Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ervaring leert mij dat een 2.4 D3 (163pk) al goed begint te trekken vanaf 1500 tpm tot bijna 4000 tpm. Echt een topmotor, grote souplesse.

    Comment


    • De oude 2.4 trekt inderdaad tot 4000 toeren, bij de D3/D4 is het echt wel gedaan bij 3500 toeren.
      Wat niet weg neemt dat het een zéér fijne moor is.

      Comment






      • Daily Volvo V50 D5 Project

        Old Volvo V50 2.0d Project

        Comment


        • Bij de 2 l./5-cil. gaat het na 3000 tpm redelijk bergaf vond ik.
          Met een automaat maakt dat inderdaad niet uit. Ik geef nooit volgas omdat je dan snel boven die 3000 tpm blijft hangen, maar als ik de pedaal zo gebruik dat het toerental tussen 1250 en 2500 à 3000 max. blijft, dan gaat hij er als een speer van door .

          (edit: Net even opgezocht: een 2.4 l./5-cil. heeft inderdaad een wat langere adem. Het toerentalbereik waarin hoge koppelwaarden beschikbaar zijn is minstens 500 tpm ruimer.)
          Last edited by K2; 01/10/2013, 14:03.

          Comment


          • edit: ach laat maar, wat boeit het me uiteindelijk om te discussiëren om een koppelkromme
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • Kromme op zich interesseert me ook niet hoor Wat me interesseert is dat het leuk rijden is. Ik ben dus gewoon tevreden dat ik nu wel een automaat heb terwijl dat bij de vorige (Mondeo dus) niet zo was (en dat kwam veelal neer op rijden met één hand omdat de andere voortdurend moest schakelen (tenzij op snelweg).
              (En dat verschil met een 2.4l. haalde ik enkel maar aan omdat ik zoiets begrepen had van een collega die onlangs de overstap van 2.0 naar 2.4 gemaakt heeft.)

              Comment


              • 'k Heb het niet op jou hoor, K2
                'k Heb het over de uitspraak die alles startte.
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten


                  Niet direct fan van de velgen maar hij hangt wel op een mooie hoogte, lager zou ik niet gaan

                  Comment


                  • thx
                    hij staat momenteel een beetje "face down, ass up" endat stoort me wel
                    dus achteraan ga ik regelpotjes weghalen om nog beetje meer te zakken
                    Daily Volvo V50 D5 Project

                    Old Volvo V50 2.0d Project

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                      thx
                      hij staat momenteel een beetje "face down, ass up" endat stoort me wel
                      dus achteraan ga ik regelpotjes weghalen om nog beetje meer te zakken
                      Zorg dat wie achteraan zit er geen hernia aan over houdt hé ;-)
                      Ik vind het wel mooi zo, ook de velgkeuze trouwens.

                      Comment


                      • Zetels zijn 80% van de tijd plat gelegd en koffer ligt vol werkgerief

                        Velgen zijn tijdelijk, hoewel ik ze mooier en mooier begin te vinden...
                        Velgen lagen op zolder van kameraad en mocht ze plaatsen. Enige kost welke ik had waren nieuwe banden.
                        Vanwege andere zware kosten heb ik dit dus overwogen ipv nieuwe velgen + nieuwe banden...
                        Daily Volvo V50 D5 Project

                        Old Volvo V50 2.0d Project

                        Comment


                        • Iemand een idee waarom de drempelsierprofielen niet meer beschikbaar zijn in de Volvo configurator voor de 2014 modellen (R-design)?
                          Ik neem aan dat deze wel nog steeds worden aangeboden?
                          V60 Polestar

                          Comment


                          • Ik heb deze week contact gehad met de Volvo dealer.
                            De nieuwe D4 kan pas proefgereden worden vanaf Midden Januari.
                            Ze zijn wel al bestelbaar, en mogelijk krijgen klanten er eerder eentje dan de garages.

                            Comment


                            • voor de technisch geinteresseerden : op het volvo-forum staat een uitprint van de vermogens- en koppelcurve.

                              De cijfers geven eigenlijk een perfect geherprogrammeerde D4 (5 cyl - 163 pk) weer.

                              Concreet :

                              * vermogen van 163 pk bij 3000 rpm zoals voorheen stijgt nu verder door tot 181 pk bij 4000 rpm (5-cyl werd hierop toegeknepen)

                              * boven de 3000 rpm zakt het koppel niet in mekaar. Blijft tot 4000 rpm ruim meer dan 75 nm extra leveren.

                              Op basis van deze gegevns zou dit een mooie aandrijflijn moeten zijn.

                              Af te wachten :

                              * sound v/d motor

                              * effectief praktijkverbruik

                              Nog een fijn w-e aan alle leden.

                              Comment




                              • deze reed gisteren op de Ring

                                Last edited by Ralphke; 07/10/2013, 12:29.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                  voor de technisch geinteresseerden : op het volvo-forum staat een uitprint van de vermogens- en koppelcurve.

                                  De cijfers geven eigenlijk een perfect geherprogrammeerde D4 (5 cyl - 163 pk) weer.

                                  Concreet :

                                  * vermogen van 163 pk bij 3000 rpm zoals voorheen stijgt nu verder door tot 181 pk bij 4000 rpm (5-cyl werd hierop toegeknepen)

                                  * boven de 3000 rpm zakt het koppel niet in mekaar. Blijft tot 4000 rpm ruim meer dan 75 nm extra leveren.

                                  Op basis van deze gegevns zou dit een mooie aandrijflijn moeten zijn.

                                  Af te wachten :

                                  * sound v/d motor

                                  * effectief praktijkverbruik

                                  Nog een fijn w-e aan alle leden.
                                  Ja, en onderin is er vrijwel geen verschil in koppel.
                                  Maar vergelijken zal moeilijk zijn, een 6-bak tegen een 8-bak.
                                  In elk geval zijn de acceleratietijden een stuk korter.
                                  Geluid interesseert mij minder, trouwens in die klasse kan je toch geen 5 of 6 cilinder meer vinden.

                                  Comment


                                  • Flash green , en leuke plaat!

                                    Comment


                                    • Dit zijn pas dikke Volvo's (mijn favoriet)

                                      Comment


                                      • Dit zou de nieuwe polestar V60 zijn.

                                        PS: eigenlijk is dit gewoon de oude V60 van Denjos
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • Hopelijk komen er nog eens snelle Volvo's in serieproductie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X