Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
    Om een lang verhaal kort te maken.
    De C30 D5 stage 2 RIP.
    Op 143.000km is de coulasse gebarsten en de cilinders trekken olie mee.
    Oorzaak? Tuning? Zware voet (maar als nog warmrijden, na draaien en om de 15.000km op onderhoud).
    Ze zeggen dat je geluk moet hebben..

Daar stond toevallig ook een S60 D3 met 140.000km, met je raad het al...een gebarsten coulasse. Geen tuning enzo voort.
    Beste oplossing, volledig nieuw blok zegt VOLVO. €9000,00 alstublieft!

Aangezien de wagen misschien hetzelfde waard is, ga ik voor een evengoed alternatief.
    Er komt een Revisieblok in. Enigste wat zelfde zou zijn is de injectors.
    Dit komt me dan €2500-2750 goedkoper uit.
    De meeste zouden zeggen, is dit wel een slimme keuze? Er steekt voor €12.000,00 in die kar. Dus ik denk dat de som rap gemaakt is

Dus begin juli rij ik met een C30 D5 rond met alles nieuw (Cardanassen, vliegwiel, koppeling, turbo, etc...)
    Inrijden dan maar en hopelijk dan als 1ste chauffeur met die motor ik er meer plezier van zal hebben als ervoor
    Volvo for life of wa zeggen we dan Komt goed!

Comment

• bah, das ne zure!

Comment

• Flyby van mijn D5 met milltek.

Comment

• Ook een Volvo V40 met benzinemotor beschikt voortaan altijd over een Zweedse krachtbron. De 1.6 EcoBoosts van Ford zijn vervangen door tweeliter viercilinders, in combinatie met automatische transmissie betreft het een motor met een inhoud van 1,5 liter. Dat is een aangepaste versie van Volvo's nieuwe viercilinderfamilie.

Klik voor het volledige bericht op: http://www.autoweek.nl/nieuws/33327/...-ook-100-volvo

Nice goed nieuws in mijn ogen
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
            Om een lang verhaal kort te maken.
            De C30 D5 stage 2 RIP.
            Op 143.000km is de coulasse gebarsten en de cilinders trekken olie mee.
            Oorzaak? Tuning? Zware voet (maar als nog warmrijden, na draaien en om de 15.000km op onderhoud).
            Ze zeggen dat je geluk moet hebben..

Daar stond toevallig ook een S60 D3 met 140.000km, met je raad het al...een gebarsten coulasse. Geen tuning enzo voort.
            Beste oplossing, volledig nieuw blok zegt VOLVO. €9000,00 alstublieft!
            Altijd gedacht dat die 5-cil. zo super betrouwbaar was?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              5-cil of 5-cil stage 2 levert waarschijnlijk een klein verschil in levensduur op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                5-cil of 5-cil stage 2 levert waarschijnlijk een klein verschil in levensduur op...
                manier van warmrijden doet er ook veel aan, de 5cyl staat erom bekend énorm lang nodig te hebben om op bedrijfstemperatuur te komen...
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• een vraagje aan de V60 rijders onder ons:
                  de beschermrand op de vloer van de koffer is dit bij iedereen zo'n chroom/alu geval? of bestaat at ook in't zwart?
                  bij de mijne irriteert dit (lichte vracht) omdat dit in de achterruit schijnt en zo in de binnenspiegel...
                  mocht dit in andere versies in't zwart zijn, zou ik dat wel durven veranderen
                  mijn autootjes:

Comment

• Nooit een zwarte tegengekomen... Je kan hem wrappen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    V60 Polestar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                      een vraagje aan de V60 rijders onder ons:
                      de beschermrand op de vloer van de koffer is dit bij iedereen zo'n chroom/alu geval? of bestaat at ook in't zwart?
                      bij de mijne irriteert dit (lichte vracht) omdat dit in de achterruit schijnt en zo in de binnenspiegel...
                      Ik denk dat het bij ons papa ook blinkend is.
                      RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        ik had het eerder op die ongechipte S60...

Comment

ik had het eerder op die ongechipte S60...
                          Alles is naar de knoppen te rijden natuurlijk. Philken verwees ook al naar warmrijden.
                          En wie zegt dat die S60 idd voorheen nooit gechipt was hé... ;-)

Comment

een vraagje aan de V60 rijders onder ons:
                            Bij mij is die rand zwart plastic ... chroom zou totaal verkeerd staan op de mijne, dan had ik hem allang met plastidip gespoten of een wrap erover ... black is beautiful ... lol.
                            Als je wilt maak ik morgen wel snel een foto ...
                            2015 Volvo V60 R-Design
                            Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

• hier een foto van da chromen spel
                              mijn autootjes:

Comment

• is zwart bij mij

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• hallo allemaal,wie kan 't verschil zien?

gr,walter

ps,tip,iets kleins blauw.

Comment

manier van warmrijden doet er ook veel aan, de 5cyl staat erom bekend énorm lang nodig te hebben om op bedrijfstemperatuur te komen...
                                    Wat is enorm lang?
                                    Ik rijd meestal 10 minuten rustig, en daarna durf ik al eens boven de 3000 RPM gaan.
                                    Volgens mij zal de vorige eigenaar van mijn V70 die dan niet altijd goed warm gereden hebben, aangezien de cilinderwand daarbij gescheurd was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Wat is enorm lang?
                                      Ik rijd meestal 10 minuten rustig, en daarna durf ik al eens boven de 3000 RPM gaan.
                                      Volgens mij zal de vorige eigenaar van mijn V70 die dan niet altijd goed warm gereden hebben, aangezien de cilinderwand daarbij gescheurd was.
                                      Ik hou 't op minsten een groot kwartier eer ik begin te blazen
                                      sinds ik op mijn racerke een olietemperatuurmeter heb zitten, heb ik dit toegepast want watertemp in't midden wil niet zeggen dat olietemperatuur warm genoeg is
                                      mijn autootjes:

Comment

Ik hou 't op minsten een groot kwartier eer ik begin te blazen
                                        sinds ik op mijn racerke een olietemperatuurmeter heb zitten, heb ik dit toegepast want watertemp in't midden wil niet zeggen dat olietemperatuur warm genoeg is
                                        Tja, op de V70 is zelfs geen watertemp meter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Tja, op de V70 is zelfs geen watertemp meter
                                          troost je op de v60 ook nietµop de v70 heb ik ook geen olietemp meter daarom dat ik 't wat voorzichtiger aan doe
                                          mijn autootjes:

Comment

Working...
                                          X