op Volvo-forum met de T3 aangeeft moeite te hebben met steilere hellingen. Chippen (150 -> 180 pk, 240nm -> 300nm) lijkt zeker het overwegen waard (waarden van de standaard T4). Ontlopen van duurdere taks en verzekering. Aan de andere kant, misschien verstandiger om direct de juiste motor te kiezen dan achteraf terug te kijken en teleurgesteld zijn dat er een verkeerde keuze werd gemaakt.
De huidige gaat nog niet de deur uit, maar in het vooruitzicht "weinig km = benzine" toch eens aan het rondneuzen. Sowieso zijn de verwachtingen hoog gespannen, eindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?Last edited by Phacoid; 14/01/2013, 10:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenSowieso zijn de verwachtingen hoog gespannen, eindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De T3 en T4 zijn beiden de Ford 1.6 4-cil. Enige verschil tussen de twee is de turbo, waardoor de T4 30pk extra heeft. Het maximum koppel is op beiden ingesteld op 240nm, maar dat kan snel veranderen (300nm door te tunen). De Volvo T5 is direct een grote stap imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenZijn er hier ervaringen met de T3?
Rijdt vlot maar ik had het verschil tussen mijn 1.6D en T3 véél groter verwacht, het lijken geen 40 pk verschil.
Al zal het vermogen bij zo'n T3 wel veel meer gespreid zijn, bij een 1.6D voel je veel duidelijker de trubo zijn werk doen, maar dat is daar dan ook rap gedaan.
Om nog verder te gaan op de V40, 't mag dan een zeer goed onderstel zijn qua weglegging & rijgedrag, het comfort achteraan vind ik op onze belgische wegen toch een beetje een probleem
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichteneindelijk af van PSA-motor want laten we even allemaal eerlijk zijn: het is een hoop rommel en niet opgedreven is de 1.6 niet geschikt voor deze wagens. Echter, is Ford meer betrouwbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbij de mercedes zou je ze kunnen vergeten, bij volvo niet'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk BerichtenNa weken aandringen kon mijn broer eindelijk een T3 V40 vast krijgen voor een testrit.
Rijdt vlot maar ik had het verschil tussen mijn 1.6D en T3 véél groter verwacht, het lijken geen 40 pk verschil.
Al zal het vermogen bij zo'n T3 wel veel meer gespreid zijn, bij een 1.6D voel je veel duidelijker de trubo zijn werk doen, maar dat is daar dan ook rap gedaan.
Om nog verder te gaan op de V40, 't mag dan een zeer goed onderstel zijn qua weglegging & rijgedrag, het comfort achteraan vind ik op onze belgische wegen toch een beetje een probleem
Over de betrouwbaarheid valt idd wat te zeggen, maar die 1.6D is toch gewoon goed om vlot met al het verkeer mee te kunnen. Véél meer moet je toch niet verwachten als je een 1.6D koopt
Enfin, het gaat hem eigenlijk niet over de gebreken van de 1.6D, maar vooral om 't feit dat ik tegenwoordig nog te weinig kilometers doe om met een diesel te rijden. Als ik dan een nieuwe wagen overweeg, dan wil ik zeker zijn dat ik me niet mispak aan de motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenMet mijn vroegere wagen was de 1.6D een wereld van verschil en dan merk je dat niet. Je merkt het pas als je er echt vlot mee begint te rijden. En in normale variant gaat die (in mijn ogen) voor geen meter vooruit. Nu opgedreven wel, maar een auto opdrijven doe je normaal voor extra plezier, niet om beter mee te kunnen met het verkeer en veiliger in te voegen. Het comfort achteraan is voor mij overigens geen probleem. Ik zit meestal alleen en soms met twee in de auto, dus dat maakt niet uit.
Enfin, het gaat hem eigenlijk niet over de gebreken van de 1.6D, maar vooral om 't feit dat ik tegenwoordig nog te weinig kilometers doe om met een diesel te rijden. Als ik dan een nieuwe wagen overweeg, dan wil ik zeker zijn dat ik me niet mispak aan de motor.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenDe Volvo T5 is direct een grote stap imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenMaar die hebben ze weer niet met manuele versnellingsbak zeker ? ..
Edit: trouwens vandaag brief in de bus van Volvo met een bon voor 1500 euro aan opties gratis te kiezen bij aankoop van een nieuwe Volvo, onafhankelijk van de andere kortingen. Kleine lettertjes: "Deze cheque is geldig tot 10 februari 2013 en mag gecumuleerd worden met de salonvoorwaarden (voor privérijders)". Dus offerte laten opstellen, korting bedingen en als alles rond is nog eens zwaaien met die cheque en wat extra pakketten aanvinkenLast edited by Phacoid; 14/01/2013, 19:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenHelaas, de C30 vinden noch mijn vriendin noch ik mooi. Plus dan zit je weer op hetzelfde interieur te staren en hoogstwaarschijnlijk met dezelfde piepjes en kraakjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMijn vader had dat in zijn W202 al en door ze naar achter te laten klappen kun je je achterpassagiers een wiplash geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwie ligt er met zijn hoofd tegen de steun ?
Comment
Comment