Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij de onthulling van de XC90 in augustus vorig jaar liet Volvo weten dat de introductie van de grote SUV niet op zichzelf stond. Het was het startschot voor een waar Zweeds productoffensief. En zie hier het volgende resultaat, de opvolger van de S80.
Om een lang verhaal kort te maken.
De C30 D5 stage 2 RIP.
Op 143.000km is de coulasse gebarsten en de cilinders trekken olie mee.
Oorzaak? Tuning? Zware voet (maar als nog warmrijden, na draaien en om de 15.000km op onderhoud).
Ze zeggen dat je geluk moet hebben..
Daar stond toevallig ook een S60 D3 met 140.000km, met je raad het al...een gebarsten coulasse. Geen tuning enzo voort.
Beste oplossing, volledig nieuw blok zegt VOLVO. €9000,00 alstublieft!
Aangezien de wagen misschien hetzelfde waard is, ga ik voor een evengoed alternatief.
Er komt een Revisieblok in. Enigste wat zelfde zou zijn is de injectors.
Dit komt me dan €2500-2750 goedkoper uit.
De meeste zouden zeggen, is dit wel een slimme keuze? Er steekt voor €12.000,00 in die kar. Dus ik denk dat de som rap gemaakt is
Dus begin juli rij ik met een C30 D5 rond met alles nieuw (Cardanassen, vliegwiel, koppeling, turbo, etc...)
Inrijden dan maar en hopelijk dan als 1ste chauffeur met die motor ik er meer plezier van zal hebben als ervoor
Comment