Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
    Ik sta een beetje sceptisch tegenover die 4 cilinder motoren. Een 4 cilinder zal nooit de souplesse van een 6 cilinder kunnen vervangen. Ik vraag mij alleen af hoe die motoren in de USA onthaald zullen worden. Ik blijf voorlopig toch trouw aan de 5 en 6 cilinder motoren.
    4 cilinders heb ik geen probleem mee. Superervaring met de laatste Ford wat dat betreft.

Maar met de steeds kleinere cilinderinhoud daarentegen... Die mini-blokjes met veel vermogen kunnen toch nooit geen honderdduizenden kilometers meer halen zoals de 2.2, 2.4 of 3-liters tot nu toe ? Of vergis ik me nu sterk in de mogelijkheden van de techniek ?

Comment

• Hierjuist een nieuwe V60 gezien in het zwart. Amai wat een kar is dat

Comment

• voor de huidige nieuwprijzen die volvo vraagt mag dat wel zeker....

Heb de mijne opnieuw geconfigureerd en kom op 40.000€ (zonder korting!).

Betreft een S60, D3 (163 pk), GT, momentum met motionpakket en metaalkleur, dus echt niets extreem.

Audi en BMW worden op slag "goedkoper" te worden....

Ben benieuwd wat de nieuwe D4 gaat moeten kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
          voor de huidige nieuwprijzen die volvo vraagt mag dat wel zeker....

Heb de mijne opnieuw geconfigureerd en kom op 40.000€ (zonder korting!).

Betreft een S60, D3 (163 pk), GT, momentum met motionpakket en metaalkleur, dus echt niets extreem.

Audi en BMW worden op slag "goedkoper" te worden....

Ben benieuwd wat de nieuwe D4 gaat moeten kosten.
          prijzen van nieuw model zijn niet zoveel hoger als het vorig model. scheelt een goeie 1000€ maar je hebt wel extra dingen standaard.

Ik heb ook zitten kijken tussen V60 en bmw 3 reeks maar daar kwam ik aan een meerprijs van 7000 € in het voordeel van de V60...
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Raar. Heb gisteren bij wijze van proef ook BMW configurator even gestest en voor een 318d, met automaat, et Business pakket (GPS) en in luxury-line en metaalkleur, kwam ik op ongeveer 37.500€, ook zonder korting. Ik weet wel, een 318d is niet echt de evenwaardige van de D4, maar qua prestaties/verbruik liggen ze heel dicht bij mekaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
              Raar. Heb gisteren bij wijze van proef ook BMW configurator even gestest en voor een 318d, met automaat, et Business pakket (GPS) en in luxury-line en metaalkleur, kwam ik op ongeveer 37.500€, ook zonder korting. Ik weet wel, een 318d is niet echt de evenwaardige van de D4, maar qua prestaties/verbruik liggen ze heel dicht bij mekaar...
              318d= 136pk D4 is (momenteel) 163pk om met een 136pk versie te vergelijken: D3
              ik denk dat 't verschil dan wel kleiner zal zijn...
              ik hoop alleen dat de fleetkorting bij Volvo de moeite zal zijn want bij ons op't werk is die enorm op een BMW...
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                ik hoop alleen dat de fleetkorting bij Volvo de moeite zal zijn want bij ons op't werk is die enorm op een BMW...
                Bij ons ook, dat is om hun 'Premium' imago te beschermen of zoiets
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• V60 is wel een stuk knapper vanbinnen dan een BMW (iets ruimer ook), en de opties vind ik ook leuker. (en ik heb een BMW3 'moeten' nemen op mijn werk...)

Achterkant V60 is mooier dan de BMW, maar de neus van de BMW vind ik dan weer mooier dan die van de V60...

Ik zou eens een redelijk full option Volvo vergelijken met een BMW (incl de veiligheidszaken die standaard zijn bij volvo).

Een D4 V60 met open dak, autom klimacontrol in zones, bagagenet, geblindeerde ruiten, ... vs de BMW3 163PK.

Is het panoramisch dak op de Volvo ook niet groter dan op de BMW?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                    V60 is wel een stuk knapper vanbinnen dan een BMW (iets ruimer ook), en de opties vind ik ook leuker. (en ik heb een BMW3 'moeten' nemen op mijn werk...)

Achterkant V60 is mooier dan de BMW, maar de neus van de BMW vind ik dan weer mooier dan die van de V60...

Ik zou eens een redelijk full option Volvo vergelijken met een BMW (incl de veiligheidszaken die standaard zijn bij volvo).

Een D4 V60 met open dak, autom klimacontrol in zones, bagagenet, geblindeerde ruiten, ... vs de BMW3 163PK.

Is het panoramisch dak op de Volvo ook niet groter dan op de BMW?
                    ik heb ook een BMW moeten nemen op't werk, gelukkig is er vorig jaar 't een en ander misgelopen met tussen onze baas en de BMW garage waardoor er momenteel vrijheid is om eender wat te kiezen zolang 't maar geen BMW is... hopelijk duurt zijn colère lang genoeg zodat ik in de loop van volgend jaar nog vrij kan kiezen
                    opties zijn wel 'beperkt' bij ons: ik heb option line, xenon,sportzetels, opbergpakket,lichtpakket en in principe moest ik gps en bluetooth ook nemen(maar heb ik anders opgelost en verschil op een andere manier gekregen)
                    mijn autootjes:

Comment

• Ferrari of Porsche is ook geen BMW

Zolang er leder, gps, cruise control, deftige airco, overal parkeersensoren en een open dak in zit ben ik content.

Comment

Ferrari of Porsche is ook geen BMW

Zolang er leder, gps, cruise control, deftige airco, overal parkeersensoren en een open dak in zit ben ik content.
                        moet in budget passen...
                        denk er zelfs sterk aan om een LV te nemen als ik nog een firmaslet moet nemen(heb toch 2 privéauto's) geen VAA in principe en meer aftrek voor de baas
                        (en kan normaal gezien bij Volvo)
                        mijn autootjes:

Comment

• Een ombouw LV valt dacht ik onder andere regels dan een 'af fabriek' LV? Anders een VW Amorak of Toyota Hilux of zo...

Comment

• Heren,

geen paniek, ik ga mijn VOLVO-kap nog niet over de haag gooien.

Ben reuze tevreden van mijn S60.

Alleen stel ik vast dat het prijsverschil met de zogenaamde duitse premium merken alsmaar kleiner wordt.

Als dit zo doorgaat vind ik deze ook het overwegen waard. Zijn alleszins geen "slechte" auto hé, net zoals volvo!

Of als budget vriendelijk alternatief zie ik de nieuwe MAZDA 6 ook wel zitten. Qua design de meest europese, om niet te zeggen op zijn duits gestyleerde japanner. Is heel persoonlijk, maar vindt dit momenteel prijs/gebodene een zeer sterke aanbieding.

Comment

• snel nog even beide wagens geconfigureerd met de opties die ik heb op mijn V60.

voor de bmw 318 D touring komt dit nu op 50.110€ zonder korting.
                              voor de V60 D3 kom je er al met 43.800 zonder korting.

Lijkt mij toch nog een aanzienlijk verschil? Of smijt bmw echt met 10 000+€ korting?
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                snel nog even beide wagens geconfigureerd met de opties die ik heb op mijn V60.

voor de bmw 318 D touring komt dit nu op 50.110€ zonder korting.
                                voor de V60 D3 kom je er al met 43.800 zonder korting.

Lijkt mij toch nog een aanzienlijk verschil? Of smijt bmw echt met 10 000+€ korting?
                                bij ons op't werk hebben ze op mijn E91 iets meer dan 20% korting(korting op factuur+gratis paketten samen) gekregen...
                                de BTW was 200€ meer dan de totale korting vermeld op de factuur...

eerlijk gezegd zou ik op mijn firmaslet liever een netto aankoopprijs zien zonder korting, zou interessanter zijn qua VAA...
                                mijn autootjes:

Comment

• Liever een goed uitgeruste V40 dan een basis A-klasse. Qua prijs gaan ze in ieder geval overeenkomen. Zo'n A-klasse is toch wel echt pokkeduur.

Comment

• 20% is echt belachelijk veel...en inderdaad, VAA betaal je er toch op, en dat maakt als werknemer ook een pak verschil uit.

De meest idiote beslissing in de geschiedenis van idiote beslissing was heel die VAA regeling aanpassen. De overheid 'stimuleert' dus goedkope wagens...en het nut daarvan is???....minder inningen van BTW...en mensen die keihard werken voor een hoger loon, dat ook al extra belast wordt, nog extra belasten op hun wagen...

Comment

20% is echt belachelijk veel...en inderdaad, VAA betaal je er toch op, en dat maakt als werknemer ook een pak verschil uit.

De meest idiote beslissing in de geschiedenis van idiote beslissing was heel die VAA regeling aanpassen. De overheid 'stimuleert' dus goedkope wagens...en het nut daarvan is???....minder inningen van BTW...en mensen die keihard werken voor een hoger loon, dat ook al extra belast wordt, nog extra belasten op hun wagen...
                                      idd, en 't ergste is dat degene die de auto als werkinstrument hebben, meer benadeeld worden dan degene die een firmaslet krijgt voor woon/werk, die kan namelijk de afstand woon/werk à 15 cent inbrengen en dat kunnen bvb vertegenwoordigers niet
                                      mijn autootjes:

Comment

• inderdaad, zeker als je hem echt als werkinstrument gebruikt ben je gejost.

Op een bepaald punt zou je toch overwegen om een (vaak veel coolere) tweedehandswagen te kopen (cabrio, sportcoupé, ...) ipv die firmaslet. Maar dan moeten de netto kosten maandelijks boven de 300 euro uitkomen. Of als vertegenwoordiger een lichte vracht nemen... Dodge Ram of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                          bij ons op't werk hebben ze op mijn E91 iets meer dan 20% korting(korting op factuur+gratis paketten samen) gekregen...
                                          de BTW was 200€ meer dan de totale korting vermeld op de factuur...

eerlijk gezegd zou ik op mijn firmaslet liever een netto aankoopprijs zien zonder korting, zou interessanter zijn qua VAA...
                                          Bij ons BMW en Audi ook 20%, de meeste andere merken 10%, Volvo weet ik niet want die zaten nog niet in de car policy toen ik een nieuwe mocht kiezen. Keuze dateert ook van voor heel de VAA aanpassing, dus ik vermoed dat er nu meer met netto prijzen zal worden gewerkt door de merken.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X