Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

    De V50 die doedel en ik eens testreden had ook die zetels, ik vond het knap!
    En het voelde toch meer aan als stof, dan leder, dus niet meteen zo'n "owww, das koud" indruk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      De V50 die doedel en ik eens testreden had ook die zetels, ik vond het knap!
      En het voelde toch meer aan als stof, dan leder, dus niet meteen zo'n "owww, das koud" indruk
      Dat is waar.
      Echt koud is het inderdaad niet, maar men moet het echt eens aanvoelen want het beschrijven van het aanvoelen van die Dala T-tec vind ik niet makkelijk.

      Comment


      • Mijn volvo dealer was niet echt te vinden voor die stof (hij noemde het duikpak stof), hij zei dat er veel problemen mee waren. Heb er niet verder op in gegaan, dus weet er niet het fijne van. Was bij Van Houdt in Turnhout.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
          Mijn volvo dealer was niet echt te vinden voor die stof (hij noemde het duikpak stof), hij zei dat er veel problemen mee waren. Heb er niet verder op in gegaan, dus weet er niet het fijne van. Was bij Van Houdt in Turnhout.
          Da's helemaal nieuw voor mij. Ik ben niet op de hoogte van problemen met deze bekleding.

          Comment


          • Ik bezit ook een Volvo v50 met T-Tec bekleding
            en ik heb ook geen reden tot klagen !

            Gta : ik woon in Ruiselede - dus als je eens langs hier passeert
            mag je altijd eens binnenspringen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
              Mijn volvo dealer was niet echt te vinden voor die stof (hij noemde het duikpak stof), hij zei dat er veel problemen mee waren. Heb er niet verder op in gegaan, dus weet er niet het fijne van. Was bij Van Houdt in Turnhout.
              welke bekleding hebben jullie uiteidelijk dan genomen ?

              Comment


              • Was een vraag uit interesse aan de verkoper, onze volvo is voorzien van leer.

                Ik zegde het maar ter informatie voor Gta, kan mss is vragen aan zijn concessie of er met die stof ooit problemen geweest zijn. Ik heb er ook geen bewijzen van gezien of een uitleg voor gekregen.
                Last edited by ; 23/11/2006, 17:01.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                  onze volvo is voorzien van leer.
                  verklaart mss de verkoper zijn bijdrage

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    't Is dus in kannen en kruiken?

                    Jij bestelt een auto vollédig naar je zin, en die wordt eerst ingezet als demowagen, tot een vooraf bepaald aantal kilometers?

                    Werknemers (of familie ervan) bij Opel kunnen dat zo ook doen
                    Neen, er is nog niks in kannen en kruiken. Ik wil erg graag, maar de beslissing is nog niet gevallen.

                    Ik heb deze namiddag het smerigste gedaan wat ik kon doen. Ik ben over de middag langs geweest bij Automobilia in Roeselare (Volvo-dealer), omdaar de T-Tec stof te gaan bekijken. Ik heb verschillende S40, V50 en C70 erg uitgebreid testgezeten en overal m'n vingertoppen over laten gaan. 'k Heb één auto aan laten leggen, en 'es met radio, boordcomputer, voertuiginstellingen en telefoon (zonder SIM...) "gespeeld".

                    Daarna had ik om 14u een afspraak bij Dejonckheere voor Babs heur onderhoud 90k. Ze hebben hun tijd genomen en dat was niet erg want ik heb zo verschillende Bimmers erg uitgebreid testgezeten.

                    BMW ligt me, zelfs qua looks, maar vooral qua aankledings- en uitrustingsmogelijkheden beter. Het aantal interieurkleuren dat je kan kiezen is bij BMW groter, en het aantal bekledingskleuren nóg groter. Ook de types interieurlijsten zijn erg divers uitgebreid, dus je kan je auto echt compleet naar wens aankleden. Bij Volvo is dat niet in die mate het geval (al heb ik wel iets verrassends ontdekt, maar daarover later meer).
                    De standaardzetels van een '1 of '3 zitten duidelijk minder goed dan die van de C30/S40/V50/C70, maar de BMW sportzetels zitten dan weer beter dan die van de Volvo.
                    Het interieur in een BMW is, als je 'm wat goed aankleedt, ook gezelliger, bij de "kleine Volvo's" is het duidelijk koeler, meer opgeruimd, niet zo edel aandoend. De boordplank bij een '1 of '3 is vrij leeg als je geen navigatie neemt, maar bij de kleine Volvo's blijft dat ook zo mét navigatie. En het dashboard van de Volvo mag dan volgens sommigen (and i quote) "verschillende internationale designprijzen hebben gewonnen", het is hip en cool van looks, maar wel erg leeg en een beetje triest.
                    Het leder van Volvo is zachter om aan te raken, maar voelt te soepel, en een tikkie te weinig opgevuld aan om echt érg kwalitatief aan te voelen (topklasse, dus), maar het is naar mijn gevoel wel beter dan het BMW kartonleder dat luistert naar de naam "Dakota". Kwalitatief kan je 't zeker noemen, en 't is voor een Germanofiel wel 'es wennen om zo'n zacht overspannen lederen zetels te zien.
                    Een BMW lijkt me ook iets "vetter" ineengestoken dan een Volvo. De onderste panelen in 't interieur van de kleine Volvo's zijn verrassend licht en hol, en als je erop klopt ontmoet je hard droog plastic dat niet echt Volvo aandoet. BMW levert ook niet meer de kwaliteit van vroeger, maar is naar mijn gevoel op dat vlak wel beter.

                    Er is echter één iets : bij BMW betaal je wel duidelijk meer voor de extra luxe, looks en uitrusting. Een gelijkaardig uitgeruste 120dA kost duidelijk meer dan een C30 D5 Geartronic, een BMW 320d kost meer dan een bijna topmodel S60, en een dikke '5 kost zéker evenveel als een S80.
                    Vooral die C30 D5 Geartronic is schitterend geprijsd. Als je het verschil van 2.100 EUR eraf rekent dat een automatische bak normaal gezien kost, dan kost 'ie maar 750 EUR meer dan een 2.0D. Je koopt dus eigenlijk een 2.0D met automaat, en krijgt er de extra cilinder en het fenomenale motorgeluid quasi gratis bij. Heb ik nog vanzeleveni meegemaakt. Zaaalig. En die 2.0D mag dan wel pittig zijn, het is en blijft één van de zovele saaie 4-pitter dieselmotoren, in tegenstelling tot de ultralekkere vijfpitter.

                    Ik heb ook enkele X3 proefgezeten, omdat ik ook nog naar die auto zou durven gaan. Pre-facelift met M Pack, of een facelift. Ligt me toch wel. Z'n uiterlijk kon nog altijd beter, maar 't M Pack doet daar veel aan (= een must bij een pre-facelift, anders oogt 'ie véél teveel Hyundai of Kia met al z'n cheap plastic), en de facelift ook (véél beter met een beetje koetswerkkleur in de bumpers). Het interieur van de facelift is er toch ook duidelijk op vooruit gegaan, vind ik persoonlijk.

                    Maar als ik m'n goesting doe bij BMW, kom ik qua catalogusprijs makkelijk aan een kleine 50.000 EUR (of meer), terwijl ik een Volvo C30 D5 naar m'n goesting heb voor een catalogusprijs van 35.000 EUR. En dat is een férm verschil.



                    En dat laatste zal waarschijnlijk de doorslag geven. De prijs. Dan nog 'es de vette korting eraf als directiewagen, en ik rijd met een quasi nagelnieuwe C30 D5 met 5-traps automaat, leder, open dak, HiFi-systeem, xenon en de hele rimram rond voor de prijs van een niet eens vet uitgeruste 118d. En dan weet ik het wel.



                    Overigens wordt het géén demowagen, dat heb ik expliciet gezegd. Als 't een demo is/wordt, dan mag 'ie 'm houden. Hijzelf, maar waarschijnlijk zelfs eerder z'n echtgenote (een vriendin van m'n moeder) zal ermee rijden, dus dat zit wel snor. Ze hebben wel twee kleintjes en ik plan om het witgrijze leder ("calciet") te nemen, dus dat kan nog effe troubles geven, maar dat zien we dan wel.

                    Maar de beslissing is dus nog niet gevallen. M'n sponsor, de bankvennootschap, beslist immers mee en we zijn met drie daarin die iets te zeggen hebben. So...
                    Last edited by ; 23/11/2006, 18:53.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                      T-Tec is een materiaal dat speciaal voor Volvo Cars is ontwikkeld en geïnspireerd is op het materiaal dat voor sportkleding en reisaccessoires wordt gebruikt.
                      Het is geen kunstleder of wat men vroeger "skai" noemde of zoiets.
                      Het is een stof, het voelt echter niet aan als gewone stoffen zetels. Het is wat koeler in aanblik en aanvoelen.
                      Maar het blijft een propere indruk geven, stof en vuil heeft er nauwelijks vat op. Het dringt er ook niet in.
                      Nu moet ik wel zeggen dat er (nog) niemand in mijn wagen de inhoud van zijn maag niet kon bedwingen, zodat ik over dat effect niets kan schrijven.
                      Het is vooral heel clean, leuk in de zomer (ik ondervind geen zweetproblemen op de rug of zo), het is misschien wat minder gezellig dan gewoon stof en minder klassiek dan leder, maar dat vind ik niet belangrijk.
                      Vlekken veeg je gewoon af met een beetje water en een zacht sopje.
                      Vlekken kunnen ook niet echt in de stof indringen , daarvoor is ze te dicht geweven.

                      Ik denk dat je dealer er toch wel enkele heeft staan met die bekleding want ze wordt veel besteld, werd mij toch verteld. Moest ik in de buurt komen zal ik het je wel eens tonen.
                      Ik ben over de middag dus bij Automobilia binnengeweest om die T-Tec 'es aan de tand te voelen. Er stonden er twee met die binnenbekleding, allebei volledig zwart.

                      Het is inderdaad een combinatie : de middenbaan is in een gewone(re) stof, beetje sportief en doet inderdaad aan sterke reistassen denken (maar dan zachter). De buitenbaan is dan dat T-Tec, vermoed ik ...

                      ... en dat vond ik verschrikkelijk. Het voelt aan als de beschermstukken die je (inderdaad) op sporttassen vindt onderaan, of op ellebogen van sportshirts of fietstruitjes, ter bescherming : het plakt aan de handen en voelt erg kunstmatig aan. Het voelt inderdaad niet koud aan, 't is niet zoals leder en skai, maar aangenaam vond ik het allerminst. Ik kreeg er een beetje rillingen van...
                      Op foto ziet 't er goed uit, en ook in 't echt is dat zo. De stikking van de zetels is sportiever en daardoor komen ze er beter voor, ze zien er mooier uit. Met die witte stof in 't midden moet dat eigenlijk erg knap zijn, in 't zwart echter vond ik het maar niks.

                      Er stond een C70 met calcite leder binnenin, hetzelfde dus als het interieur van de electric silver C30 D5 waar ik lang in heb gezeten op 't salon van Parijs. En ik ben er weg van. Het leder heeft een onnoemelijk veel aangenamere touch, en ziet er ook gewoon veel beter uit. Dat zwart textiel/tietik ziet er uit als stof, tenzij je van dichter kijkt dan een halve meter. Dat leder ... sjah, ziet eruit als leder.

                      Dat Calcite is erg licht van kleur, maar ik denk dat ik dat er dan maar bij zou nemen. 't Is leder dus nog altijd makkelijk te onderhouden, mits af en toe geïmpregneerd met het juiste middeltje. En het doet de auto gewoon van binnen uit naar buiten strálen alsof het het zonnetje zelf is. Zalig mooi om zien.

                      En wat meer is : ik vond dat calcite op 't randje van niet passen met het alu van de middenconsole en de deurgrepen ... maar sla me nou dood : je kan het in 't donkergrijsbruin hout krijgen! Die C70 was een Summum en die heeft dat standaard. De middenconsole is dus al zeker verkrijgbaar, want de C30, S40, V50 en C70 zijn allemaal "kleine Volvo's" die erg veel gemeen hebben. Op de S40 en V50 kan je blijkbaar ook het hout in optie krijgen, en dan is de deurgreep (die anders is dan bij de C70) ook in hout. En de verkoper vermoedt dat die deurgreep dezelfde is als bij de C30.

                      Duuuhuuuus... laat ik waarschijnlijk gewoon die knappe érg donkere houten paneeltjes in de C30 schroeven. Moet schitterend samengaan met het witgrijze leder. En nog beter : je kan ook 't stuur in dat hout krijgen. Stel je voor... :happy:


                      Een Momentum zou 't dus zeker niet worden, z'n binnenbekleding staat me geen beetje aan. Een Summum dus. Met standaard 17". Die ik zou laten omwisselen voor die Phorbas-velgen (of, mocht dat extra kosten, gewoon de standaard Mestra's). Calcite leder met zwart/grijs interieur, houten stuurtje erop, houten middenconsole en houten deurgrepen.

                      Meteen is dat Volvo-interieur dan helemaal zo kaal/koel niet meer. I think i'll like it.





                      Er komt trouwens helemaal geen C30/S40/V50 D5 met manuele bak, naar 't schijnt. De automatic krijg je eigenlijk "gratis" bij die motor, omdat de prijs van de D5 zo laag ligt. Mochten ze een manuele D5 brengen dan zou 'ie maar 750 EUR duurder zijn dan de 2.0D (en dan heeft 'ie nog de dakspoiler en de dubbele uitlaat standaard ook), en dat is not done, zei men mij.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Dat is waar.
                        Echt koud is het inderdaad niet, maar men moet het echt eens aanvoelen want het beschrijven van het aanvoelen van die Dala T-tec vind ik niet makkelijk.
                        Ik volg je volledig, je kan het erg moeilijk omschrijven.

                        *ff proberen*

                        Het is een "dichte" stof, er zitten dus geen gaatjes in, waarover precies een gestold plasticlaagje is gegoten. Het ziet er dus uit als een vlak vel, met een licht reliëf. Het voelt zacht aan, maar het is erg plakkerig, je kan er bijna niet over wrijven, zoals je dat over stof of leder wel kan. Je kan het gevoel van het "plakken aan de handen" omschrijven zoals die T-shirts met opgestreken prints, zo voelt het aan, daar kleven je handen ook aan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                          Mijn volvo dealer was niet echt te vinden voor die stof (hij noemde het duikpak stof), hij zei dat er veel problemen mee waren. Heb er niet verder op in gegaan, dus weet er niet het fijne van. Was bij Van Houdt in Turnhout.
                          Mjah, met wat verbeelding kan het ook aan neopreen doen denken. Maar neopreen vind ik nog aangenaam, die T-Tec niet...

                          Ik vind het 't beste lijken op van die opgestreken prints op T-shirts (je kent ze wel, T)shirts met een groepsnaam of ofzo). Da's ook zo zacht, plastiekerig, sticky spul. Lijkt het wel wat op vind ik.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Mjah, met wat verbeelding kan het ook aan neopreen doen denken. Maar neopreen vind ik nog aangenaam, die T-Tec niet...

                            Ik vind het 't beste lijken op van die opgestreken prints op T-shirts (je kent ze wel, T)shirts met een groepsnaam of ofzo). Da's ook zo zacht, plastiekerig, sticky spul. Lijkt het wel wat op vind ik.
                            Maar na dik 2,5 jaar ziet het er nog zo uit, en dat kan je van die T-shirts na één keer wassen niet meer zeggen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                              Maar na dik 2,5 jaar ziet het er nog zo uit, en dat kan je van die T-shirts na één keer wassen niet meer zeggen.
                              Dat is juist, 'k vergeleek niet de langeduurkwaliteit, enkel het aanvoelen.

                              Stevig en vooral onderhoudsvriendelijk ziet het er in ieder geval wel uit, amai!

                              Comment


                              • En zou er nu ook een 2.4d komen in de C30, of toch niet?

                                Comment


                                • Ik zie voorkeur voor zilvergrijze buitenkleur

                                  Ik zie voorkeur voor het lichte leder calciet...






                                  Zo heb je het ons niet geleerd gTa!! Graag wat meer contrast?

                                  Interieur wel érg fijn met dat donkere hout...


                                  Maar bij calciet interieur, en die donkerhouten inleg, zou ik een donkerblauwe pakken

                                  Ik persoonlijk he
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    En zou er nu ook een 2.4d komen in de C30, of toch niet?
                                    Baneet, er is geen ruimte voor!

                                    Als je de D5 van z'n automaat ontdoet en daar de bij Volvo gebruikelijke 2.100 EUR voor aftrekt, dan kost de D5 maar 750 EUR méér dan de 2.0D... Dus waar moeten ze die 2.4D dan nog proppen?

                                    Eigenlijk is de D5 bij ons eerder een 2.4D hè. 'Ie heeft "maar" 163pk en is niet sneller dan een 2.0D (of maar een zuchtje), terwijl 'ie in andere landen mét automatic wel een seconde sneller is door z'n 180pk.

                                    Nu, ik zou 'm toch zowiezo eerst in de garage naar 180pk laten opschroeven, en daarna zou het ding richting sjieptjoener gaan, so...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Ik zie voorkeur voor zilvergrijze buitenkleur

                                      Ik zie voorkeur voor het lichte leder calciet...






                                      Zo heb je het ons niet geleerd gTa!! Graag wat meer contrast?

                                      Interieur wel érg fijn met dat donkere hout...


                                      Maar bij calciet interieur, en die donkerhouten inleg, zou ik een donkerblauwe pakken

                                      Ik persoonlijk he
                                      Yep, heb ik ook al zitten denken. En ik vind dat Barentzblauw ook erg knap. Al blijft dat Orinoco ook in de running. En ja, ook het electriekzilver.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Baneet, er is geen ruimte voor!

                                        Als je de D5 van z'n automaat ontdoet en daar de bij Volvo gebruikelijke 2.100 EUR voor aftrekt, dan kost de D5 maar 750 EUR méér dan de 2.0D... Dus waar moeten ze die 2.4D dan nog proppen?

                                        Eigenlijk is de D5 bij ons eerder een 2.4D hè. 'Ie heeft "maar" 163pk en is niet sneller dan een 2.0D (of maar een zuchtje), terwijl 'ie in andere landen mét automatic wel een seconde sneller is door z'n 180pk.

                                        Nu, ik zou 'm toch zowiezo eerst in de garage naar 180pk laten opschroeven, en daarna zou het ding richting sjieptjoener gaan, so...
                                        Is het verschil tussen 126pk en 163pk dan niet groot qua verzekering en BIV?
                                        Dat 'ie wat extraatjes zou krijgen wist ik wel, maar waarom eerst bij Volvo zelf en daarna nog eens tsjippen? Kun je niet gewoon rechtstreeks laten tsjippen?

                                        Comment


                                        • Geen idee, moet ik nog uitvogelen. Misschien tsjilpen ze 'm wel bij Volvo zelf, naar verluidt draaien die kerels hun handje voor niks om.

                                          Maar inderdaad, je hebt gelijk : zowel uit een 2.4D 163 als een D5 180 haalt men evenveel vermogen, gewoon omdat het mechanisch gezien exact dezelfde motoren zijn.

                                          Dan is dat tussenstadium van 180 Zweedse paarden niet nodig, eigenlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X