Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eén van mijn lievelings Volvo's
S70Rrrrrrrr1967 Volvo Amazon P130 B18A
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1998 Volvo S70 2.0 10V
2003 Volvo S40 1.8 16V
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenwel nog twijfel tussen de 2 interieurs
of
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenIk sta op het punt om een V40 D4 190 met 8traps geartronic te bestellen in Ocean Race uitvoering. Vorige week even met een S60 met die motor in 181pk en zelfde versnellingsbak gereden en redelijk onder de indruk. Had schrik voor het verdwijnen van de 5cilindersound maar de Volvo ingenieurs hebben een prima job gedaan om het te evenaren.
Wel wachten tot september voor de Ocean Race te verkrijgen is
Wel 55 euro BIV voor 190 pk, nog nooit meegemaakt
Comment
-
C70 coupe en cabrio
'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenDie cabrio voor mij graag :-)
Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk BerichtenMits correct uitgevoerd onderhoud, kan je voor relatief weinig geld een zeer goede bolide vinden.
Zalige confortcruisers, voor zover dit het gebruiksdoel is. Ben je eerder een sportieve rijder zijn er andere/betere opties.
Succes met je zoektocht alleszins.
Ik zoek comfort, 90 % van het gebruik zal snelweg zijn. 130 pk volstaat, maar d5 mag ook.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik heb 3 V70's gehad, waaronder een classic van '99, een 2.5D van '01 en een D5 van '05 en mijn vrouw heeft een S60 2.4 benzine van '03.
Alle V70's tot km-stand van ong 300 000 km gehad. Dus ik heb al wat ervaring
Inderdaad, spoorstangen zijn teer, maar kosten niet de wereld. Rollagers ook.
En de handremschoenen komen los van de zitting, merk je als de auto nog enkele cm achteruit bolt na optrekken handrem. Ook geen grote kost, maar heb het al op alle modellen behalve de classic vervangen.
Bij de classic was de airco een zwakker punt, bij de V70 I nooit problemen mee gehad.
In 't algemeen zou ik zeggen: ophanging laten dubbelchecken en bij een manuele staat van de koppeling. Is een dubbel massa vliegwiel en koppeling vervangen is ook dit demonteren / vervangen en dat kost véél geld.
Voor de rest zeer goede keuze, dé reden waarom ik een V70 niet beu geraakte, in welke motorisatie dan ook, was zijn comfort.
By the way, alle drie de V70's waren bijlange nog niet op bij 300 000 km. M'n D5 had wel een probleem met de geartronic, maar dat lag vooral aan de tuning volgens mij.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Mijn S60 staat hier nu meestal stil voor de deur omdat ik terug met de moto woon-werkverkeer doe. Vind ik eigenlijk zonde dus voor de juiste prijs mag die zeker weg, is van 2006 met +-158000 km, 126 pk. Als het u interesseert laat dan maar iets weten, je mag steeds eens vrijblijvend komen kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk heb 3 V70's gehad, waaronder een classic van '99, een 2.5D van '01 en een D5 van '05 en mijn vrouw heeft een S60 2.4 benzine van '03.
Alle V70's tot km-stand van ong 300 000 km gehad. Dus ik heb al wat ervaring
Inderdaad, spoorstangen zijn teer, maar kosten niet de wereld. Rollagers ook.
En de handremschoenen komen los van de zitting, merk je als de auto nog enkele cm achteruit bolt na optrekken handrem. Ook geen grote kost, maar heb het al op alle modellen behalve de classic vervangen.
Bij de classic was de airco een zwakker punt, bij de V70 I nooit problemen mee gehad.
In 't algemeen zou ik zeggen: ophanging laten dubbelchecken en bij een manuele staat van de koppeling. Is een dubbel massa vliegwiel en koppeling vervangen is ook dit demonteren / vervangen en dat kost véél geld.
Voor de rest zeer goede keuze, dé reden waarom ik een V70 niet beu geraakte, in welke motorisatie dan ook, was zijn comfort.
By the way, alle drie de V70's waren bijlange nog niet op bij 300 000 km. M'n D5 had wel een probleem met de geartronic, maar dat lag vooral aan de tuning volgens mij.
Mits de nodige historiek heb ik echt geen bang van kilometers, die wagens die ik nu bekijk zijn al meer dan 10 jaar oud dus 200 000 kilometer is bijna een minimum.
Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk BerichtenMijn S60 staat hier nu meestal stil voor de deur omdat ik terug met de moto woon-werkverkeer doe. Vind ik eigenlijk zonde dus voor de juiste prijs mag die zeker weg, is van 2006 met +-158000 km, 126 pk. Als het u interesseert laat dan maar iets weten, je mag steeds eens vrijblijvend komen kijken.
S80 is dat ook zelfde mechaniek als S60/V70?
Deze vind ik bijvoorbeeld wel knap:
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVliegwiel en koppeling zijn mijn grootste zorg bij de manuele, maar ik denk niet dat de automaat daarom de veiligere keuze is De ophangingsonderdelen en dergelijke vallen allemaal binnen normaal onderhoud dat ik gebudgetteerd heb. Maar als er iets aan de overbrenging stuk gaat is het op een wagen met 300 000 kilometer al snel einde verhaal natuurlijk. Maar uiteindelijk is dit als leek nog wel redelijk te testen of de overbrenging ok is denk ik.
Mits de nodige historiek heb ik echt geen bang van kilometers, die wagens die ik nu bekijk zijn al meer dan 10 jaar oud dus 200 000 kilometer is bijna een minimum.
Ok, ik houd het in het achterhoofd voor de komende weken, voorlopig kijk ik naar iets oudere (lees goedkopere), maar tegen dat ik effectief er een paar zou gaan bekijken kan ik daar al vanaf gestapt zijn Mijn vrouw zou direct verkocht zijn, want zij vindt het idee van een oude bak te kopen voor een paar duizend euro maar niks
S80 is dat ook zelfde mechaniek als S60/V70?
Deze vind ik bijvoorbeeld wel knap:
http://nl.autoscout24.be/Details.asp...448&asrc=st|sr
Wat is je budget dan voor zo een 200dzd + km-stand?
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHoelang moet zoiets bij jou nog meegaan? Want ik dacht dat jij toch ook nog wat kilometers verzamelde?
Wat is je budget dan voor zo een 200dzd + km-stand?
Sent from somewhere, using Tapatalk
Dat is ook een beetje het punt dat ik wil bewijzen, dat je goedkoop kilometers kan malen in alle comfort (en veiligheid, bezorgdheid van mijn vrouw ) Als ik voor een recentere zou gaan zoals die van Bjoxx bijvoorbeeld, zal hij een tijdje langer zonder "grote" kosten moeten blijven.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
ook het vermelden waard dacht ik : de "oude" modellen (voor 2005) euro 3 norm lopen zuiniger en kunnen ook geen roetfilterproblemen met zich meebrengen...Hij staat er gewoon niet op.
Mijn vorige S60 - bwj 2008 heeft hiervoor een terugroepactie gehad en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Een gemiddeld verbruik bij rustige tot normale rijstijl bij de eerste D5 van 6l/100 km is eerder regel dan uitzondering.
Wel ben je om de 20.000 km aan een beurt toe ipv 30.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichtenook het vermelden waard dacht ik : de "oude" modellen (voor 2005) euro 3 norm lopen zuiniger en kunnen ook geen roetfilterproblemen met zich meebrengen...Hij staat er gewoon niet op.
Mijn vorige S60 - bwj 2008 heeft hiervoor een terugroepactie gehad en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Een gemiddeld verbruik bij rustige tot normale rijstijl bij de eerste D5 van 6l/100 km is eerder regel dan uitzondering.
Wel ben je om de 20.000 km aan een beurt toe ipv 30.000km
20k op jaarbasis voorzie ik te rijden, dus dat komt overeen met jaarlijks een onderhoud.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment