Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Maar die hebben ze weer niet met manuele versnellingsbak zeker ? ..
    Als ik mij niet vergis kan je de huidige S80 en V70 met T5 onder de kap met manuele bak krijgen.
    Ik denk niet dat dat zo gek veel zal verbruiken (10 à 11 L). Een T3/T4 pushen zal je ook 10 L gem. geven.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      Ik ook!
      Dat is net zo gemakkelijk aan die Volvo-zetels.
      Maar dan moeten ze wel recht geklapt worden!!!

      Niemand, met nieuws over de S80 en/of V70?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Sorry, alleen over de XC60 en S/V60. Die krijgen zeker voor MY14 een facelift. Bij de XC60 blijven de verticale leds op de neus, bij de S/V60 verdwijnen de verticale leds voor een gelijkaardige opstelling als bij de V40 (horizontale leds) en hiermee naar waarschijnlijkheid een iets aangepaste grille. Er wordt gesproken over nog een V40 (XC40 omdat de V40 CC geen XC40 is), maar of dat klopt weet ik niet.

        Als ik de kans krijg probeer ik wat meer te weten over de S80/V70. Met de introductie van de Nordic edities van de V70 is de kans groot dat MY14 de laatste wordt voordat deze een volledige make-over krijgt. De nieuwe XC90 mag je ook (eind) dit jaar verwachten.

        Comment


        • heeft er iemand de premium sound multimedia?(12speakers 5x130w) in zen volvo zitten?
          Bied dit nog een enorme meerwaarde tov de high performance multimedia?
          Of speelt de high performance van nature al zeer helder?

          muziek die vooral word afgespeeld is radio en dance.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            wie ligt er met zijn hoofd tegen de steun ?
            Mijn zus deed dat wel eens, ik kon het dan niet laten dat knopje te gebruiken
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
              Met mijn vroegere wagen was de 1.6D een wereld van verschil en dan merk je dat niet. Je merkt het pas als je er echt vlot mee begint te rijden. En in normale variant gaat die (in mijn ogen) voor geen meter vooruit. Nu opgedreven wel, maar een auto opdrijven doe je normaal voor extra plezier, niet om beter mee te kunnen met het verkeer en veiliger in te voegen.
              Veilig invoegen heeft er niet mee te maken dat je te weinig vermogen hebt, maar dat jij je niet wil aanpassen aan het vermogen van je wagen Er zijn bijna geen opritten meer die je niet veilig kan nemen met weinig vermogen. Inhalen heeft ook meer met anticiperen te maken dan met vermogen, dus ook daar zou er geen probleem mogen zijn.

              Ik ben zelf 2 jaar geleden van een 2.0 met 140 pk naar een 1.6 met 105 pk gegaan en ik heb dat vermogen nog geen minuut gemist. En ik heb het zeker al niet als onveiliger ervaren, wel integendeel.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Veilig invoegen heeft er niet mee te maken dat je te weinig vermogen hebt, maar dat jij je niet wil aanpassen aan het vermogen van je wagen Er zijn bijna geen opritten meer die je niet veilig kan nemen met weinig vermogen. Inhalen heeft ook meer met anticiperen te maken dan met vermogen, dus ook daar zou er geen probleem mogen zijn.

                Ik ben zelf 2 jaar geleden van een 2.0 met 140 pk naar een 1.6 met 105 pk gegaan en ik heb dat vermogen nog geen minuut gemist. En ik heb het zeker al niet als onveiliger ervaren, wel integendeel.
                Beter wat minder vermogen, zodat je leert anticeperen, dan veel vermogen waarop je op teert. Veel vermogen kan je een vals gevoel geven dat je toch overal nog kan 'tussenschieten'.

                Omtrent het High Performance Sound. Mijn schoonvader heeft dat in zijn XC60. Klank is zeer helder en aangenaam. De boxen zorgen ook voor een voldoende geluid. Met dat bedoel ik dat je het volume niet harder hoeft te zetten zodat de achterpassagiers ook van de muziek kunnen genieten. Ook de aansluiting met bvb. een Ipod werkt heel goed. Plug en play zonder vervelende storinkjes.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                  Beter wat minder vermogen, zodat je leert anticeperen, dan veel vermogen waarop je op teert. Veel vermogen kan je een vals gevoel geven dat je toch overal nog kan 'tussenschieten'.

                  Omtrent het High Performance Sound. Mijn schoonvader heeft dat in zijn XC60. Klank is zeer helder en aangenaam. De boxen zorgen ook voor een voldoende geluid. Met dat bedoel ik dat je het volume niet harder hoeft te zetten zodat de achterpassagiers ook van de muziek kunnen genieten. Ook de aansluiting met bvb. een Ipod werkt heel goed. Plug en play zonder vervelende storinkjes.
                  ipod aansluiting en usb etc hebben de high performance ook allemaal.
                  enige verschil lijkt me de hoeveelheid boxen.
                  Heb de high performance onvoldoende getest tijdens testrit, en al zeker niet op hoger volume.
                  premium sound hebben ze niet bij dealer.
                  iemand die ervaring heeft met beiden?

                  momenteel heb ik de high performance met 7" scherm en dvd speler besteld.
                  nog een week of 5 tot levering, geen idee of ik al dan niet nog zou kunnen bijvragen. En of het dan ook echt de moeite is(550€ opleg)
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wie ligt er met zijn hoofd tegen de steun ?
                    Ik heb continu zo goed als volledige steun in mijn zetel. Van knieholte tot hoofd. Dat vind ik net zo aangenaam op lange maar ook korte ritten. In veel auto's lukt dat niet, altijd wel een deel van 't lichaam dat geen steun krijgt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten


                    Dus enkel functioneel bij de Volvo's om de achterbank plat te leggen zodat de hoofdsteunen tussen de zitting van de achterbank en rugleuning van de voorste zetels vallen en misschien alzo een platte laadruimte bekomt? Mmmmm, zo dom nog niet die Zweden...
                    sowieso, en al de rest is ook juist wat hier gepost werd. In de V70 moet je deze ook (wel handmatig) naar voor klappen om vlakke laadvloer te krijgen, en geen geprul met losse hoofdsteunen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    of het was goekoper om ze naar voor doen kantelen, kan ook

                    soit, de helft van't forum rijdt met dondere beglazing achteraan, voor hen speelt dit toch geen rol
                    bobo ..... je kan perfect naar buiten kijken door glazen met zelfs 95pct verduistering.
                    Ik merk aan omstaanders dat ze dat niet allemaal beseffen. Maar ik zie ze wel.
                    Je zou van beter moeten weten, je hebt al in mijn auto meegereden

                    Maar waarschijnlijk ben je terug wat aan 't kietelen....
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      sowieso, en al de rest is ook juist wat hier gepost werd. In de V70 moet je deze ook (wel handmatig) naar voor klappen om vlakke laadvloer te krijgen, en geen geprul met losse hoofdsteunen.
                      Dat is zoiets dat ik ni wil missen aan mijn oude volvo.
                      Zetels plat leggen en die trekt zelf zijn kopsteunen naar binnen voor een vlakke vloer te krijgen.
                      En zet je de ruggen terug recht,
                      Komen ze terug op de goede plaats te staan.
                      En ze staan zeker niet in de weg voor mijn zicht naar achter.

                      In de camion hen je 0,0 zicht dus mij stoord dat ni :p
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                      Comment


                      • ik ga gewoon uit van het best mogelijke, ik rij ook vrachtwagen en een caddy zonder zijruiten

                        ree ik met de mobilhome, of met de caravan erachter, ik plaatste de gordijnen zo dat ik de beste zichtbaarheid had...das een luxe voor iemand die graag overzicht heeft
                        ik ben ook van mening dat elkaars smoel zien bij manoeuvres, bijdraagt tot een hogere verkeersveiligheid

                        ik geloof dat het bij die jongen in die t6, doorgedrongen was

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik ga gewoon uit van het best mogelijke, ik rij ook vrachtwagen en een caddy zonder zijruiten

                          ree ik met de mobilhome, of met de caravan erachter, ik plaatste de gordijnen zo dat ik de beste zichtbaarheid had...das een luxe voor iemand die graag overzicht heeft
                          ik ben ook van mening dat elkaars smoel zien bij manoeuvres, bijdraagt tot een hogere verkeersveiligheid

                          ik geloof dat het bij die jongen in die t6, doorgedrongen was
                          zoals ik ook zij dat de kopsteunen niet in weg staan voor mijn acht naar achter.

                          maar geef wel toe dat ik meer op mijn zijspiegels rij dan op mijn binnen spiegel.
                          maar dat is puur door de gewoonte omdat ik toch wel meer met de camion op de ban ben als met de wagen
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                          Comment


                          • Vandaag in de garage verschillende V40's gezien:

                            - een gewone zwarte (D2)
                            - een V40 CC met beige lederen interieur zonder styling pakket, maakt de auto net dat iets minder (D2)
                            - V40 R-design Rebel Blue (D2), prachtige wagen, jammer van de motor-configuratie
                            - V40 zwart, textiel interieur, eens bekeken en betast en voelt toch vrij solide aan en ziet er nog goed uit (mijn vriendin is geen voorstander van lederen interieur). Atreus velgen. Niet zo speciaal, die velgen, ware het niet dat ze zwart-wit waren, zo heb ik ze nog niet gezien. Linkje gevonden: http://accessories.volvocars.com/Acc...ent/VCC-447872 . Op de foto zien ze er mooier uit dan in het echt. Op die zwarte V40 zag het er niet uit in ieder geval.

                            Ook opvallend is een C70 tussen de andere modellen te zien staan. Nu De S40/V50/C30 weg is, steekt de C70 door zijn interieur toch ferm af.

                            Comment


                            • ik wil een v60. T4. in 't rood. weet alleen nog niet of ik hem met of zonder R-design pakket wil.
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                ik wil een v60. T4. in 't rood. weet alleen nog niet of ik hem met of zonder R-design pakket wil.
                                rood vind ik eerlijkgezegd enkel knap MET r-design.
                                tenzij je dat metallic red neemt. maar wellicht doel je op passion red.

                                heb er zelf ook een offerte voor laten opmaken maar heb uiteindelijk toch niet doorgezet en kleur gewijzigd.
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                Comment


                                • Vandaag eens meegereden met een V40. Is toch redelijk sportief afgeveerd. Kwam net uit een V60, met dezelfde 1.6d; die V40 is toch wel een pak levendiger.
                                  Heb wel wat zitten prullen in de menu, maar vond nergens om die kleuren aan te passen in het dashboard.
                                  __________________________

                                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                  Comment


                                  • hmm op de visualisaties van de CC zie ik niet zo veel verschil in 't metaalkleur en het gewone... zijn details
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                      Vandaag eens meegereden met een V40. Is toch redelijk sportief afgeveerd. Kwam net uit een V60, met dezelfde 1.6d; die V40 is toch wel een pak levendiger.
                                      Heb wel wat zitten prullen in de menu, maar vond nergens om die kleuren aan te passen in het dashboard.
                                      De modus van het dashboard aanpassen doe je via een van de hendels aan het stuur.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                      ik wil een v60. T4. in 't rood. weet alleen nog niet of ik hem met of zonder R-design pakket wil.
                                      Reklam för nya Volvo V60 R-Design.Välkommen till rörelsefriheten!(2011)


                                      Als je het hierna nog niet weet...
                                      Last edited by Phacoid; 19/01/2013, 09:04.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                        ik wil een v60. T4. in 't rood. weet alleen nog niet of ik hem met of zonder R-design pakket wil.
                                        Een V60 in Passion Red met R-design is voor mij de perfecte V60. Zeker doen zou ik zeggen.

                                        Comment


                                        • ja het is niet lelijk he, integendeel. maar misschien vind ik de diffuser net iets te duidelijk en de velgen zijn ook niet 100% mijn smaak (maar wel 90% ). en het belangrijkste: sportophanging hoef ik niet.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X