Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa en Tommie zijn vraag is wanneer ook de andere vervangen worden door de nieuwe viercilinders worden, zoals reeds aangekondigd door Volvo een tijd terug Geartronic wordt ook 8-traps volgens dezelfde berichten
En om op de vraag over de 4cyl's te antwoorden: Stuur eens een mailtje naar je dealer of ga eens langs en die zal u dat precies kunnen zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenMijn mening is nog steeds om voor de 5 cyl te gaan als die kans er is (lees als het financieel mogelijk is of als men het er voor over heeft). Je kan zeggen wat je wilt over de geartronic maar dat blijft nog steeds een zeer goede/comfortabele automaat icm een 5 cyl. Wel niet erg sportief maar welke automaat is dat wel eigenlijk. Spijtig genoeg doen de co2- en verbruikscijfers de geartronic das om.
En om op de vraag over de 4cyl's te antwoorden: Stuur eens een mailtje naar je dealer of ga eens langs en die zal u dat precies kunnen zeggen.
Met de nieuwe motoren en nieuwe Geartronic die er aan komen valt een Volvo een stuk makkelijker in een lease budget te passen en daar gaat het hierover, anders zou de topicopener niet over een carpolicy spreken.
Waarom heeft uw papa een 200cdi? En geen 250 of nog beter een leuke 6 cilinder? Of nog beter een benzine uitvoering'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk volg wel over die 5 cilinders en de huidige Geartronic. Maar dat is volledig naast de kwestie.
Met de nieuwe motoren en nieuwe Geartronic die er aan komen valt een Volvo een stuk makkelijker in een lease budget te passen en daar gaat het hierover, anders zou de topicopener niet over een carpolicy spreken.
Waarom heeft uw papa een 200cdi? En geen 250 of nog beter een leuke 6 cilinder? Of nog beter een benzine uitvoering
Even off topic. Het is een 200cdi geworden omdat hij daar alle opties kon kiezen die hij wou. Een 220cdi zou ook gekund hebben maar dan zonder AMG-pack en geheugenfunctie voor de zetels maar een E220 is en blijft een saaie 4 cyl en de extra pk's had hij niet nodig. Een 250 kon ook maar dat is juist hetzelfde als een 220cdi, het is en blijft een 4cyl. Over een E250 4 matic of M 250 heeft hij nog lang getwijfeld maar de leveringsperiode van de M was een jaar en het was praktisch een kale auto, zelfde met de E250 4M. Een E300 was natuurlijk buiten budget maar dat is al een heel andere auto dan een V70 D4 met 163pk en een 5cyl.
En zoals je weet komt benzine helemaal niet in aanmerking bij een leasewagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenIk geef u geen ongelijk wat de lease betreft, ik heb de cijfers ook gezien toen mijne pa ene wou bestellen. Een Volvo met automaat kostte idd veel meer dan een vergelijkbare Duitser ook al was die Volvo in aankoop goedkoper. Mijne pa kon een V70 met geartronic en de opties die hij wou nemen maar hij wou graag een E omdat hij dat een zeer knappe auto vond.
Even off topic. Het is een 200cdi geworden omdat hij daar alle opties kon kiezen die hij wou. Een 220cdi zou ook gekund hebben maar dan zonder AMG-pack en geheugenfunctie voor de zetels maar een E220 is en blijft een saaie 4 cyl en de extra pk's had hij niet nodig. Een 250 kon ook maar dat is juist hetzelfde als een 220cdi, het is en blijft een 4cyl. Over een E250 4 matic of M 250 heeft hij nog lang getwijfeld maar de leveringsperiode van de M was een jaar en het was praktisch een kale auto, zelfde met de E250 4M. Een E300 was natuurlijk buiten budget maar dat is al een heel andere auto dan een V70 D4 met 163pk en een 5cyl.
En zoals je weet komt benzine helemaal niet in aanmerking bij een leasewagen.
Hoe leuk en mooi een 5 cilinder ook mag zijn er is een economische realiteit de dag van vandaag die zegt dat een wagen in die klasse met automaat ergens rond de 120g CO2 mag uitkomen om competitief te zijn. Peugeot gaat met hun 2.0 in de 508 ook van 150 naar 116 in combinatie met een automaat. Toen ik mijn Touran koos zat die met zijn 135 het laagste en daardoor vielen er anderen af zoals een Mondeo, intussen is die Touran al naar 119. Opel komt met zijn nieuwe diesels om hun Insignia 2.0 diesels terug competitief te krijgen ...
Met het huidige aanbod blijf ik steken op een V70 D2 met Powershift, met de motoren die aangekondigd zijn zal dit waarschijnlijk veranderen. En daar zit de winst voor Volvo en die paar puristen die daar over vallen gaan het voor Volvo niet maken hoor. Die kunnen in de rij gaan staan bij de Porsche puristen die spuwen op een Cayenne of een diesel of beiden, en de BMW puristen die binnenkort de eerste FWD BMW krijgen te slikken of de Mercedes puristen die een 1.5 diesel van Renault niet leuk vinden, ....'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenDe 5 cyl (163pk) is een veel fijnere motor dan een ratelende 4 cyl.
Profiteer ervan nu het nog gaat.
Ik ben niet echt te spreken over de actuele VOLVO automaat, dus ik wil in elk geval een betere en zuinigere automaat.
Ik kan zeker een D2 Summum in het budget krijgen, maar dat gaat me nogal wat ergernis kosten op de duitse autobahn. Daarom is de 163pk voor mij het minimum.
Enne inderdaad, hoe zuiniger hoe beter....
Een 520D automaat met een business pack lukt zeker, dus moet er bij VOLVO ook wel iets in dat budget geraken zeker, of gaan ze zichzelf de das om doen door vast te houden aan die 181 pk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenCommentaar hierboven klopt grotendeels.
Ik ben niet echt te spreken over de actuele VOLVO automaat, dus ik wil in elk geval een betere en zuinigere automaat.
Ik kan zeker een D2 Summum in het budget krijgen, maar dat gaat me nogal wat ergernis kosten op de duitse autobahn. Daarom is de 163pk voor mij het minimum.
Enne inderdaad, hoe zuiniger hoe beter....
Een 520D automaat met een business pack lukt zeker, dus moet er bij VOLVO ook wel iets in dat budget geraken zeker, of gaan ze zichzelf de das om doen door vast te houden aan die 181 pk...mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk BerichtenNee mavke, heb tom960 gezien en voor de rest heb ik redelijk veel binnengelopen, ook nog wat met mede volvo eigenaren gepraat.Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk BerichtenIk ben Peter bij het buitenkomen op de parking tegengekomen.
Jouw 960 niet gevonden, misschien was je al weg of moest je toen nog toekomen?
bewijs dak er wel degelijk was :p zie op 4min 48 sec :p http://www.youtube.com/watch?v=N_N5SxPPdVw
Comment
-
Good moeten we zeker doen enkel spijtig dat we ni bij elkaar kunnen staan.
Maar wel samen iets gaan drinken binnen en Volvo rijders betalen zoiezo geen parking
En bompa er zijn nog filmkes van de oudere volvo's
zeker is op zoeken op YouTube
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichtenbewijs dak er wel degelijk was :p zie op 4min 48 sec :p http://www.youtube.com/watch?v=N_N5SxPPdVw'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk BerichtenHe bompa, is volgend jaar opnieuw, Autotron in rosmalen.
he mavke, dan heb ik u auto wel gezien maar u natuurlijk niet. Volgend jaar mini meet houden daar.
naast de andere in de zelfde kleur als de uwe.
ik wist enkel ni dat jij het was.heb nog hallo gezegd maar je reageerde ni.
maar omdat ik ni wist dat jij het was, heb ik verder ook niks gezegt.
Comment
-
Rijdt een Ford nog als een echte Ford, een BMW nog als een echte BMW? Je zou ervaringsdeskundigen een blinddoektest moeten laten doen en dat is op de bestuurdersstoel wat lastig. Mij lukt het steeds minder nieuwe auto’s op die merkgebonden vingerafdruk te betrappen. Het lijkt me uitgesloten dat ik als bestuurder een nieuwe Astra op grond van zijn rijeigenschappen blind als Opel zou herkennen. Waarschijnlijk zou ik zeggen: prima zo, bovengemiddeld goed, it could be any car.
Rijden doen nieuwe auto’s onder normale omstandigheden bijna allemaal even strak en scherp. Het grensbereik waarin de echte rij-ijzers het verschil maken is toch alleen voor gevorderden weggelegd. Het is logisch dat de merkentrouw verleden tijd is. Dat BMW’s op handling hoog scoren lijkt me duidelijk, maar de gemiddelde BMW-rijder die overstapt op een V40 voelt geen verschil van dag en nacht qua stuurgevoel; die Volvo staat zijn man. Het lijkt verdorie wel een BMW, zei ik thuis. Dat zegt alles. Die nieuwe Lexus IS kijk je de bocht door, meesterlijk.
Het plaatst de fabrikanten in een lastige positie waar het aankomt op de juiste woorden voor het merkgevoel. Is het daarom dat je ze zo op hun dna ziet hameren? Ik denk het; ze bezingen een verloren paradijs. Een kleine bloemlezing. “De compleet nieuwe Golf is bovenal een echte Golf. Dat betekent: topkwaliteit, comfort en veelzijdigheid”. “De alom geprezen rij-eigenschappen van de Focus zijn nu beter dan ooit”. “Zoals het een échte Alfa Romeo betaamt, is de MiTo compromisloos op het gebied van wegligging, controle en rijplezier”. BMW over de 3-serie: “Als geen andere auto belichaamt deze modelserie het begrip sportsedan”. Zie de folderschrijvers worstelen met de waarheid dat het rijgedrag van auto’s steeds inwisselbaarder wordt. Het eigen dna blijft beperkt tot de vorm van de grille of een Hoffmeisterknik. Dat krijg je met technische vooruitgang. De expertise democratiseert zo snel dat op een goede dag iedereen bij is. Let op mijn woorden: de volgende Prius stuurt als een scheermes.
Bron: Autoweek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenMooi beestje, kan wel een kleurtje gebruiken
foto is precies in Deinze getrokkenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Vandaag gaan zien naar een mogelijk project
Een Volvo Amazon 121 4 deur met een b18 motor
ImageUploadedByTapatalk1383074307.437313.jpgImageUploadedByTapatalk1383074330.359997.jpg
Hmmm wil er direct aan beginnen
lak kleur is 91 = licht groen.
interier code 168-503 = zwartLast edited by mavke; 29/10/2013, 22:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenof de zon? ziet er idd wa bleekjes uit
foto is precies in Deinze getrokken
Comment
Comment