Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In DE ga je die vinden, hier in België zie je die haast niet of het zijn D5's. Een T5 met wat mods kan zalig zijn.
Hé, ik heb binnenin in onze S60 als ik hem in de toeren jaag bijna hetzelfde geluid. Alleen rijd ik dan niet zo rap omdat hij een pak minder pk heeft, dus da's meer genot van sound
En of dat goed rijdt, 5 cilinder turbo en een sportief onderstel.
V40 is wel alleen als automaat verkrijgbaar.
V40 zou ik niet kiezen moest ik in Bimmer zijn plaats zijn, dat is geen auto voor hem. De C30 zal eerder iets voor hem zijn. Maar het moet wel een Rdesign zijn (niet zoals die commentaren van een tijd geleden over de M-packs) of met de sportophanging. Als ik zie wat een verschil mijne is (heeft de sportophanging) tegenover een standaard V50.
Niet veel mensen kennen hem, en zullen het niet zo een mooie auto vinden, maar ik vind hem prachtig!
En zo vaak zie je ze niet rondrijden, vandaag 1 op 2dehands zien verschijnen, daarmee dat ik hem hier eens post:
Klopt, en dit was meteen de trendsetter, de eerste die de met plastiek-opgesmukte-4x4-break-rage deed opflakkeren.
Mij heeft het nooit aangesproken, maar de wagen heeft zeker z'n kwaliteiten.
Ik ben helemaal fan van de Volvo's die niet zo lang geproduceerd zijn geweest, om enkele voorbeelden te geven:
- S70
- S90
- V70 XC AWD (Classic)
Omdat je ze hier zo weinig ziet, vallen ze net meer op in het verkeer. S70 en S90 heb ik al, nu nog zo'n Classic V70 XC AWD met de 2.5 Turbo (B5254T) of 2.4 Turbo (B5244T) (Low Pressure Turbo).
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Toen ik jouw leeftijd was, stonden deze in de showroom en ik was er wild van. Heeft nog steeds heel wat présence, zo een S90, zeker een Ambassador.
Ik heb deze ook nog in de showroom weten staan, mijn vader rijdt sinds '69 ononderbroken met Volvo en dan mag je als klein ventje de auto mee binnen brengen voor onderhoud. Terwijl papa alles in orde maakt aan de balie, ging ik (toen 7-8 jaar) elke Volvo eens bewonderen. En ik weet nog heel goed dat ik toen de S70 enorm knap vond en ik vroeg toen wanneer we die gingen kopen (op dat moment hadden we 3 Volvo's een 850, 740 en 480), maar het is hem nooit geworden. Dan heb ik hem maar gezocht toen ik 20 was en gevonden van een oudere dame met toen 70.000 km op de teller.
Net terug van een praatavond van de Volvo Club, altijd gezellig praten over Volvo's en raad vragen aan andere mensen. Kunnen we zelf zoiets niet organiseren, een praatavond ergens op café voor forumleden al dan niet merkgebonden? :-)
Niet veel mensen kennen hem, en zullen het niet zo een mooie auto vinden, maar ik vind hem prachtig!
En zo vaak zie je ze niet rondrijden, vandaag 1 op 2dehands zien verschijnen, daarmee dat ik hem hier eens post:
Net terug van een praatavond van de Volvo Club, altijd gezellig praten over Volvo's en raad vragen aan andere mensen. Kunnen we zelf zoiets niet organiseren, een praatavond ergens op café voor forumleden al dan niet merkgebonden? :-)
Aan het "ronselen" niet, maar er zitten veel oudere mensen in de club (wat op zich niet slecht is, deze kennen enorm veel over de oudere Volvo's), maar ik probeer ook de jonge mensen te overhalen om zich lid te maken van de Volvo Club. Zo word er ook eens gepraat over een V60 of een New V40 of eens een XC60, ipv steeds de amazon, katterug, P1800, 200- en 700-series!
Het is geen verplichting om een oldtimer te hebben om tot de Volvo Club toe te treden, ik zeg het maar! :-D
Comment