Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Eén van mijn lievelings Volvo's



      S70Rrrrrrrr
      1967 Volvo Amazon P130 B18A
      1978 Volvo 244 DL B21A
      1990 Volvo 740 GL B200E
      1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
      1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
      1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
      1998 Volvo S40 2.0T
      1998 Volvo S70 2.0 10V
      2003 Volvo S40 1.8 16V

      Comment


      • Van mij ook :-)

        Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          wel nog twijfel tussen de 2 interieurs



          of

          Bleek zonder twijfel. Heb zelf ook een gelijkaardige combinatie en ik word er nog elke keer vrolijk van!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
            Ik sta op het punt om een V40 D4 190 met 8traps geartronic te bestellen in Ocean Race uitvoering. Vorige week even met een S60 met die motor in 181pk en zelfde versnellingsbak gereden en redelijk onder de indruk. Had schrik voor het verdwijnen van de 5cilindersound maar de Volvo ingenieurs hebben een prima job gedaan om het te evenaren.

            Wel wachten tot september voor de Ocean Race te verkrijgen is

            Wel 55 euro BIV voor 190 pk, nog nooit meegemaakt
            Is de V40 D4 dan al leverbaar in België ? Op de site van Volvo nog geen spoor van de 190pk versie...

            Comment


            • C70 coupe en cabrio


              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
              '08 S60 2.4D
              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

              Comment


              • Die cabrio voor mij graag :-)

                Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  Die cabrio voor mij graag :-)

                  Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk
                  Ik wil ze beide
                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                  '08 S60 2.4D
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                  Comment


                  • In mijn zoektocht naar een goedkope comfortabele kilometervreter ben ik bij S60/V70 van 2001-2004 uitgekomen. Zijn daar gekende problemen mee of zaken om op te letten?
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Misschien ken je het al, maar op volvoforum.nl kan je héél wat info over alle volvo modellen vinden.

                      Comment


                      • Mits correct uitgevoerd onderhoud, kan je voor relatief weinig geld een zeer goede bolide vinden.

                        Zalige confortcruisers, voor zover dit het gebruiksdoel is. Ben je eerder een sportieve rijder zijn er andere/betere opties.

                        Succes met je zoektocht alleszins.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                          Mits correct uitgevoerd onderhoud, kan je voor relatief weinig geld een zeer goede bolide vinden.

                          Zalige confortcruisers, voor zover dit het gebruiksdoel is. Ben je eerder een sportieve rijder zijn er andere/betere opties.

                          Succes met je zoektocht alleszins.
                          Onderhoudshistoriek is een must voor mij, maar bij Volvo valt dat vrij vlot te vinden. De meesten hebben al wat kosten achter de rug aan de ophanging, dat is blijkbaar iets dat vaker voorkomt. Spoorstangen onder andere. Niks gek lijkt mij tot nu toe aangezien diegene die ik bekijk meestal meer dan 200 000 kilometer hebben.

                          Ik zoek comfort, 90 % van het gebruik zal snelweg zijn. 130 pk volstaat, maar d5 mag ook.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Ik heb 3 V70's gehad, waaronder een classic van '99, een 2.5D van '01 en een D5 van '05 en mijn vrouw heeft een S60 2.4 benzine van '03.
                            Alle V70's tot km-stand van ong 300 000 km gehad. Dus ik heb al wat ervaring

                            Inderdaad, spoorstangen zijn teer, maar kosten niet de wereld. Rollagers ook.
                            En de handremschoenen komen los van de zitting, merk je als de auto nog enkele cm achteruit bolt na optrekken handrem. Ook geen grote kost, maar heb het al op alle modellen behalve de classic vervangen.
                            Bij de classic was de airco een zwakker punt, bij de V70 I nooit problemen mee gehad.

                            In 't algemeen zou ik zeggen: ophanging laten dubbelchecken en bij een manuele staat van de koppeling. Is een dubbel massa vliegwiel en koppeling vervangen is ook dit demonteren / vervangen en dat kost véél geld.

                            Voor de rest zeer goede keuze, dé reden waarom ik een V70 niet beu geraakte, in welke motorisatie dan ook, was zijn comfort.

                            By the way, alle drie de V70's waren bijlange nog niet op bij 300 000 km. M'n D5 had wel een probleem met de geartronic, maar dat lag vooral aan de tuning volgens mij.
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • Mijn S60 staat hier nu meestal stil voor de deur omdat ik terug met de moto woon-werkverkeer doe. Vind ik eigenlijk zonde dus voor de juiste prijs mag die zeker weg, is van 2006 met +-158000 km, 126 pk. Als het u interesseert laat dan maar iets weten, je mag steeds eens vrijblijvend komen kijken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Ik heb 3 V70's gehad, waaronder een classic van '99, een 2.5D van '01 en een D5 van '05 en mijn vrouw heeft een S60 2.4 benzine van '03.
                                Alle V70's tot km-stand van ong 300 000 km gehad. Dus ik heb al wat ervaring

                                Inderdaad, spoorstangen zijn teer, maar kosten niet de wereld. Rollagers ook.
                                En de handremschoenen komen los van de zitting, merk je als de auto nog enkele cm achteruit bolt na optrekken handrem. Ook geen grote kost, maar heb het al op alle modellen behalve de classic vervangen.
                                Bij de classic was de airco een zwakker punt, bij de V70 I nooit problemen mee gehad.

                                In 't algemeen zou ik zeggen: ophanging laten dubbelchecken en bij een manuele staat van de koppeling. Is een dubbel massa vliegwiel en koppeling vervangen is ook dit demonteren / vervangen en dat kost véél geld.

                                Voor de rest zeer goede keuze, dé reden waarom ik een V70 niet beu geraakte, in welke motorisatie dan ook, was zijn comfort.

                                By the way, alle drie de V70's waren bijlange nog niet op bij 300 000 km. M'n D5 had wel een probleem met de geartronic, maar dat lag vooral aan de tuning volgens mij.
                                Vliegwiel en koppeling zijn mijn grootste zorg bij de manuele, maar ik denk niet dat de automaat daarom de veiligere keuze is De ophangingsonderdelen en dergelijke vallen allemaal binnen normaal onderhoud dat ik gebudgetteerd heb. Maar als er iets aan de overbrenging stuk gaat is het op een wagen met 300 000 kilometer al snel einde verhaal natuurlijk. Maar uiteindelijk is dit als leek nog wel redelijk te testen of de overbrenging ok is denk ik.

                                Mits de nodige historiek heb ik echt geen bang van kilometers, die wagens die ik nu bekijk zijn al meer dan 10 jaar oud dus 200 000 kilometer is bijna een minimum.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                                Mijn S60 staat hier nu meestal stil voor de deur omdat ik terug met de moto woon-werkverkeer doe. Vind ik eigenlijk zonde dus voor de juiste prijs mag die zeker weg, is van 2006 met +-158000 km, 126 pk. Als het u interesseert laat dan maar iets weten, je mag steeds eens vrijblijvend komen kijken.
                                Ok, ik houd het in het achterhoofd voor de komende weken, voorlopig kijk ik naar iets oudere (lees goedkopere), maar tegen dat ik effectief er een paar zou gaan bekijken kan ik daar al vanaf gestapt zijn Mijn vrouw zou direct verkocht zijn, want zij vindt het idee van een oude bak te kopen voor een paar duizend euro maar niks



                                S80 is dat ook zelfde mechaniek als S60/V70?
                                Deze vind ik bijvoorbeeld wel knap:
                                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Vliegwiel en koppeling zijn mijn grootste zorg bij de manuele, maar ik denk niet dat de automaat daarom de veiligere keuze is De ophangingsonderdelen en dergelijke vallen allemaal binnen normaal onderhoud dat ik gebudgetteerd heb. Maar als er iets aan de overbrenging stuk gaat is het op een wagen met 300 000 kilometer al snel einde verhaal natuurlijk. Maar uiteindelijk is dit als leek nog wel redelijk te testen of de overbrenging ok is denk ik.

                                  Mits de nodige historiek heb ik echt geen bang van kilometers, die wagens die ik nu bekijk zijn al meer dan 10 jaar oud dus 200 000 kilometer is bijna een minimum.



                                  Ok, ik houd het in het achterhoofd voor de komende weken, voorlopig kijk ik naar iets oudere (lees goedkopere), maar tegen dat ik effectief er een paar zou gaan bekijken kan ik daar al vanaf gestapt zijn Mijn vrouw zou direct verkocht zijn, want zij vindt het idee van een oude bak te kopen voor een paar duizend euro maar niks



                                  S80 is dat ook zelfde mechaniek als S60/V70?
                                  Deze vind ik bijvoorbeeld wel knap:
                                  http://nl.autoscout24.be/Details.asp...448&asrc=st|sr
                                  Hoelang moet zoiets bij jou nog meegaan? Want ik dacht dat jij toch ook nog wat kilometers verzamelde?
                                  Wat is je budget dan voor zo een 200dzd + km-stand?


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Hoelang moet zoiets bij jou nog meegaan? Want ik dacht dat jij toch ook nog wat kilometers verzamelde?
                                    Wat is je budget dan voor zo een 200dzd + km-stand?


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    De wagen zou moeten dienen om 80km snelweg per dag te doen, minder kilometers gaan doen dus Als ik een 3000 euro zou geven aan zo een wagen zou ik al tevreden zijn dat die op een jaar "kostenloos" 20 000km er bij kan doen. Daarna zal het van de kosten afhangen of hij blijft of niet, veel kapitaal kan ik er nooit op verliezen

                                    Dat is ook een beetje het punt dat ik wil bewijzen, dat je goedkoop kilometers kan malen in alle comfort (en veiligheid, bezorgdheid van mijn vrouw ) Als ik voor een recentere zou gaan zoals die van Bjoxx bijvoorbeeld, zal hij een tijdje langer zonder "grote" kosten moeten blijven.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • ook het vermelden waard dacht ik : de "oude" modellen (voor 2005) euro 3 norm lopen zuiniger en kunnen ook geen roetfilterproblemen met zich meebrengen...Hij staat er gewoon niet op.

                                      Mijn vorige S60 - bwj 2008 heeft hiervoor een terugroepactie gehad en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

                                      Een gemiddeld verbruik bij rustige tot normale rijstijl bij de eerste D5 van 6l/100 km is eerder regel dan uitzondering.

                                      Wel ben je om de 20.000 km aan een beurt toe ipv 30.000km

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                        ook het vermelden waard dacht ik : de "oude" modellen (voor 2005) euro 3 norm lopen zuiniger en kunnen ook geen roetfilterproblemen met zich meebrengen...Hij staat er gewoon niet op.

                                        Mijn vorige S60 - bwj 2008 heeft hiervoor een terugroepactie gehad en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

                                        Een gemiddeld verbruik bij rustige tot normale rijstijl bij de eerste D5 van 6l/100 km is eerder regel dan uitzondering.

                                        Wel ben je om de 20.000 km aan een beurt toe ipv 30.000km
                                        Had ik inderdaad ook al gelezen dat ze zonder roetfilter iets zuiniger zijn. Maar als ik dat verschil uitreken is het geen 10 euro per maand verschil voor mij, dus dat is verwaarloosbaar. Aangezien de wagen voor 90% van de tijd op snelweg zal gebruikt worden ben ik niet echt bang van die roetfilters. Wat wel gek is dat de meer "eco" motor qua taxen geen voordeel heeft, tenzij ik ergens iets verkeerd doe bij die simulaties

                                        20k op jaarbasis voorzie ik te rijden, dus dat komt overeen met jaarlijks een onderhoud.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X