Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen firmawagen meer?
    80km*220 werkdagen, ik zou dan toch ook een benzine nog niet helemaal afschrijven.
    Wat je bijvoorbeeld goedkoop kan kopen uit die periode 7 à 10j. oud is een Honda Accord 2.0 of beter nog een Saab 9-3 1.8t
    Bij 90% autostradegebruik aan min of meer legale snelheden gaan die ook makkelijk onder de 8 liter blijven.
    Je zit ook met lagere taksen, minder slijtagegevoelige onderdelen, lagere onderhoudskost
    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Geen firmawagen meer?
      80km*220 werkdagen, ik zou dan toch ook een benzine nog niet helemaal afschrijven.
      Wat je bijvoorbeeld goedkoop kan kopen uit die periode 7 à 10j. oud is een Honda Accord 2.0 of beter nog een Saab 9-3 1.8t
      Bij 90% autostradegebruik aan min of meer legale snelheden gaan die ook makkelijk onder de 8 liter blijven.
      Je zit ook met lagere taksen, minder slijtagegevoelige onderdelen, lagere onderhoudskost
      Staat ook op het lijstje. Maar niet als ik mijn aankoopbudget echt laag wil houden, tenzij ik naar LPG ga. Is ook het probleem met de Volvo benzines van 10 jaar oud, dat zijn nog echte "zuipers" .
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Die S80 ziet er niet slecht uit, maar let wel op dat je er enorm goed bij bent als je daar naar gaat kijken. Die baan is één en al autohandelaars, veelal voor export en er zitten er ontzettend veel tussen die je in het zak zetten waar je bij staat. Eventueel testrit doen en aankoopkeuring vragen bij Automobilia Roeselare (da's nog geen 10 minuutjes rijden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
          Die S80 ziet er niet slecht uit, maar let wel op dat je er enorm goed bij bent als je daar naar gaat kijken. Die baan is één en al autohandelaars, veelal voor export en er zitten er ontzettend veel tussen die je in het zak zetten waar je bij staat. Eventueel testrit doen en aankoopkeuring vragen bij Automobilia Roeselare (da's nog geen 10 minuutjes rijden).
          Ja is ook ver rijden voor mij en ik ben sowieso niet scheutig om daar in de grensstreek te kopen Het was eerder als voorbeeld
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik wens u veel succes met uw zoek tocht naar een leuke ( betaalbare ) wagen.

En uit ervaring kan ik wel zeggen dat een Volvo met benzine motor niet rijkelijk bezaaid is.

Maar die met lpg is het een verslaving en ik denk dat het in uw situatie goedkoper zal zijn dan diesel.

Want mijn oude baksteen met de oude 3.0 24v en met mijn sportieve rij steil zuipt +/- 16l /100km maar als je uitkijkt waar je tankt kost dat +/- 7,6€ voor 100km

Maar als daar mee veel autostrade doet en een constante snelheid aan houd zakt hij toch tot een 12l wat uit komt op een leuke 5,7€ voor 100km doe dat maar is na met een diesel

Maar houd rekening met de eventuele dure installatie van de lpg en de extra lpg tax en ook het extra onderhoud aan uw kleppen als je geen hydraulische kleppen hebt.

En dat niet elke motor even blij is met lpg, maar daar voor kan je u beter wenden tot uw lpg installateur die weten dat normaal wel welke motor je op lpg kan leggen en welke best niet.

Moest er nog iets belangrijk binnen schieten zal ik het nog melden
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
            http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
            http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Een af-fabriek bi-fuel is ook een optie, was enkel op de 2.4 140pk beschikbaar maar moet in principe volstaan als je niet veel om prestaties geeft
              2.0 JTDm

Comment

• als die S80 binnen budget valt & je bent van plan er een paar jaar mee te rijden, ik zou niet twijfelen

als je na 1 jaar al terug zou willen veranderen, is een S80 niet aangewezen.....
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Een af-fabriek bi-fuel is ook een optie, was enkel op de 2.4 140pk beschikbaar maar moet in principe volstaan als je niet veel om prestaties geeft
                  Moeilijk te vinden, zelfs in DE. In V40 wel, maar die spreekt mij minder aan.

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  als die S80 binnen budget valt & je bent van plan er een paar jaar mee te rijden, ik zou niet twijfelen

als je na 1 jaar al terug zou willen veranderen, is een S80 niet aangewezen.....
                  S80 ligt slechter in de markt?

Als de aankoop plannen concreet zijn open ik een topic om de kandidaten eens concreet op te lijsten.
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Moeilijk te vinden, zelfs in DE. In V40 wel, maar die spreekt mij minder aan.

S80 ligt slechter in de markt?

Als de aankoop plannen concreet zijn open ik een topic om de kandidaten eens concreet op te lijsten.
                    Een V70 geraak je veel sneller en makkelijker kwijt.
                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                    '08 S60 2.4D
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Yep, men broer gaat mss ook mee, ik sta ingeschreven voor dat concours, is nu ingeschreven tja.

gaat nog iemand

Comment

• voor de concours ga ik mijn 960 nu ni in schrijven daar voor is hij niet geschikt
                        maar wil wel gaan zien
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Hij had me ingeschreven, dus ja ik moet gaan, zal wel zien, is toch een grote happening denk ik, mavke denk gij ook nog eens aan de Zweedse meeting, ze zouden het adres en uur van bijeenkomst willen weten.

gr peter

Comment

• Ziet er wel geestig uit, maar bijna drie uur rijden heen en dan nog eens hetzelfde terug is me wat te gortig voor de zondag. De zaterdag ervoor moet ik werken ook, dus 't zou me wat teveel zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
                              Yep, men broer gaat mss ook mee, ik sta ingeschreven voor dat concours, is nu ingeschreven tja.

gaat nog iemand
                              Ik wou ook eerst inschrijven voor het concours maar de plaatsen waren allemaal bezet
                              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                              '08 S60 2.4D
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  De wagen zou moeten dienen om 80km snelweg per dag te doen, minder kilometers gaan doen dus Als ik een 3000 euro zou geven aan zo een wagen zou ik al tevreden zijn dat die op een jaar "kostenloos" 20 000km er bij kan doen. Daarna zal het van de kosten afhangen of hij blijft of niet, veel kapitaal kan ik er nooit op verliezen

Dat is ook een beetje het punt dat ik wil bewijzen, dat je goedkoop kilometers kan malen in alle comfort (en veiligheid, bezorgdheid van mijn vrouw ) Als ik voor een recentere zou gaan zoals die van Bjoxx bijvoorbeeld, zal hij een tijdje langer zonder "grote" kosten moeten blijven.
                                  Ik heb dat verschillende keren bewezen
                                  M'n 940 was zo een geval, m'n beige V70 ook.

Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                  ook het vermelden waard dacht ik : de "oude" modellen (voor 2005) euro 3 norm lopen zuiniger en kunnen ook geen roetfilterproblemen met zich meebrengen...Hij staat er gewoon niet op.

Mijn vorige S60 - bwj 2008 heeft hiervoor een terugroepactie gehad en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Een gemiddeld verbruik bij rustige tot normale rijstijl bij de eerste D5 van 6l/100 km is eerder regel dan uitzondering.

Wel ben je om de 20.000 km aan een beurt toe ipv 30.000km
                                  Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Had ik inderdaad ook al gelezen dat ze zonder roetfilter iets zuiniger zijn. Maar als ik dat verschil uitreken is het geen 10 euro per maand verschil voor mij, dus dat is verwaarloosbaar. Aangezien de wagen voor 90% van de tijd op snelweg zal gebruikt worden ben ik niet echt bang van die roetfilters. Wat wel gek is dat de meer "eco" motor qua taxen geen voordeel heeft, tenzij ik ergens iets verkeerd doe bij die simulaties

20k op jaarbasis voorzie ik te rijden, dus dat komt overeen met jaarlijks een onderhoud.
                                  Dat is gewoon zo: het ridicule van de roetfilter. Hij gaat er makkelijk een liter extra door verbruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Staat ook op het lijstje. Maar niet als ik mijn aankoopbudget echt laag wil houden, tenzij ik naar LPG ga. Is ook het probleem met de Volvo benzines van 10 jaar oud, dat zijn nog echte "zuipers" .
                                  Onze S60 van 2003 met 2.4 140pk verbruikt 10l als mijn vrouw ermee rijdt (veelkorte afstanden) en 8l als ik ermee rijd (veel lange afstanden).

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Een af-fabriek bi-fuel is ook een optie, was enkel op de 2.4 140pk beschikbaar maar moet in principe volstaan als je niet veel om prestaties geeft
                                  Als je hem - zoals het hoort bij een atmo benzine - in de toeren houdt, valt dat zeer goed mee, en krijg je er een verslavende sound bij.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Een atmo benzine kan je echt zuinig rijden. Zoals Bompa zegt, in toeren houden. Op kruissnelheid reed ik altijd minstens aan 2.500 tpm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                      Ik wou ook eerst inschrijven voor het concours maar de plaatsen waren allemaal bezet
                                      Hey, ja mss nog een mailke doen naar organisatie, zit het nu al vol dan? Gij had daar met recht en rede kunnen staan, damn vind ik spijtig want dan stond ik nu daar nu nie alleen.

gr pee

Comment

Working...
                                      X