Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn denk ik standaard volvo velgen. 18 inchers. En een verlaging kan je niet echt zien.

Kijk eens op garaget>projects. En zoek daar naar volvo v50. Mss vind je daar meer info.

Comment

• Velgen zijn Mirzam velgen. origineel voor de C70, maar passen ook op z'n kleinere broertjes. De velgen zijn wel iets breder 8x18 waardoor ze op een V50 gelijk komen met de wielkasten. Hoe het juist zit met de verlaging, weet ik niet zo goed. Het lijkt wel alsof hij nog iets lager ligt dan die van mij, dus wellicht zal hij op een schroefset liggen. (bijgevoegd een foto van mijn V50 ter vergelijk)

Comment

• na een beetje opzoekingswerk: http://www.garaget.org/?car=296118 hier kan je ook de specs zien. Hij heeft dus dezelfde veren als mij zitten: H&R -35mm

Comment

• Even een paar vragen voor de Volvo kenners hier.

De 2.0d die in de C30, S40 en V50 ligt, is dat een motor van Volvo zelf? En hoe scoort die qua betrouwbaarheid? Wat zijn de veel voorkomende problemen?

Comment

• Van welk jaar??? Er zijn 2.0D van 136pk en die is niet van Volvo. De D3 in de tijd zijn van Volvo en zijn 5 cilinders. Deze zijn toch heel goed bevonden.

Comment

• Het gaat over een C30 2.0d van 2007, dus de 136pk versie. Was ik er vergeten bij te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Het gaat over een C30 2.0d van 2007, dus de 136pk versie. Was ik er vergeten bij te zetten.
                Is dat geen blok van PSA net zoals de 1.6?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja dat is een psa blok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                    Ja dat is een psa blok.

is een psa en ford blok...
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Nee, Peugeot - Citroën groep.
                      Maar Ford gebruikt die motoren ook wel.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En naar betrouwbaarheid toe?

Ik weet al vanop een ander forum dat vaak voorkomende problemen een slippende koppeling zijn en problemen met de roetfliter. Voor de rest nog aanvullingen? En eventuele problemen met de C30 in het algemeen?

Comment

• Je koopt beter gewoon een Volvo met Volvo-motor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                            Je koopt beter gewoon een Volvo met Volvo-motor
                            Akkoord maar kijk maar eens naar tweedehands sites. Het zijn bijna allemaal 1.6'en of 2 liters. De 5 cilinders zijn duurder in aankoop en ook in verzekeringen en taksen.
                            Het kan zijn dat ik vanaf vogend jaar 50km/dag moet doen en dan zou er een auto voor mij moeten bijkomen. Het zal zo al genoeg kosten, laat staan dan nog eens een zwaardere motor op de baan te houden.

Een S60 2.4d 126pk is ook een mogelijkheid maar mijn pa is wat allergisch aan kilometerstanden dus dat wordt een moeilijke opgave. En daar komen dan nog de hogere running costs bij.

Mijne pa dacht dat er bij een C30 2.0d met 100.000 km al zware kosten zaten aan te komen...
                            Last edited by C'Mon; 28/04/2013, 21:37.

Comment

Mijne pa dacht dat er bij een C30 2.0d met 100.000 km al zware kosten zaten aan te komen...
                              Als het even een ontnuchtering mag zijn, met die PSA motoren beginnen rond die km-standen de kosten. Dat betekent niet dat die Volvo-motoren kostenvrij zijn, maar ze zijn een stuk betrouwbaarder. Iemand bij ons op het werk heeft een 2.0D met minder dan 100k km van 2008 en heeft ook al een berg kosten gehad. Bij mijn 1.6D is dat niet anders (van 120k tot 135k).

Comment

• Ik wist dat de 1.6D niet super betrouwbaar was maar ik dacht dat de 2.0D beter ging zijn... Zijn het echt algemeen bekende kosten die uw collega gehad heeft of was het gewoon pech hebben? En welke kosten waren er precies aan?

Met een auto kopen moet je altijd geluk hebben natuurlijk. Eigenlijk zou ik best het onderhoudsboekje van die C30 opvragen, dan weet ik wat er al dan niet vervangen is
                                Last edited by C'Mon; 28/04/2013, 22:05.

Comment

• wij hebben een stuk of 3 1.6d gehad en 1 keer een 2.0(elk 1 jaar, daarna verkocht, vrouw werkte bij Volvo), ik vond de 1.6 homogener dan de 2.0
                                  MAAR: laat mij de keuze uit een V50/S40/C30 met 100.000km of een S60 voor dezelfde prijs met bvb 170.000km, dan neem ik de S60: veel meer auto, even zuinig en zo goed als storingsvrij
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik wist dat de 1.6D niet super betrouwbaar was maar ik dacht dat de 2.0D beter ging zijn... Zijn het echt algemeen bekende kosten die uw collega gehad heeft of was het gewoon pech hebben? En welke kosten waren er precies aan?

Met een auto kopen moet je altijd geluk hebben natuurlijk. Eigenlijk zou ik best het onderhoudsboekje van die C30 opvragen, dan weet ik wat er al dan niet vervangen is
                                    Het waren kosten die voor de motor vaak voorkomend zijn, maar niet rond die kilometerstand. Het was op zich een gevalletje pech hebben, maar de persoon in kwestie was de auto de auto in korte periode drie keer kwijt voor enkele dagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                    wij hebben een stuk of 3 1.6d gehad en 1 keer een 2.0(elk 1 jaar, daarna verkocht, vrouw werkte bij Volvo), ik vond de 1.6 homogener dan de 2.0
                                    MAAR: laat mij de keuze uit een V50/S40/C30 met 100.000km of een S60 voor dezelfde prijs met bvb 170.000km, dan neem ik de S60: veel meer auto, even zuinig en zo goed als storingsvrij
                                    Dit somt het zowat op en moest ik kunnen terug keren in de tijd en weten wat ik nu weet dan had ik nooit een Volvo gekocht met PSA-motor. Laat dan ook enorm duidelijk zijn dat er in de toekomst geen Franse makelijke meer binnen komt. Het is zo erg dat mijn vriendin dit al zei voordat ik het zelfs zei. Had het gekunnen en van haar afgehangen dan was deze de deur al uit.

De Volvo-motoren hebben ook hun kosten, maar zijn minder gevoelig aan willekeurige zever. Het is er overigens niet beter op geworden toen de 1.6D evolueerde van 4 naar 2 kleppen per cilinder.

Comment

• Toen ik m'n V50 kocht, liet ik me ook leiden door de kosten van een zwaardere motor (ik kwam van een 2.3 benzine) op vlak van belasting e.d. Nu 4 jaar later weet ik dat ik die keuze nooit meer zal maken. Ik rij nog steeds graag in m'n 1.6D, maar de volgende wordt er zonder meer een met een Volvo-motor! Mja..da's hopelijk maar voor over een paar jaar als ik de 300.000km ben gepasseerd! (km stand nu is 245dkm)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk Berichten
                                        Toen ik m'n V50 kocht, liet ik me ook leiden door de kosten van een zwaardere motor (ik kwam van een 2.3 benzine) op vlak van belasting e.d. Nu 4 jaar later weet ik dat ik die keuze nooit meer zal maken. Ik rij nog steeds graag in m'n 1.6D, maar de volgende wordt er zonder meer een met een Volvo-motor! Mja..da's hopelijk maar voor over een paar jaar als ik de 300.000km ben gepasseerd! (km stand nu is 245dkm)
                                        Ik ben ook content met mijn 1.6je & relatief maar weinig kosten aan gehad. De volgende wordt hopelijk ook een volvo motor. Maar deze blijft nog een paar jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                          wij hebben een stuk of 3 1.6d gehad en 1 keer een 2.0(elk 1 jaar, daarna verkocht, vrouw werkte bij Volvo), ik vond de 1.6 homogener dan de 2.0
                                          En zo heb ik ook geredeneerd en hebben we onze S60 gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad, is inderdaad toch nog een stukje meer auto.
                                          En leukere sound

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X