mocht je interesse hebben om LPI in die S60 te installeren... kennis van me verkoopt z'n installatie die slechts een paar kilometers in z'n S80 2.4 heeft gelegen. Kort nadat hij die installatie had geplaatst, is hij van werk veranderd en kreeg hij een bedrijfsauto...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ik heb me aangeschaft een volvo c70 t5(240pk handgeschakeld) saffron van 1998 met 96000km op de teller van iemand die bij een nederlandse volvo garage werkt.
hij had die aangeschaft van een ouder koppel in 2004 met 70000km op de klok en heeft eigenlijk een dikke 2000km verder per jaar afgelegt(werd nu te duur om bij te houden(extra auto).
hier even een foto(zo is hij exact met de zelfde velgen, foto komt van internet)Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk BerichtenWow! Knappe C70! Veel succes er mee!
Comment
-
Ben aan het kijken om voor de vriendin een V50 te kopen, nu heeft er me iemand op het Volvoforum gestuurd en zag ik dat er nogal wat problemen konden voorkomen met de airco, software, roetfilter,... schrikt me toch even af.
Ik dacht echt dat die V50 goeie wagens waren.
Het gaat hier om een V50 2.0 turbo met ong. 86000 km in momentum uitvoering. Iemand ervaring of tips hierover?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk BerichtenBen aan het kijken om voor de vriendin een V50 te kopen, nu heeft er me iemand op het Volvoforum gestuurd en zag ik dat er nogal wat problemen konden voorkomen met de airco, software, roetfilter,... schrikt me toch even af.
Ik dacht echt dat die V50 goeie wagens waren.
Het gaat hier om een V50 2.0 turbo met ong. 86000 km in momentum uitvoering. Iemand ervaring of tips hierover?2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten2.0 turbo heeft toch geen roetfilter?
ik denk dat hij er van uit gaat dat iedereen direct weet dat hij de diesel bedoelt....mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichtenik heb me aangeschaft een volvo c70 t5(240pk handgeschakeld) saffron van 1998 met 96000km op de teller van iemand die bij een nederlandse volvo garage werkt.
hij had die aangeschaft van een ouder koppel in 2004 met 70000km op de klok en heeft eigenlijk een dikke 2000km verder per jaar afgelegt(werd nu te duur om bij te houden(extra auto).
hier even een foto(zo is hij exact met de zelfde velgen, foto komt van internet)'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Idd ik had het inderdaad over een 2.0 Turbodiesel.
Wat is nu het grote voordeel van een 2.0 tov al die 1.6 DrivE die tekoop staan? buiten dat het sneller is.
Als je de wagen enkele jaren houdt (die 2.0) betaal je tenslotte toch meer aan taks, verzekering, verbruik,...
nu het is idd liefhebberij, maar het zou enkel voor m'n vriendin haar dagelijks werkverkeer zijn. Dus krijgt de 1.6 wss wel voorkeur?
Comment
-
2.0d is idd pittiger dan een 1.6d, 't verschil in taks en verzekering is klein, alles hangt af van de aankoopprijs natuurlijk
tegenwoordig vind je veel 1.6d's met een summumpack(ex-leasers) en voor scherpe prijzen
als 't echt als 2e auto is, dan zou ik ook de 1.6d kiezen(als 't kilometeraantal een diesel rechtvaardigt, anders keek ik voor een 1.8benzine)
mijn vrouw heeft indertijd enkele 1.6en één 2.0 diesel gehad(elk jaar een nieuwe,voordeel van bij Volvo te werken) en ik moet eerlijk zijn voor woon/werk was de 1.6d ruim voldoende(ze deed een kleine 100km/dag, voornamelijk autostrade)
als de auto als eerste auto oet dienen(om op vakantie te gaan en in de weekends op uitstap te gaan), zou ik toch liever de 2.0 hebbenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
ja we zitten ook met het gedacht om wat verbouwingen te doen drm zouden we voor een V50 gaan dat we wat laadplaats hebben, in de 207 is dat niet zo handig
nu heb ik voorlopig een verzekering die in het buitenland ook pannes dekt enz maar dat zouden we ook op de V50 nemen dan en kan deze ook gebruikt worden voor op vakantie. Nu m'n vriendin komt dit jaar 25 en we weten niet of we wel zo'n 2.0 kunnen verzekeren. maar maandag zouden we hierover meer moeten weten.
btw een auto die nu reeds 140000km heeft hoe lang zijn deze nog betrouwbaar en zijn er gekende problemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk BerichtenIk rij met een 1.6D rond met ondertussen 250000km. Heb de auto gekocht met 145000km. Meest voorkomende kost is EGR klep. Die laat het vaak afweten. Bij mij moet er volgende week de 3de in!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk BerichtenIk rij met een 1.6D rond met ondertussen 250000km. Heb de auto gekocht met 145000km. Meest voorkomende kost is EGR klep. Die laat het vaak afweten. Bij mij moet er volgende week de 3de in!
Comment
-
Afhankelijk van het bouwjaar heb je een vernieuwde of gewone 1.6D. De nieuwere hebben 8 kleppen, de oudere 16 kleppen. Die met 8 kleppen heeft een verhoogde turbodruk om aan hetzelfde vermogen te komen.
EGR-klep, nog geen last van gehad. De meest voorkomende problemen zijn de turbo en de alternator. Condensor is gevoelig, zorg dus dat de airco zeker werkt. Luchtmassameter wil het ook al eens laten afweten. Hier op 't forum hebben er al enkele met een kapotte alternator gezeten (Xenobe en ikzelf onder andere). Groot onderhoud met vervangen van roetfilter is op 120k, dus koop je er eentje rond die stand zorg dat deze al vervangen werd (die beurt kost 900 euro).
Veel verkochte motor, die 1.6D. Als je enkele pagina's terug kijkt dan zul je mijn mening erover ook vinden . Als de kilometers het rechtvaardigen (25k+) dan zou ik voor diesel kiezen, anders benzine (maar die zijn zeldzaam in BE).
Comment
-
Over m'n auto ben ik nog steeds tevreden. Alleen zou'k m nooit terug kopen met dezelfde motor. Ik gebruik hem zelf als eerste auto, en doe er dus heel wat kilometers mee.. Ik had me bij aankoop ook laten verleiden door de mindere belasting e.d., maar m'n volgende zal niet meer 'onder'gemotoriseerd zijn. Een gevoel wat ik wel wat heb bij m'n V50 1.6D.
Comment
Comment