Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Dus toch... ��
    Enigszins toch jammer dat die knappe Allroad plaats moet maken
    Hi,

Inderdaad wel een beetje jammer dat de Allroad weg moet.
    Dit is een vrij snelle wagen, met een behoorlijke portie comfort.

Gisteren een halve dag met een XC60 - D4 (van de dealer) op de baan geweest.
    Qua comfort zal ik zeker niet moeten inboeten.
    Het rolgeluid van de banden komt minder door in het interieur dan bij de Audi.
    De zetels van de Volvo zitten fenomenaal goed.
    Het is ook aangenaam toeven in de Volvo. Er gaat een serene sfeer van uit.
    'k Zal me dus zeker goed voelen in mijn nieuwe wagen.

Op kleine puntjes is de Audi dan weer beter, maar het gaat over details.
    Zo bijvoorbeeld de zetelverwarming: de rugleuning wordt merkelijk minder snel warm dan het zitvlak. In de Audi gaat dit gelijkmatig.
    Hifi in de Audi toch nog van iets betere kwaliteit dan in de Volvo (of moet ik dit nog beter afregelen?). Maar dit doet er niet toe. De radio speelt meestal vrij stil.
    'k Had ook de indruk dat het verbruik van de Volvo wat hoger lag. Evenwel moet ik nog de instelling zoeken om het gemiddelde verbruik te zien, en niet het instant verbruik.

En vooral: het VAA zal voor mij persoonlijk een pak gunstiger uitkomen!

Grts
    Stelo

Comment

• Hifi krijg je wel goed. Desnoods rij je er eens mee tot in Wevelgem 😉.

Ik verwonder me er een beetje over dat je de afwerking van de Volvo op ongeveer dezelfde hoogte van je Audi zet. Wetende dat je een VAG-fan bent.
      De XC zit eerder op het niveau van een A4/Q5 dan van je A6 Allroad.

Kleurstelling?
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hifi krijg je wel goed. Desnoods rij je er eens mee tot in Wevelgem ��.

Ik verwonder me er een beetje over dat je de afwerking van de Volvo op ongeveer dezelfde hoogte van je Audi zet. Wetende dat je een VAG-fan bent.

Kleurstelling?

Hi,

De kleur is zwart metallic.
        Lang getwijfeld tussen dit zwart en wit, maar de witte (non-metallic) is niet verkrijgbaar op de 'ocean race'.
        Hoedanook, zwart is mooi, als je het maar regematig poetst. :-)

Daarnet terug met mijn A6 Allroad terug van de dealer naar mijn kantoor gereden, en het viel me toch wel op dat de Audi harder is.
        Ook het rolgeluid van de banden duidelijk sterker aanwezig.
        De afwerking in een Volvo is ook wel van zeer hoog niveau. Daarom dat ik oordeel dat ik op comfort-vlak geen stap terug zet. Integendeel zelfs.

Eigenlijk had ik vanochtend de bedenking dat ik verlang tot we halfweg mei zijn. Dan mag ik 'm namelijk gaan ophalen.
        En nu maar hopen dat er geen nieuwe stakingsgolf uitbreekt in België, zodat de levering geen vertraging zal kennen.

grts
        Stelo

Comment

• yep, het wachten op een XC60 kan lang duren... maar eens hij er is, is het wel genieten!!

Comment

Hifi krijg je wel goed. Desnoods rij je er eens mee tot in Wevelgem 😉.

Kleurstelling?
            Bij ons scoort de xc60 beter dan de a4, standaard heeft een xc60 veel meer. Bekleding van de deuren, deurgrepen, zetels is gewoon in betere materialen, ergonomischer, .... Met een a6 allroad is dat natuurlijk een andere vergelijking, dat moet je eerder naast een xc90 zetten.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
              niemand die toevallig een mooie winterset liggen die weg mag?
              nog op zoek? ik heb een setje Pandora's (17") met Nokian WRA3 winterbanden(215/50/17)
              banden hebben tussen de 7mm en 7,5mm(nieuw =8mm)
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                nog op zoek? ik heb een setje Pandora's (17") met Nokian WRA3 winterbanden(215/50/17)
                Ideale set met zeer goeie banden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Ideale set met zeer goeie banden!
                  idd, banden gekocht omdat ze zo goed zijn, alleen zou ik liever tegen de winter 18" winterwielen willen
                  raak ik ze niet 'kwijt' komen deze eronder
                  mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                    Hi,

Inderdaad wel een beetje jammer dat de Allroad weg moet.
                    Dit is een vrij snelle wagen, met een behoorlijke portie comfort.

Gisteren een halve dag met een XC60 - D4 (van de dealer) op de baan geweest.
                    Qua comfort zal ik zeker niet moeten inboeten.
                    Het rolgeluid van de banden komt minder door in het interieur dan bij de Audi.
                    De zetels van de Volvo zitten fenomenaal goed.
                    Het is ook aangenaam toeven in de Volvo. Er gaat een serene sfeer van uit.
                    'k Zal me dus zeker goed voelen in mijn nieuwe wagen.

Op kleine puntjes is de Audi dan weer beter, maar het gaat over details.
                    Zo bijvoorbeeld de zetelverwarming: de rugleuning wordt merkelijk minder snel warm dan het zitvlak. In de Audi gaat dit gelijkmatig.
                    Hifi in de Audi toch nog van iets betere kwaliteit dan in de Volvo (of moet ik dit nog beter afregelen?). Maar dit doet er niet toe. De radio speelt meestal vrij stil.
                    'k Had ook de indruk dat het verbruik van de Volvo wat hoger lag. Evenwel moet ik nog de instelling zoeken om het gemiddelde verbruik te zien, en niet het instant verbruik.

En vooral: het VAA zal voor mij persoonlijk een pak gunstiger uitkomen!

Grts
                    Stelo
                    Bij de audio moet je de equalizer wat aanpassen.
                    Ik heb in m'n XC60 wat foto's genomen, om dezelfde instellingen in m'n V60 te kunnen gebruiken. Dat scheelt toch wel een stuk.
                    Als ik er aan denk zal ik ze hier eens zetten, maar da's wel een persoonlijk aanvoelen natuurlijk (geluid ervaren).

Gemiddeld verbruik: met de ring op de richtingsaanwijzer te verdraaien (of door de handleiding te lezen )

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      Bij de audio moet je de equalizer wat aanpassen.
                      Ik heb in m'n XC60 wat foto's genomen, om dezelfde instellingen in m'n V60 te kunnen gebruiken. Dat scheelt toch wel een stuk.
                      Als ik er aan denk zal ik ze hier eens zetten, maar da's wel een persoonlijk aanvoelen natuurlijk (geluid ervaren).

Gemiddeld verbruik: met de ring op de richtingsaanwijzer te verdraaien (of door de handleiding te lezen )
                      je mag mij die foto's ook eens doorsturen
                      mijn autootjes:

Comment

Neen, papa kon niet wachten en heeft andere besteld. Dezelfde als A160 heeft op zen Mini. Jammer want vind die pandora's wel mooi.
                        RIP Den borre!

Comment

• De equalizer staat bij mij in een lichte smiley. Met de hoge tonen wat meer uitgesproken dan de bassen. De mids staan quasi neutraal.

Ik geef Stelo met plezier een Volvo-intro. We delen immers een stukje hetzelfde bloed - en mijn auto-microbe heb ik voor een groot deel aan hem te danken.

Comment

• VOLVO Lovers

Maw een licht loudness dat je op uw en hebt staan

Dat heb ik in mijn auto's ook altijd en dat klinkt het beste
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Sent from here
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

je mag mij die foto's ook eens doorsturen
                                Mijn persoonlijke instellingen:

(inderdaad lachend gezichtje een beetje)

en specifiek voor de XC60 was dit ook nodig, bij de V60 mogelijks anders:

Bass redelijk open en treble volledig open.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Bij mij staan die veel minder uitgesproken, ik ben dan ook heel gematigd

Comment

• bijna hetzelfde bij mij, allee de uiterst rechtse staat lager
                                    mijn autootjes:

Comment

• Langs de Esso in Sint-Truiden woont blijkbaar ook een Volvo liefhebber, zag er 2 stationwagens staan, ofwel 2 V50's, ofwel een V50 en V70? De zwarte zag er vet uit

Comment

• De treble staat dan nog 2 streepjes plus, al de rest neutraal, inclusief de fader

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                          Langs de Esso in Sint-Truiden woont blijkbaar ook een Volvo liefhebber, zag er 2 stationwagens staan, ofwel 2 V50's, ofwel een V50 en V70? De zwarte zag er vet uit
                                          Aan de welke? Die aan de Hassetsesteenweg, de Naamsesteenweg of de Luikersteenweg??
                                          Langs die aan de Naamsesteenweg zie ik wel geregeld één of meerdere Volvo's staan, maar dat is aan de Kringwinkel.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X