Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben op zoek naar een tweedehands V40 en dacht dat ik met mijn vragen het beste bij kon zijn.
Het zou een 1.9TDI of 1.8i motor worden. Ik doe voorlopig slechts 10000 tot 12000 km per jaar. Welke motor is het meest aan te bevelen?
Ik zoek ook liefst een zwarte, ik weet dat deze kleur een ramp is om mooi te houden maar met die zwarte koffer op de V40 vind ik dat deze kleur het beste past. Als opties had ik graag een leder interieur (geen beige) en airco, de rest is van minder belang, licht metalen velgen kan ik er later nog zelf op zetten. Weet er iemand een mooi exemplaar te koop staan?
Ik val ook meer voor de sportline, vooral vanwege de minder “lompe� koplampen. Is het eventueel mogelijk om later deze koplampen op een gewoon model te plaatsen?
Wat zouden witte pinkers, dakrails en een spoiler kosten?
En tenslotte zou ik hem tot lichte vracht willen ombouwen. Weet iemand hoeveel me dit ongeveer zou kosten? Er zijn ook vele tegenstrijdigheden wat zo’n ombouw betreft. Volgens mij moet de kofferruimte vlak zijn (achterzetels weghalen en eventueel een houten plank plaatsen) en moet de lengte ervan minstens 50% van de wielbasis bedragen. Tussen voorzetels en achterruimte moet er een scheiding van minstens 30cm hoog zijn en de achterste veiligheidsgordels moeten worden verwijderd. Moest er iemand ook dit kunnen bevestigen?
ga zeker voor een phaseII of III, phase I scheelt redelijk in kwaliteit en weggedrag met de II of III.
Wat een II of III is, kan je hier op het forum wel terugvinden.
Voor de accesoires zoek ik het wel op.
Met dat km aantal ga zeker voor een diesel. Benzines (1.8 en zelfs 2.0) geraak je amper nog kwijt en als je ze kwijt geraakt is 't voor geen geld. Als je ze moet kopen echter...
Passeer eens bij de dealer in de buurt en informeer naar een "selected used car". Altijd de betere occasies, en ik kan ervan meespreken
Ik dacht ook eerder richting diesel en voor dezelfde redenen. Nu kan een benzine wel een pak goedkoper zijn maar met een paar jaartjes en kilometers meer vrees ik dat ik er zeker niet vanaf zal geraken of misschien aan een dumpprijs voor export ofzo.
Vanaf welk bouwjaar mag ik er dan zeker van zijn dat het een phase II is?
Zou de wagen van bovenstaande link niet aan te raden zijn? Is het een beetje een eerlijke prijs?
Alvast bedankt voor de moeite. Ik zal deze week ook eens een paar Volvo garages afschuimen.
je weet ook nooit wat er verandert in je prive situatie waardoor je plots meer km moet doen.
ergens in '00 is phase II begonnen. Driespakig stuurwiel en andere klokkenopstelling is phase III
Het best herken je phase II en III aan de stootband op de bumpers die niet meer doorloopt over het midden van de bumper vooraan.
Maar be aware voor geknutsel...
Anders, als je iets in gedachten hebt, post een foto van voor- en achterzijde + dashboard en we zeggen je met zekerheid welke phase het is.
Als je in de buurt van W-Vl woont, wil ik wel meehelpen zoeken (lijfelijk aanwezig, jaja ), of zelfs een goede dealer aanraden
ik denk dat die wagen niet overdreven geprijsd is. Zeker niet, 't is tenslotte een complete wagen, met aanvaardbaar km-aantal en waarschijnlijk niet te veel korte slijtafstandjes.
Ik zou echter nooit aan de kant van 't straat bij een handelaar kopen, maar ik wil ze nu ook niet allemaal over dezelfde kam scheren...
Over de auto twijfel ik niet echt, de verkoper ken ik niet en ben ik voorzichtig in. Zeker bedingen over je garantieperiode. Hij kan best een 10 000-tal km teruggedraaid zijn, onder garagisten is de 150 000 - km - grens ook wel gekend hoor... Maar ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg natuurlijk.
Wat zouden witte pinkers, dakrails en een spoiler kosten?
En tenslotte zou ik hem tot lichte vracht willen ombouwen. Weet iemand hoeveel me dit ongeveer zou kosten? Er zijn ook vele tegenstrijdigheden wat zo’n ombouw betreft. Volgens mij moet de kofferruimte vlak zijn (achterzetels weghalen en eventueel een houten plank plaatsen) en moet de lengte ervan minstens 50% van de wielbasis bedragen. Tussen voorzetels en achterruimte moet er een scheiding van minstens 30cm hoog zijn en de achterste veiligheidsgordels moeten worden verwijderd. Moest er iemand ook dit kunnen bevestigen?
pinkers: geen idee; rond de 70€ voor 1 ?
dakrails zijn prijzig; voor de V70 kan dat oplopen tot 630€...
Een spoiler draaide nieuw rond de 400€ dacht ik.
Maar je moet ze niet nieuw kopen, als het ooit zo ver is kan ik je een aantal links doorgeven van een hoop fanatieke nederlanders die onderdelen voor Volvo verkopen
Er zit er zelfs eentje tussen die gespecialiseerd is in Volvo breaks alleen.
Lichte vracht: ook dit is op het forum al veel besproken, zoek eens wat rond dmv de zoekfunctie...
Ik weet wel dat die ook af-fabriek in lichte vracht geleverd kon worden.
pinkers: geen idee; rond de 70€ voor 1 ?
dakrails zijn prijzig; voor de V70 kan dat oplopen tot 630€...
Een spoiler draaide nieuw rond de 400€ dacht ik.
Maar je moet ze niet nieuw kopen, als het ooit zo ver is kan ik je een aantal links doorgeven van een hoop fanatieke nederlanders die onderdelen voor Volvo verkopen
Er zit er zelfs eentje tussen die gespecialiseerd is in Volvo breaks alleen.
Lichte vracht: ook dit is op het forum al veel besproken, zoek eens wat rond dmv de zoekfunctie...
Ik weet wel dat die ook af-fabriek in lichte vracht geleverd kon worden.
Wow , die prijzen zijn wel hoog uitgevallen! Als het zoals je zegt, ooit zo ver is, zal ik er even moeten over nadenken of het dat wel waard is, zal ook afhangen hoe ik me voel met deze wagen. ??? ???
Wat de lichte vracht betreft heb ik al een beetje rondgekeken maar heb geen topic gevonden waar het echt in detail werd besproken. Misschien over het hoofd gezien? Zal nog eens zoeken en als de V40 af-fabriek in lichte vracht wordt geleverd, zal de omvorming hoogst waarschijnlijk ook wettelijk in orde zijn.
Maar gebeuren die omvormingen niet bij de dealer zelf als de wagen nieuw wordt gekocht?
1. je weet ook nooit wat er verandert in je prive situatie waardoor je plots meer km moet doen.
ergens in '00 is phase II begonnen. Driespakig stuurwiel en andere klokkenopstelling is phase III
Het best herken je phase II en III aan de stootband op de bumpers die niet meer doorloopt over het midden van de bumper vooraan.
Maar be aware voor geknutsel...
2. Anders, als je iets in gedachten hebt, post een foto van voor- en achterzijde + dashboard en we zeggen je met zekerheid welke phase het is.
Als je in de buurt van W-Vl woont, wil ik wel meehelpen zoeken (lijfelijk aanwezig, jaja ), of zelfs een goede dealer aanraden
3. ik denk dat die wagen niet overdreven geprijsd is. Zeker niet, 't is tenslotte een complete wagen, met aanvaardbaar km-aantal en waarschijnlijk niet te veel korte slijtafstandjes.
Ik zou echter nooit aan de kant van 't straat bij een handelaar kopen, maar ik wil ze nu ook niet allemaal over dezelfde kam scheren...
Over de auto twijfel ik niet echt, de verkoper ken ik niet en ben ik voorzichtig in. Zeker bedingen over je garantieperiode. Hij kan best een 10 000-tal km teruggedraaid zijn, onder garagisten is de 150 000 - km - grens ook wel gekend hoor... Maar ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg natuurlijk.
1. of plots nog minder kilometers...
2. dank je wel voor het aanbod maar ik denk dat het sowieso een exemplaar van max 5j. zal worden en ik vermoed dat ik dan veilig zit dat het geen phase I meer is.
3. Dat dacht ik ook, een gemiddeld van 50000km/jaar is al niet slecht gereden. Onder 'overzicht van autobedrijf' zijn er nog een tiental gelijkaardige wagens te koop gesteld, dat geeft op zich wel een goede indruk vind ik.
En zeker voorzichtig zijn in wat je zegt, ook al denken we er allemaal hetzelfde over
een van de nadelen van volvo: duur in opties, en ze kennen hun prijzen ook in de stukken, maar laat je daar niet door afschrikken, er zijn er genoeg die tweedehands verkopen en daarbij, dat gaat allemaal zo snel niet kapot in een Volvo
Gelukkig volstaat het om 3 vijzen los te draaien, en moet je niet de hele bumper demonteren.
't is dan ook geen Golf he
*trekt knipoog naar golflex69golflex*
Wat ik me afvraag: hoe krijg ik het eruit (en ja ik laat het erin tot op de meeting ) - kan de pinker zelf open? Javel ingieten dan ofzo? Met siliconen dichten nadien?
Toch wel een zwak punt, onze S40 had er ook last van, mijn 440 destijds ook!
Comment