Oorspronkelijk geplaatst door volvo940
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
-
Philken,
Ik werk als buitendienster voor een verzekeringsmaatschappij.
Contractueel heb ik recht op een firmawagen, evenwel conform de normen van het gevoerde car-policy beleid.
Ik "moet" dan kiezen tussen de ecoversies van de diverse constructeurs.
Overige contractuele optie is het gebruik van eigen voertuig op basis van een 12 maandelijkse (degelijke) forfaitaire vergoeding.
De man met het rode strikje heeft me 3 jaar geleden doen overstappen naar eigen voertuig.
Waarom?
* Ben autoliefhebber en tot spijt van wie het tegendeel beweerd, geen 1.6 TDI, HDI, CDTI, DCI in een redelijke middenklasser
* ik koop nu wat ik wil en wanneer ik wil
* betaal geen VAA (min 100€ netto per maand dacht ik)
Ik doe relatief goede zaken met volvo tot op heden als volgt :
* koop mij een select car (max 1 jaar oud en met minder dan 20.000 m op de teller) bij volvo met 2 jaar waarborg
* na max 3 jaar laat ik hem terug over aan de volvo dealer voor een meer dan redelijke prijs. Tot op heden altijd zonder enige kosten (buiten het noodzakelijke onderhoud) gereden. Afschrijving beperkt zich tot max 3.500€/jaar.
* koop mij opnieuw een select-car.
Tot op heden klopt mijn financieel plaatje perfect. (zelf inclusief prive kilometers)
Als ik me niet vergis past bompa ook dergelijk systeem toe.
Alleszins te overwegen waard. Vraag is alleen, hoelang gaat de fiscus dit "systeem" (kosten eigen aan de werkgever) tolereren, wetende dat ze de firmawagens, onder welke vorm ook, in het vizier hebben.
Comment
-
Heb het ook al overwogen, door mijn grote liefde voor oude auto's (zie doodgraag oude volvo's en mercedessen) maar hoe ziet de totaalrekening er dan uit? Ik krijg hem niet in de richting van de eigen wagen.
normaal:
WINST: 100-150 eur per maand = 1200-1800 EUR/jaar VAA
WINST: Xkm . x EUR/KM = ?
WINST: compensatie werkgever door verhoging loon (5-700 brut per maand?)
VERLIES: "gratis" full omnium incl vervangwagen incl alle onderhoud, winterbanden etc. => financieel 'risico'
VERLIES: verzekering +/- 5-600 EUR/jaar
VERLIES: belasting +/- 400-500 EUR/jaar (voor een fun model)
VERLIES: BIV (eenmalig): 100 - XXX eur
VERLIES: onderhoudskost
VERLIES: dieselkost
Denk dat je er netto toch aan toe zal steken...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk BerichtenPhilken,
Ik werk als buitendienster voor een verzekeringsmaatschappij.
Contractueel heb ik recht op een firmawagen, evenwel conform de normen van het gevoerde car-policy beleid.
Ik "moet" dan kiezen tussen de ecoversies van de diverse constructeurs.
Overige contractuele optie is het gebruik van eigen voertuig op basis van een 12 maandelijkse (degelijke) forfaitaire vergoeding.
De man met het rode strikje heeft me 3 jaar geleden doen overstappen naar eigen voertuig.
Waarom?
* Ben autoliefhebber en tot spijt van wie het tegendeel beweerd, geen 1.6 TDI, HDI, CDTI, DCI in een redelijke middenklasser
* ik koop nu wat ik wil en wanneer ik wil
* betaal geen VAA (min 100€ netto per maand dacht ik)
Ik doe relatief goede zaken met volvo tot op heden als volgt :
* koop mij een select car (max 1 jaar oud en met minder dan 20.000 m op de teller) bij volvo met 2 jaar waarborg
* na max 3 jaar laat ik hem terug over aan de volvo dealer voor een meer dan redelijke prijs. Tot op heden altijd zonder enige kosten (buiten het noodzakelijke onderhoud) gereden. Afschrijving beperkt zich tot max 3.500€/jaar.
* koop mij opnieuw een select-car.
Tot op heden klopt mijn financieel plaatje perfect. (zelf inclusief prive kilometers)
Als ik me niet vergis past bompa ook dergelijk systeem toe.
Alleszins te overwegen waard. Vraag is alleen, hoelang gaat de fiscus dit "systeem" (kosten eigen aan de werkgever) tolereren, wetende dat ze de firmawagens, onder welke vorm ook, in het vizier hebben.Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenHeb het ook al overwogen, door mijn grote liefde voor oude auto's (zie doodgraag oude volvo's en mercedessen) maar hoe ziet de totaalrekening er dan uit? Ik krijg hem niet in de richting van de eigen wagen.
normaal:
WINST: 100-150 eur per maand = 1200-1800 EUR/jaar VAA
WINST: Xkm . x EUR/KM = ?
WINST: compensatie werkgever door verhoging loon (5-700 brut per maand?)
VERLIES: "gratis" full omnium incl vervangwagen incl alle onderhoud, winterbanden etc. => financieel 'risico'
VERLIES: verzekering +/- 5-600 EUR/jaar
VERLIES: belasting +/- 400-500 EUR/jaar (voor een fun model)
VERLIES: BIV (eenmalig): 100 - XXX eur
VERLIES: onderhoudskost
VERLIES: dieselkost
Denk dat je er netto toch aan toe zal steken...?
bij mijn huidige werknemer was dit ook de afspraak toen ik er begon(forfaitaire som per maand wel daar maar die dekte 3500km/maand aan de geldende kilometervergoeding), maar toen ineens mijn werkgebied uitgebreid werd tot gans vlaanderen ipv West,Oost en tot A'pen stad gingen mijn kilometers direct de hoogte in richting +5000/maand, zelfs maanden van meer dan 6000km & dan was de financieel directeur niet bereid om de som te verhogen(mijn baas alsook eigenaar wilden dat wel) maar volgens financieel directeur konden ze een betere deal sluiten met BMW als iedereen een firmaslet kreeg(en aangezien er 2 collega's juist in een echtscheiding zaten en hun eigen auto vervangen moest worden was ik 't kind van de spreekwoordelijke rekening(of democrazy wordt dat ook genoemd...)
volgens mijn berekeningen zou nu met alle fiscale maatregelen die de laatste 2 jaar genomen zijn op't vlak van firmasletten en aftrekbaarheid 't terug in 't voordeel van kilometervergoeding moeten zijn, heb er bij ons al over gesproken maar als werkgever kunnen ze niet zeggen dat ze overschakelen op eigen wagen als ze jarenlang zelf instonden voor een wagen, zou blijkbaar alleen kunnen met nieuwe werknemers...(allez volgens onze 'briljante' FD)
maar ik heb nog enkele argumenten waardoor 't voor hen ook interessanter is om kilometervergoeding te geven: 2 jaar geleden 6 maanden thuisgezeten na mijn hartoperatie en nu nog regelmatig te slecht om te werken... bij kilometervergoeding is de kost= 0, bij firmaslet moeten ze de vaste kosten blijven ophoesten & nu hebben ze een onderhoudscontract op 3 jaar of 200.000km(wat je eerst bereikt) en ik zal dit niet halen op die tijd, dus hebben ze "50.000km onderhoud door de wc gesast...)
en ik kocht ook altijd volvo's van 1,5 jaar oud(directiewagens van Volvofabriek, vrouwke werkte bij Volvo) anders kon ik de baan niet doen met oa: 850 GLT(5 stuks)850R & V70R classic en als laatste een S60dieselken(kreeg gene zware nie meervan't vrouwken nadat ik met de laatste R houthakker had gespeeld....)Last edited by Philken; 23/08/2013, 20:48.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenik heb 14 jaar lang met eigen wagen gereden met een kilometervergoeding
bij mijn huidige werknemer was dit ook de afspraak toen ik er begon(forfaitaire som per maand wel daar maar die dekte 3500km/maand aan de geldende kilometervergoeding), maar toen ineens mijn werkgebied uitgebreid werd tot gans vlaanderen ipv West,Oost en tot A'pen stad gingen mijn kilometers direct de hoogte in richting +5000/maand, zelfs maanden van meer dan 6000km & dan was de financieel directeur niet bereid om de som te verhogen(mijn baas alsook eigenaar wilden dat wel) maar volgens financieel directeur konden ze een betere deal sluiten met BMW als iedereen een firmaslet kreeg(en aangezien er 2 collega's juist in een echtscheiding zaten en hun eigen auto vervangen moest worden was ik 't kind van de spreekwoordelijke rekening(of democrazy wordt dat ook genoemd...)
volgens mijn berekeningen zou nu met alle fiscale maatregelen die de laatste 2 jaar genomen zijn op't vlak van firmasletten en aftrekbaarheid 't terug in 't voordeel van kilometervergoeding moeten zijn, heb er bij ons al over gesproken maar als werkgever kunnen ze niet zeggen dat ze overschakelen op eigen wagen als ze jarenlang zelf instonden voor een wagen, zou blijkbaar alleen kunnen met nieuwe werknemers...(allez volgens onze 'briljante' FD)
maar ik heb nog enkele argumenten waardoor 't voor hen ook interessanter is om kilometervergoeding te geven: 2 jaar geleden 6 maanden thuisgezeten na mijn hartoperatie en nu nog regelmatig te slecht om te werken... bij kilometervergoeding is de kost= 0, bij firmaslet moeten ze de vaste kosten blijven ophoesten & nu hebben ze een onderhoudscontract op 3 jaar of 200.000km(wat je eerst bereikt) en ik zal dit niet halen op die tijd, dus hebben ze "50.000km onderhoud door de wc gesast...)
en ik kocht ook altijd volvo's van 1,5 jaar oud(directiewagens van Volvofabriek, vrouwke werkte bij Volvo) anders kon ik de baan niet doen met oa: 850 GLT(5 stuks)850R & V70R classic en als laatste een S60dieselken(kreeg gene zware nie meervan't vrouwken nadat ik met de laatste R houthakker had gespeeld....)
Men mag nog altijd met een km vergoeding werken, als je zelf je auto koopt, maar er is een maximum per km (ik dacht 32ct), en men mag maximaal 25.000 km per jaar terugbetalen.
Als je daarboven gaat, dan ben je bijna verplicht om een firmawagen te aanvaarden.
Enige mogelijkheid is de auto 's avonds op het werk laten staan, en met je eigen auto naar het werk rijden, dan zou je onder het VAA kunnen uit geraken.
Maar je zal moeten bewijzen dat die auto daar elke avond staat!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls ze dat controleren, dan hang je.
Men mag nog altijd met een km vergoeding werken, als je zelf je auto koopt, maar er is een maximum per km (ik dacht 32ct), en men mag maximaal 25.000 km per jaar terugbetalen.
Als je daarboven gaat, dan ben je bijna verplicht om een firmawagen te aanvaarden.
Enige mogelijkheid is de auto 's avonds op het werk laten staan, en met je eigen auto naar het werk rijden, dan zou je onder het VAA kunnen uit geraken.
Maar je zal moeten bewijzen dat die auto daar elke avond staat!mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenZeldzaamheid : http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenZeldzaamheid : http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
Doet me denken aan de Virgo van uit GTA: Vice City
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenAls ik me niet vergis is er een forumlid die bij een Volvo-garage werkt. Kan iemand mij laten weten wie dit is? Mag via pm. Alvast bedankt.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Comment
-
Zwarte spiegels zijn lelijk, nummerplaat ook en het motordeksel en de strut (of strap) voor de motorkap zijn weggesmeten geld. Het zwarte radiatorrooster zou ik nog wel overwegen voor de mijne maar dan in pianolak zoals het materiaal van het handvat op de koffer liefst.
Comment
-
'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
btw, is dat een 5 cilinder of 4.
Comment
Comment