Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    480 turbo, was toen zo on-Volvo
    ooit mee gereden met zo'n 480 turbo(een felroden) als vervangwagentje toen mijn 850 perto was(augustus 95) wordt nog redelijk aangehaald bij ons, ik was bijna te laat bij de geboorte van mijn dochter, mijn vrouw heeft me horen toekomen aan de kliniek(en zij lag in de verloskamer op't 3e....)
    auto rookte toen een beetje
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
      Ik heb een raar geluid bij volgende 'voorwaarden';
      Heel traag accelereren.
      Meer hoorbaar bij een bergop.
      Enkel hoorbaar als de ruiten gesloten zijn (met open ruiten niet hoorbaar)
      Bij het stationair draaien en dan lichtjes op de gas duwen is het niet hoorbaar.
      Bij koude motor nauwelijks hoorbaar, bij warme motor na 10 min meer hoorbaar.

Het is een soort van metaalachtig gekletter, dat meegaat met de toeren. En het interieur wordt precies als 'klankkast' gebruikt, aangezien ik het niet heb bij ruiten open.

Iemand die al iets gelijkaardig heeft gehad?
      De motor kan het niet zijn, aangezien die normaal klinkt als ik stationair wat rev.
      Iets dat los hangt ofzo? Maar is dan raar aangezien het met de toeren mee gaat.

Ofwel ben ik het geluid van naft te gewoon. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de D5 zo hoort te klinken.
      Want bij normaal accelereren is het niet hoorbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
        Heel traag accelereren.
        Bij het stationair draaien en dan lichtjes op de gas duwen is het niet hoorbaar.

Het is een soort van metaalachtig gekletter, dat meegaat met de toeren. En het interieur wordt precies als 'klankkast' gebruikt, aangezien ik het niet heb bij ruiten open.

De motor kan het niet zijn, aangezien die normaal klinkt als ik stationair wat rev.

Ofwel ben ik het geluid van naft te gewoon. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de D5 zo hoort te klinken.
        Volgens mij zit er een N47 motor in.

Comment

• Ik weet het maarja de vraag enkel naar Volvo/D5 eigenaars gericht dusja...
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• In de vriendenkring heeft er ook een 10 tal jaar een 480 Turbo rondgereden.
            Veel toffe momenten met meegemaakt.

Sent from here
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Volgens mij zit er een N47 motor in.
              Dacht er ook aan
              Maar die hebben het stationair ook

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
              Ik weet het maarja de vraag enkel naar Volvo/D5 eigenaars gericht dusja...
              Gij weet just niets gij

Comment

• kettingspanner?
                of heeft dat een riem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  kettingspanner?
                  of heeft dat een riem?
                  Heeft een riem, dus kan het niet zijn denk ik.

Comment

• Kist is gaar, tot zover mijn bijdrage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Kist is gaar, tot zover mijn bijdrage.
                      wat voor een onnozel manneke zijde gij!
                      toch eens een pm'meke doen naar de beheerder!

Comment

Vraagje voor de mede Volvo (D5) eigenaars.
                        Heel traag accelereren.

Als je zegt dat het bij bergop meer hoorbaar is, zou ik denken dat het bij de motor ligt aangezien er dan meer belasting gevraagd wordt.
                        Wat voor geluid is het? Een raar geluid is nogal vaag ;p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                          Als je zegt dat het bij bergop meer hoorbaar is, zou ik denken dat het bij de motor ligt aangezien er dan meer belasting gevraagd wordt.
                          Wat voor geluid is het? Een raar geluid is nogal vaag ;p
                          Het is zo'n ratelend geluid, precies van een oude diesel...
                          Anyway, net gemerkt dat de airbox niet volledig terug vast zat na die motorswap, sebiet eens zien of dat het oplost maar ik twijfel eraan.
                          Last edited by ; 24/05/2015, 14:57.

Comment

• geen hitteschild van de uitlaat die ergens tegen de uitlaat kan komen? kan een kletterend metaalachtig geluid maken
                            en oliepeil is idd digitaal & ik heb 't ook nog ni gevonden hoe na te zien....
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                              geen hitteschild van de uitlaat die ergens tegen de uitlaat kan komen? kan een kletterend metaalachtig geluid maken
                              en oliepeil is idd digitaal & ik heb 't ook nog ni gevonden hoe na te zien....
                              Awel, vriend die mechanieker is geweest denkt dat het 99℅ zeker iets aan de onderkant is dat los moet hangen. Hoewel het dan toch niet met de toeren mee mag gaan?
                              Digitaal heb ik gevonden, het is gewoon lang de start \ stop inhouden. En de dipstick ook gevonden, helemaal onderaan de motor zie je een grijze. Je kan er wel nauwelijks aan

Comment

Hoewel het dan toch niet met de toeren mee mag gaan?
                                Kan wel, als het echt onderaan de auto is tenminste. Dan als ge versneld komt de wind ook harder en dat kan dan wel de indruk geven dat het met toerental te maken heeft.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                  Kan wel, als het echt onderaan de auto is tenminste. Dan als ge versneld komt de wind ook harder en dat kan dan wel de indruk geven dat het met toerental te maken heeft.
                                  Nee, want als ik schakel gaat het mee...
                                  Ik heb echt geen flauw idee waar te zoeken.

Comment

• Feitelijk kan je het geluid het beste vergelijken met een wagen die regenereert. Klinkt bijna hetzelfde als m'n 118d die regenereerde.

Comment

• Voila, rap filmke van gemaakt van dat geluid. Vooral in het midden hoor je het goed. Op het einde even doorgetrokken en dan hoor je dat het verdwijnt.

Comment

• Nu ja, als diegene die met een D5 gereden hebben niets abnormaal horen, zal het wel tussen m'n oren zitten.

Comment

• irritant lawaai! Voor de rest wel een lekkere roffel!

Comment

Working...
                                          X