Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ooit mee gereden met zo'n 480 turbo(een felroden) als vervangwagentje toen mijn 850 perto was(augustus 95) wordt nog redelijk aangehaald bij ons, ik was bijna te laat bij de geboorte van mijn dochter, mijn vrouw heeft me horen toekomen aan de kliniek(en zij lag in de verloskamer op't 3e....)
auto rookte toen een beetje
Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
Ik heb een raar geluid bij volgende 'voorwaarden';
Heel traag accelereren.
Meer hoorbaar bij een bergop.
Enkel hoorbaar als de ruiten gesloten zijn (met open ruiten niet hoorbaar)
Bij het stationair draaien en dan lichtjes op de gas duwen is het niet hoorbaar.
Bij koude motor nauwelijks hoorbaar, bij warme motor na 10 min meer hoorbaar.
Het is een soort van metaalachtig gekletter, dat meegaat met de toeren. En het interieur wordt precies als 'klankkast' gebruikt, aangezien ik het niet heb bij ruiten open.
Iemand die al iets gelijkaardig heeft gehad?
De motor kan het niet zijn, aangezien die normaal klinkt als ik stationair wat rev.
Iets dat los hangt ofzo? Maar is dan raar aangezien het met de toeren mee gaat.
Ofwel ben ik het geluid van naft te gewoon. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de D5 zo hoort te klinken.
Want bij normaal accelereren is het niet hoorbaar.
Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
Ik heb een raar geluid bij volgende 'voorwaarden';
Heel traag accelereren.
Meer hoorbaar bij een bergop.
Enkel hoorbaar als de ruiten gesloten zijn (met open ruiten niet hoorbaar)
Bij het stationair draaien en dan lichtjes op de gas duwen is het niet hoorbaar.
Bij koude motor nauwelijks hoorbaar, bij warme motor na 10 min meer hoorbaar.
Het is een soort van metaalachtig gekletter, dat meegaat met de toeren. En het interieur wordt precies als 'klankkast' gebruikt, aangezien ik het niet heb bij ruiten open.
Iemand die al iets gelijkaardig heeft gehad?
De motor kan het niet zijn, aangezien die normaal klinkt als ik stationair wat rev.
Iets dat los hangt ofzo? Maar is dan raar aangezien het met de toeren mee gaat.
Ofwel ben ik het geluid van naft te gewoon. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de D5 zo hoort te klinken.
Want bij normaal accelereren is het niet hoorbaar.
Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
Ik heb een raar geluid bij volgende 'voorwaarden';
Heel traag accelereren.
Meer hoorbaar bij een bergop.
Enkel hoorbaar als de ruiten gesloten zijn (met open ruiten niet hoorbaar)
Bij het stationair draaien en dan lichtjes op de gas duwen is het niet hoorbaar.
Bij koude motor nauwelijks hoorbaar, bij warme motor na 10 min meer hoorbaar.
Het is een soort van metaalachtig gekletter, dat meegaat met de toeren. En het interieur wordt precies als 'klankkast' gebruikt, aangezien ik het niet heb bij ruiten open.
Iemand die al iets gelijkaardig heeft gehad?
De motor kan het niet zijn, aangezien die normaal klinkt als ik stationair wat rev.
Iets dat los hangt ofzo? Maar is dan raar aangezien het met de toeren mee gaat.
Ofwel ben ik het geluid van naft te gewoon. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de D5 zo hoort te klinken.
Want bij normaal accelereren is het niet hoorbaar.
Als je zegt dat het bij bergop meer hoorbaar is, zou ik denken dat het bij de motor ligt aangezien er dan meer belasting gevraagd wordt.
Wat voor geluid is het? Een raar geluid is nogal vaag ;p
Als je zegt dat het bij bergop meer hoorbaar is, zou ik denken dat het bij de motor ligt aangezien er dan meer belasting gevraagd wordt.
Wat voor geluid is het? Een raar geluid is nogal vaag ;p
Het is zo'n ratelend geluid, precies van een oude diesel...
Anyway, net gemerkt dat de airbox niet volledig terug vast zat na die motorswap, sebiet eens zien of dat het oplost maar ik twijfel eraan.
geen hitteschild van de uitlaat die ergens tegen de uitlaat kan komen? kan een kletterend metaalachtig geluid maken
en oliepeil is idd digitaal & ik heb 't ook nog ni gevonden hoe na te zien....
geen hitteschild van de uitlaat die ergens tegen de uitlaat kan komen? kan een kletterend metaalachtig geluid maken
en oliepeil is idd digitaal & ik heb 't ook nog ni gevonden hoe na te zien....
Awel, vriend die mechanieker is geweest denkt dat het 99℅ zeker iets aan de onderkant is dat los moet hangen. Hoewel het dan toch niet met de toeren mee mag gaan?
Digitaal heb ik gevonden, het is gewoon lang de start \ stop inhouden. En de dipstick ook gevonden, helemaal onderaan de motor zie je een grijze. Je kan er wel nauwelijks aan
Hoewel het dan toch niet met de toeren mee mag gaan?
Kan wel, als het echt onderaan de auto is tenminste. Dan als ge versneld komt de wind ook harder en dat kan dan wel de indruk geven dat het met toerental te maken heeft.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Kan wel, als het echt onderaan de auto is tenminste. Dan als ge versneld komt de wind ook harder en dat kan dan wel de indruk geven dat het met toerental te maken heeft.
Nee, want als ik schakel gaat het mee...
Ik heb echt geen flauw idee waar te zoeken.
Comment