Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn moeder had een '98 Colt 1300 benzine. Dat ding was oerbetrouwbaar maar lustte ook 8L gemiddeld.
    Maarja als je het zelf moet bekostigen en de financiën zijn niet al te ruim... been there done that.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      Maar men moet wel eens afstappen (en dan heb ik het vooral op de ouders van) van het idee "een zware auto kost veel meer geld".
      Mijn vrouw heeft het genoegen elke dag met de S60 te mogen rijden en doet er zo een 12 000 km per jaar mee. Om nu te zeggen dat hij zo veel duurder is dan een 2.0 benzine .... toch niet hoor. Het is maar een 2.4 he. Dat valt allemaal wel mee.
      Zeker in combinatie met die kilometer focus daarbij! Een auto is gemaakt om te rijden denk ik toch ... En een 2.4 nog iets meer dan een kleinere wagen met de helft van de longinhoud ...

      Ik denk ook niet dat een verzekering van een jonge C30 zoveel duurder gaat zijn dan een iets oudere S60 bijvoorbeeld. Het grootste risico voor de verzekering is dat manneke achter het stuur
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        Maar men moet wel eens afstappen (en dan heb ik het vooral op de ouders van) van het idee "een zware auto kost veel meer geld".
        Hangt ook veel af van welke zwaardere wagen je pakt en hoe je er mee rijd.

        Maar als je een recente wagen hebt met wat meer pk,s dan kan je daar rustiger mee rijden en toch het verkeer vlot volgen.

        Tegen zoon kleiner motortje dat meer moet werken en hoger in toeren moet gaan om vlot te volgen.

        Maar iets dat ik ook heb is,
        Als je ne goede solide auto hebt met een mooie block er in, die u het gevoel geeft als je 50 km/u rijd dat je maar 30km/u rijd.

        Dat je dan ook rapper op die zijn rechtse pedaal zal drukken.
        Omdat dat toch zo fijn is.
        http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
        http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
        http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

        Comment


        • Ik zit met mijn "zware" (wel manuele, die zijn zuiniger dan de GT's) 2.4 diesel op een gemiddeld verbruik die te vergelijken valt met een 1.6 drive met dezelfde rijstijl, al is dat met de 1.6 drive continue planken en bij de 2.4 is dat niet nodig.

          In realiteit doe ik meestal zo'n 900km met een tank en dan kan ik volgens de BC nog zo'n 100km rijden (70l tank), dat is dus grofweg zo'n 7 liter gemiddeld met vlot rijden.. Als ik snelweg-only doe aan 120km/h haal ik 1100+km met een tank (ook al getest). Volgens mij doet zo'n D2/Drive echt niet beter.

          Het wordt idd allemaal sterk overdreven. Maarja, velen houden van 't placebo effect dat ze goedkoper af zijn van 1. een diesel te kopen (zelfs bij 5k km's jaar bij wijze van spreken) en 2. de kleinste eco-versie te kopen. Als we echt tot op de euro gaan kijken zal je met die eco-toestand mogelijks wel nog een klein beetje goedkoper af zijn maar dat verschil is echt niet groot genoeg om jezelf te folteren met zo'n kak drivE met een powerband van 500RPM .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Ik zit met mijn "zware" (wel manuele, die zijn zuiniger dan de GT's) 2.4 diesel op een gemiddeld verbruik die te vergelijken valt met een 1.6 drive met dezelfde rijstijl, al is dat met de 1.6 drive continue planken en bij de 2.4 is dat niet nodig.

            In realiteit doe ik meestal zo'n 900km met een tank en dan kan ik volgens de BC nog zo'n 100km rijden (70l tank), dat is dus grofweg zo'n 7 liter gemiddeld met vlot rijden.. Als ik snelweg-only doe aan 120km/h haal ik 1100+km met een tank (ook al getest). Volgens mij doet zo'n D2/Drive echt niet beter.

            Het wordt idd allemaal sterk overdreven. Maarja, velen houden van 't placebo effect dat ze goedkoper af zijn van 1. een diesel te kopen (zelfs bij 5k km's jaar bij wijze van spreken) en 2. de kleinste eco-versie te kopen. Als we echt tot op de euro gaan kijken zal je met die eco-toestand mogelijks wel nog een klein beetje goedkoper af zijn maar dat verschil is echt niet groot genoeg om jezelf te folteren met zo'n kak drivE met een powerband van 500RPM .
            Helemaal mee eens. Het voornaamste dat een driv-e en soortgenoten goedkoper maakt, zijn de belastingen en verzekering wat mij betreft. En als op een eco-versie andere velgen/banden gelegd worden en de rijstijl heel sportief is, dan is het verbruik navenant.
            Ik zit met mijn Mondeo 2.2 diesel (180pk/425Nm of zoiets, 8.5 jaar oud en bijna 270.000 km.) nog steeds aan minder dan 6.5 l. gemiddeld, en dan moet ik echt niet kijken naar hoe diep ik de gaspedaal in duw. Volgeladen op reis wordt dat max. 7.5...
            Maar zoals je ook al zegt: door het overschot aan vermogen, gaat die pedaal het merendeel van de tijd gewoon helemaal niet diep... Zalig rijden is dat.
            Last edited by K2; 02/05/2013, 15:49.

            Comment


            • Als DrivE-rijder (D2) kan ik dit alleen maar beamen. Een vijfcylinder 2.0 D3 rijdt een pakt aangenamer (ik zou het als 'voller' durven betitelen), en verbruikt amper evenveel (en misschien zelfs minder). En je krijgt de mooie sound (voor een diesel dan toch) er als toemaatje bovenop.
              Als de 1.6 moet hernemen, dan voel je dat die op zijn tandvlees zit, de tweeliter in mijn vorige BMW's had daar absoluut geen last van: je moest (bijna) nooit uit de hoogste versnelling komen, en toch kon je vlotjes hernemen.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • Verbruik :

                onze "oude" golf 5, 1.9 tdi, 105 pk : gemiddeld 5.5l/100 km.

                Onze nieuwe Seat Leon 1.6 Tdi E-Ecomotive : 5.4 l/100 km

                Golf rijdt veel angenamer, voelt heelt wat krachtiger aan en verbruikt fractioneel iets minder.

                Is dit zuinig?

                Vorige maand met mijn S60 D3 (163 pk) Geartronic heen en terug naar Reims, 4 volwassenen aan boord met bagage en in de terugweg nog eens extra 60 flessen bubbels mee (wellicht tot maximaal gewicht beladen) : gemiddeld : 5.3 l/ 100km met cruise op 130 km//h.

                Wedden dat de Seat hier niet mee toekomt?

                Wat is er dan Eco?

                Comment


                • http://nl.kapaza.be/antwerpen/volvo-...i-73506968.htm!!!

                  Comment


                  • Hebbe!!!! 3500 euro voor 40k km!


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                    • Amai... Knap.
                      Met schuifdak en gps zelfs. Die was in 1997 helemaal niet goedkoop...

                      Comment


                      • Er zal wel een nulletje ontbreken bij die km-stand. Overigens over die km-stand, op Volvo-forum is er naar voor gekomen dat sommige (Nederlandse) Volvodealers ook al eens adverteren met teruggedraaide km-standen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                          Er zal wel een nulletje ontbreken bij die km-stand. Overigens over die km-stand, op Volvo-forum is er naar voor gekomen dat sommige (Nederlandse) Volvodealers ook al eens adverteren met teruggedraaide km-standen.
                          Ik denk ook dat de km-stand niet klopt. Met 40 000 km had die minstens het dubbele gekost.
                          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                          '08 S60 2.4D
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                          Comment


                          • volgens advertentie is er een nieuwe motor met 40.000km erin gezet(aantoonbaar) en heeft de kas 250.000km
                            hij heeft wel zijn bumpers verneukt met BMW uit de 80's sidelights
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • Een kwis vraag voor de Volvo liefhebbers.

                              Wie kent dit?

                              ImageUploadedByTapatalk1367859684.016537.jpg

                              Heb er voor 1,5 uur aant rond rijden geweest naar 2 auto speciaal zaken en 1 Volvo verkoper en niemand wist wat het was.

                              En mijn vaste mechaniker die kende het, en wist ook te zeggen dat je dat kan vervangen door een gewone zekering

                              En deze stond ook bij de mechaniker ImageUploadedByTapatalk1367859937.674236.jpg
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                              Comment


                              • Tijd voor een echt Volvo-lovers dilemma!
                                Welke S60 en waarom:

                                Linkerhoek: S60 2.4 140 pk Chrono Edition
                                Rechterhoek: S60 2.0 Turbo

                                Comment


                                • ga met beide rijden, karakter is redelijk verschillend
                                  2.4is 'smooth' zonder duw in de rug, 2.0 turbo is eveneens smooth (wegens lagedrukturbo) maar zal ietsje sneller zijn
                                  verbruik zal zo geod als 'tzelfde zijn
                                  uitrusting is ook zo goed als identiek
                                  de 2.0 is iets jonger(zie je ook aan de 'voorspoiler') maar ook duurder
                                  de 2.4 heeft dan weer 17" velgen(maar ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi)
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • Welja, op het eerste zicht spreekt de 2.0 mij het meeste aan (beige leder, turboblok) maar aan de andere kant rij ik zo graag met een wollige atmosferische benzine. De 2.4 heeft ook redelijk veel opties, alleen is het interieur wat somberder. Het prijsverschil van 2000 mag je ook niet onderschatten.
                                    Is de 2.0 een vierpitter?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      Welja, op het eerste zicht spreekt de 2.0 mij het meeste aan (beige leder, turboblok) maar aan de andere kant rij ik zo graag met een wollige atmosferische benzine. De 2.4 heeft ook redelijk veel opties, alleen is het interieur wat somberder. Het prijsverschil van 2000 mag je ook niet onderschatten.
                                      Is de 2.0 een vierpitter?
                                      neen is ook een 5cyl, 't wollige ga je ook herkennen in de 2.0t
                                      moest ik een van de 2 moeten kiezen: ik pak de 2.0(alleen spijtig van dat bleek interieur...)
                                      mijn autootjes:

                                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                      Comment


                                      • Ik zit ook nog met een vraag. Is de D2 (115pk) een motor die afkomstig is van Volvo?

                                        Comment


                                        • PSA

                                          Wordt door ford, Citroën, Peugeot, Volvo en zelfs Mini gebruikt


                                          Sent from my iPad using Tapatalk
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X