Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
    inderdaad, zeker als je hem echt als werkinstrument gebruikt ben je gejost.

    Op een bepaald punt zou je toch overwegen om een (vaak veel coolere) tweedehandswagen te kopen (cabrio, sportcoupé, ...) ipv die firmaslet. Maar dan moeten de netto kosten maandelijks boven de 300 euro uitkomen. Of als vertegenwoordiger een lichte vracht nemen... Dodge Ram of zo
    volgend jaar eens een ferm klappeken doen op't werk, ofwel kilometervergoeding(en rij ik met de R) ofwel lichte vracht+ compensatie in loon, als 't een 'gewone' break (dus met de volle pot VAA) wordt gaan ze 't ook moeten compenseren, ik rij zo goed als niks privé met de firmaslet(enkel mijn dochter leert er nu mee rijden, dat zijn de enige prvékilometers)dus waarom moet ik dan betalen voor iets wat ik zelfs niet gevraagd heb(had kilometervergoeding gevraagd en gekregen toen ik er begon & na proefperiode moest ik een firmaslet nemen(was niet afgesproken)
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • Philken,

      Ik werk als buitendienster voor een verzekeringsmaatschappij.

      Contractueel heb ik recht op een firmawagen, evenwel conform de normen van het gevoerde car-policy beleid.

      Ik "moet" dan kiezen tussen de ecoversies van de diverse constructeurs.

      Overige contractuele optie is het gebruik van eigen voertuig op basis van een 12 maandelijkse (degelijke) forfaitaire vergoeding.

      De man met het rode strikje heeft me 3 jaar geleden doen overstappen naar eigen voertuig.

      Waarom?

      * Ben autoliefhebber en tot spijt van wie het tegendeel beweerd, geen 1.6 TDI, HDI, CDTI, DCI in een redelijke middenklasser

      * ik koop nu wat ik wil en wanneer ik wil

      * betaal geen VAA (min 100€ netto per maand dacht ik)

      Ik doe relatief goede zaken met volvo tot op heden als volgt :

      * koop mij een select car (max 1 jaar oud en met minder dan 20.000 m op de teller) bij volvo met 2 jaar waarborg

      * na max 3 jaar laat ik hem terug over aan de volvo dealer voor een meer dan redelijke prijs. Tot op heden altijd zonder enige kosten (buiten het noodzakelijke onderhoud) gereden. Afschrijving beperkt zich tot max 3.500€/jaar.

      * koop mij opnieuw een select-car.

      Tot op heden klopt mijn financieel plaatje perfect. (zelf inclusief prive kilometers)

      Als ik me niet vergis past bompa ook dergelijk systeem toe.

      Alleszins te overwegen waard. Vraag is alleen, hoelang gaat de fiscus dit "systeem" (kosten eigen aan de werkgever) tolereren, wetende dat ze de firmawagens, onder welke vorm ook, in het vizier hebben.

      Comment


      • Heb het ook al overwogen, door mijn grote liefde voor oude auto's (zie doodgraag oude volvo's en mercedessen) maar hoe ziet de totaalrekening er dan uit? Ik krijg hem niet in de richting van de eigen wagen.

        normaal:

        WINST: 100-150 eur per maand = 1200-1800 EUR/jaar VAA
        WINST: Xkm . x EUR/KM = ?
        WINST: compensatie werkgever door verhoging loon (5-700 brut per maand?)

        VERLIES: "gratis" full omnium incl vervangwagen incl alle onderhoud, winterbanden etc. => financieel 'risico'
        VERLIES: verzekering +/- 5-600 EUR/jaar
        VERLIES: belasting +/- 400-500 EUR/jaar (voor een fun model)
        VERLIES: BIV (eenmalig): 100 - XXX eur
        VERLIES: onderhoudskost
        VERLIES: dieselkost

        Denk dat je er netto toch aan toe zal steken...?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
          Philken,

          Ik werk als buitendienster voor een verzekeringsmaatschappij.

          Contractueel heb ik recht op een firmawagen, evenwel conform de normen van het gevoerde car-policy beleid.

          Ik "moet" dan kiezen tussen de ecoversies van de diverse constructeurs.

          Overige contractuele optie is het gebruik van eigen voertuig op basis van een 12 maandelijkse (degelijke) forfaitaire vergoeding.

          De man met het rode strikje heeft me 3 jaar geleden doen overstappen naar eigen voertuig.

          Waarom?

          * Ben autoliefhebber en tot spijt van wie het tegendeel beweerd, geen 1.6 TDI, HDI, CDTI, DCI in een redelijke middenklasser

          * ik koop nu wat ik wil en wanneer ik wil

          * betaal geen VAA (min 100€ netto per maand dacht ik)

          Ik doe relatief goede zaken met volvo tot op heden als volgt :

          * koop mij een select car (max 1 jaar oud en met minder dan 20.000 m op de teller) bij volvo met 2 jaar waarborg

          * na max 3 jaar laat ik hem terug over aan de volvo dealer voor een meer dan redelijke prijs. Tot op heden altijd zonder enige kosten (buiten het noodzakelijke onderhoud) gereden. Afschrijving beperkt zich tot max 3.500€/jaar.

          * koop mij opnieuw een select-car.

          Tot op heden klopt mijn financieel plaatje perfect. (zelf inclusief prive kilometers)

          Als ik me niet vergis past bompa ook dergelijk systeem toe.

          Alleszins te overwegen waard. Vraag is alleen, hoelang gaat de fiscus dit "systeem" (kosten eigen aan de werkgever) tolereren, wetende dat ze de firmawagens, onder welke vorm ook, in het vizier hebben.
          Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
          Heb het ook al overwogen, door mijn grote liefde voor oude auto's (zie doodgraag oude volvo's en mercedessen) maar hoe ziet de totaalrekening er dan uit? Ik krijg hem niet in de richting van de eigen wagen.

          normaal:

          WINST: 100-150 eur per maand = 1200-1800 EUR/jaar VAA
          WINST: Xkm . x EUR/KM = ?
          WINST: compensatie werkgever door verhoging loon (5-700 brut per maand?)

          VERLIES: "gratis" full omnium incl vervangwagen incl alle onderhoud, winterbanden etc. => financieel 'risico'
          VERLIES: verzekering +/- 5-600 EUR/jaar
          VERLIES: belasting +/- 400-500 EUR/jaar (voor een fun model)
          VERLIES: BIV (eenmalig): 100 - XXX eur
          VERLIES: onderhoudskost
          VERLIES: dieselkost

          Denk dat je er netto toch aan toe zal steken...?
          ik heb 14 jaar lang met eigen wagen gereden met een kilometervergoeding
          bij mijn huidige werknemer was dit ook de afspraak toen ik er begon(forfaitaire som per maand wel daar maar die dekte 3500km/maand aan de geldende kilometervergoeding), maar toen ineens mijn werkgebied uitgebreid werd tot gans vlaanderen ipv West,Oost en tot A'pen stad gingen mijn kilometers direct de hoogte in richting +5000/maand, zelfs maanden van meer dan 6000km & dan was de financieel directeur niet bereid om de som te verhogen(mijn baas alsook eigenaar wilden dat wel) maar volgens financieel directeur konden ze een betere deal sluiten met BMW als iedereen een firmaslet kreeg(en aangezien er 2 collega's juist in een echtscheiding zaten en hun eigen auto vervangen moest worden was ik 't kind van de spreekwoordelijke rekening(of democrazy wordt dat ook genoemd...)
          volgens mijn berekeningen zou nu met alle fiscale maatregelen die de laatste 2 jaar genomen zijn op't vlak van firmasletten en aftrekbaarheid 't terug in 't voordeel van kilometervergoeding moeten zijn, heb er bij ons al over gesproken maar als werkgever kunnen ze niet zeggen dat ze overschakelen op eigen wagen als ze jarenlang zelf instonden voor een wagen, zou blijkbaar alleen kunnen met nieuwe werknemers...(allez volgens onze 'briljante' FD)
          maar ik heb nog enkele argumenten waardoor 't voor hen ook interessanter is om kilometervergoeding te geven: 2 jaar geleden 6 maanden thuisgezeten na mijn hartoperatie en nu nog regelmatig te slecht om te werken... bij kilometervergoeding is de kost= 0, bij firmaslet moeten ze de vaste kosten blijven ophoesten & nu hebben ze een onderhoudscontract op 3 jaar of 200.000km(wat je eerst bereikt) en ik zal dit niet halen op die tijd, dus hebben ze "50.000km onderhoud door de wc gesast...)

          en ik kocht ook altijd volvo's van 1,5 jaar oud(directiewagens van Volvofabriek, vrouwke werkte bij Volvo) anders kon ik de baan niet doen met oa: 850 GLT(5 stuks)850R & V70R classic en als laatste een S60dieselken(kreeg gene zware nie meervan't vrouwken nadat ik met de laatste R houthakker had gespeeld....)
          Last edited by Philken; 23/08/2013, 20:48.
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • Zeldzaamheid : http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT

            Comment


            • Als ik me niet vergis is er een forumlid die bij een Volvo-garage werkt. Kan iemand mij laten weten wie dit is? Mag via pm. Alvast bedankt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                ik heb 14 jaar lang met eigen wagen gereden met een kilometervergoeding
                bij mijn huidige werknemer was dit ook de afspraak toen ik er begon(forfaitaire som per maand wel daar maar die dekte 3500km/maand aan de geldende kilometervergoeding), maar toen ineens mijn werkgebied uitgebreid werd tot gans vlaanderen ipv West,Oost en tot A'pen stad gingen mijn kilometers direct de hoogte in richting +5000/maand, zelfs maanden van meer dan 6000km & dan was de financieel directeur niet bereid om de som te verhogen(mijn baas alsook eigenaar wilden dat wel) maar volgens financieel directeur konden ze een betere deal sluiten met BMW als iedereen een firmaslet kreeg(en aangezien er 2 collega's juist in een echtscheiding zaten en hun eigen auto vervangen moest worden was ik 't kind van de spreekwoordelijke rekening(of democrazy wordt dat ook genoemd...)
                volgens mijn berekeningen zou nu met alle fiscale maatregelen die de laatste 2 jaar genomen zijn op't vlak van firmasletten en aftrekbaarheid 't terug in 't voordeel van kilometervergoeding moeten zijn, heb er bij ons al over gesproken maar als werkgever kunnen ze niet zeggen dat ze overschakelen op eigen wagen als ze jarenlang zelf instonden voor een wagen, zou blijkbaar alleen kunnen met nieuwe werknemers...(allez volgens onze 'briljante' FD)
                maar ik heb nog enkele argumenten waardoor 't voor hen ook interessanter is om kilometervergoeding te geven: 2 jaar geleden 6 maanden thuisgezeten na mijn hartoperatie en nu nog regelmatig te slecht om te werken... bij kilometervergoeding is de kost= 0, bij firmaslet moeten ze de vaste kosten blijven ophoesten & nu hebben ze een onderhoudscontract op 3 jaar of 200.000km(wat je eerst bereikt) en ik zal dit niet halen op die tijd, dus hebben ze "50.000km onderhoud door de wc gesast...)

                en ik kocht ook altijd volvo's van 1,5 jaar oud(directiewagens van Volvofabriek, vrouwke werkte bij Volvo) anders kon ik de baan niet doen met oa: 850 GLT(5 stuks)850R & V70R classic en als laatste een S60dieselken(kreeg gene zware nie meervan't vrouwken nadat ik met de laatste R houthakker had gespeeld....)
                Als ze dat controleren, dan hang je.
                Men mag nog altijd met een km vergoeding werken, als je zelf je auto koopt, maar er is een maximum per km (ik dacht 32ct), en men mag maximaal 25.000 km per jaar terugbetalen.

                Als je daarboven gaat, dan ben je bijna verplicht om een firmawagen te aanvaarden.

                Enige mogelijkheid is de auto 's avonds op het werk laten staan, en met je eigen auto naar het werk rijden, dan zou je onder het VAA kunnen uit geraken.

                Maar je zal moeten bewijzen dat die auto daar elke avond staat!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Als ze dat controleren, dan hang je.
                  Men mag nog altijd met een km vergoeding werken, als je zelf je auto koopt, maar er is een maximum per km (ik dacht 32ct), en men mag maximaal 25.000 km per jaar terugbetalen.

                  Als je daarboven gaat, dan ben je bijna verplicht om een firmawagen te aanvaarden.

                  Enige mogelijkheid is de auto 's avonds op het werk laten staan, en met je eigen auto naar het werk rijden, dan zou je onder het VAA kunnen uit geraken.

                  Maar je zal moeten bewijzen dat die auto daar elke avond staat!
                  over die 25.000km: dikke zever, is niet voor werknemers in loonverband enkel voor zaakvoerder om 'misbruik tegen te gaan, ik heb enkele jaren achtereen controle gehad omdat mijn toenmalige werkgever geen bedrag vermeldde op mijn loonfiche(was hij blijkbaar niet verplicht wegens regeling met belastingsdienst) en ze dus individueel de werknemers met kilometervergoeding gingen controleren, eerste jaar dat ik er werkte moest ik bijna belasting bijbetalen omdat volgens de controleur de km vergoeding gebaseerd was op een 1.6 en ik reed met een 1.4... gelukkig had ik alles bijgehouden qua kosten(inbouw gas, onderhoudsfacturen, grotere velgen etc) waardoor het ontvangen bedrag kleiner was dan 't uitgegeven bedrag jaar daarna was de controle sneller afgelopen: ik had toen een 2L diesel en gewoon hun redenering toegepast: km vergoeding voor een 1.6 en ik rij met een 2.0, direct akkoord van balastingsdienst..
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                    Zeldzaam inderdaad, ik vind hem zo lelijk dat hij eigenlijk wel mooi is .
                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                    '08 S60 2.4D
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                      Wat een boot! Krijgt dat maar eens ergens kwijt.
                      Doet me denken aan de Virgo van uit GTA: Vice City

                      Comment


                      • Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                          Als ik me niet vergis is er een forumlid die bij een Volvo-garage werkt. Kan iemand mij laten weten wie dit is? Mag via pm. Alvast bedankt.
                          ik dacht AlexanderGTI
                          IRIDIUM
                          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                          Groeipunt
                          Helderzienden

                          Comment


                          • Klopt

                            ;-) ICT Design

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Die rijdt hier id buurt rond. Wel knap, maar sommige dingen zou ik niet erop zetten moest het de mijne zijn. Maar het is wel een knappe verschijning

                              Comment


                              • Zwarte spiegels zijn lelijk, nummerplaat ook en het motordeksel en de strut (of strap) voor de motorkap zijn weggesmeten geld. Het zwarte radiatorrooster zou ik nog wel overwegen voor de mijne maar dan in pianolak zoals het materiaal van het handvat op de koffer liefst.

                                Comment


                                • Ja niet slecht maar te hoog johnny gehalte imo

                                  Comment




                                  • C70 met 677 PK vs CBR 1000 190 PK
                                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                    '08 S60 2.4D
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                                    Comment


                                    • Iemand al deze geflipte traktor gezien? Geweldig ding hahaha


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                        http://youtu.be/8q3y80r-cR0

                                        C70 met 677 PK vs CBR 1000 190 PK
                                        Omfg! Wat een monster!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Ik zou zeggen een fatsoenlijke kentekenplaat er op en gewoon een zwarte motor afdekking en klaar.
                                          btw, is dat een 5 cilinder of 4.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X