Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand een mooie v70r kopen? :cool:
    Volvo V70 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
    Volvo S60R Progression Thread
    Volvo V50 2.0D Progression Thread
    (Verkocht)

Comment

• mss wat meer info geven over de mogelijke opvolger.
      Het is een V50 D5 van 2008 met de geartronic boite.
      hij heeft 127.000km gereden. Het is een summum met (denk ik) alle mogelijke opties... xenon, leder, navi, open dak, telefoon (is raar zicht wel mja) ik DENK premium sound, maar dit test ik met de testrit.
      De alu inleg in het interieur is lelijk beschadigd, MAAR die zet ik gwn over van men huidige v50. Ik hou die namelijk als donorwagen (heb er teveel kosten aan gedaan op mechanisch vlak om diene voor export te doen...)
      ik DENK dat het een soort directiewagen was, want heeft echt veel opties dat gewone mensen niet snel kiezen ij een v50...
      Prijs voor dit moois is iets minder dan 10.000€
      En komt van bij volvo-select, niet particulier.

de twijfel is enorm hard, mede door de geartronic :/
      Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lekki Bekijk Berichten
        Iemand een mooie v70r kopen? :cool:
        http://www.2dehands.be/autos/volvo/v...275795752.html
        Zou mij wel lukken. Maar 16.500€ + BIV ... No way

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lekki Bekijk Berichten
          Iemand een mooie v70r kopen? :cool:
          http://www.2dehands.be/autos/volvo/v...275795752.html
          is van een goede kennis staat in zover ik weet volledig in orde
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Gezocht: iemand met ervaring van reviseren Volvo manuele versnellingsbakken.

Comment

• VOLVO Lovers

Heb je weer brokken?
              Of was deze nog niet aangepakt.

Sent from my Apple muziekdoos.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                Gezocht: iemand met ervaring van reviseren Volvo manuele versnellingsbakken.
                Voor een revisie kun je bij ieder versnellingsbakken bedrijf terecht.
                Synchros kapot? Wat is er gaande dan..

Comment

• Ik ben blij! Ik heb het windgeruis gefixt vandaag twas echt belachelijk irritant en luid. Zeker als het zwaar waaide. Ik merkte recent pas op dat er een gap van 2 mm ongeveer was tussen de zijruit en de rubber. Daar kwam het geluid dus vandaan. Ik dacht altijd dat het de spiegels waren of dat het gewoon bij de auto hoorde. Anyway. Een laagje dubbelzijdige mouse tegen de rubber en daarover zwarte tape. Het werkte gewoon! Kan ik eindelijk comfortabel snelweg rijden.

Gisteren richting Duitsland gegaan en ik werd echt zot van het windgeruis. Zo'n easy fix en dat terwijl ik mij 1,5 jaar geërgerd heb.

Btw, 250 op de teller gezet op de autobahn Ik was echt verbaasd hoe vlot ik aan 200 nog accelereerde.Het ging niet kruipend naar de 250 ik deed 180 toen een Insignia voorbij wou. Ik laat hem door en dacht kga hem even volgen. We reden 200 ongeveer. Toen zei er iets in mij 'planken die hap' hoppa even wisselen van LPG naar 98 en gaan! 260 had ik zeker op teller kunnen zetten maar 250 vond ik al een mooi getal. Ben trots op m'n boot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    is van een goede kennis staat in zover ik weet volledig in orde
                    Die heeft hij toch ook veel goedkoper gekocht, snel de benzine terug verdienen
                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                    '08 S60 2.4D
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                      mss wat meer info geven over de mogelijke opvolger.
                      Het is een V50 D5 van 2008 met de geartronic boite.
                      hij heeft 127.000km gereden. Het is een summum met (denk ik) alle mogelijke opties... xenon, leder, navi, open dak, telefoon (is raar zicht wel mja) ik DENK premium sound, maar dit test ik met de testrit.
                      De alu inleg in het interieur is lelijk beschadigd, MAAR die zet ik gwn over van men huidige v50. Ik hou die namelijk als donorwagen (heb er teveel kosten aan gedaan op mechanisch vlak om diene voor export te doen...)
                      ik DENK dat het een soort directiewagen was, want heeft echt veel opties dat gewone mensen niet snel kiezen ij een v50...
                      Prijs voor dit moois is iets minder dan 10.000€
                      En komt van bij volvo-select, niet particulier.

de twijfel is enorm hard, mede door de geartronic :/
                      Gewoon eens rijden met de geartronic. Hij is niet van de snelste maar het valt echt nog wel mee hoor, de D5 maakt veel goed.
                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                      '08 S60 2.4D
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• V50 met d5 blok rijd heerlijk, met eentje van het werk meegereden maar wel een handbak. Koppel springt had in onderin
                        Zelf geen ervaringen met geartronic, volvo-select garantie is wel een mooie bonus

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
                        Volvo S60R Progression Thread
                        Volvo V50 2.0D Progression Thread
                        (Verkocht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Heb je weer brokken?
                          Of was deze nog niet aangepakt.

Sent from my Apple muziekdoos.

weer ja :p denk dat het de druklager is, maar bak moet er sowieso uit, dus kan het beter ergens laten herstellen waar ze ook de vbak kunnen doen indien nodig.

Comment

• deze morgend gaan rijden met de D5..
                            eerste indruk: lekker geluidje bij vol optrekken

voor de rest weet ik dat de geartronic niks voor mij is...ofwel schol er iets met deze bak. traag reageren, zeker bij stildstaand vertrekken. schokkerig terugschakelen..

De BIV voor zo'n 2.4 D5 is tegenwoordig ook niet mals...Dus bij deze is de zoektocht naar een D5 overgeschakeld tot naar een D3.
                            is ook een 5cylinder, maar fiscaal aantrekkelijker door de 2.0 ...

Comment

deze morgend gaan rijden met de D5..

voor de rest weet ik dat de geartronic niks voor mij is...ofwel schol er iets met deze bak. traag reageren, zeker bij stildstaand vertrekken. schokkerig terugschakelen..

De BIV voor zo'n 2.4 D5 is tegenwoordig ook niet mals...Dus bij deze is de zoektocht naar een D5 overgeschakeld tot naar een D3.
                              Handgeschakelde D5 he man, rijdt volledig anders

Comment

• Volvo automaten zijn niet van de snelste en de beste. Maar levensduur is toch zeker het grootste pluspunt. Op tijd spoelen, en je hoeft hem praktisch nooit te vervangen.
                                ( Als je geen van 0 naar 100 sprintjes doet )

Comment

deze morgend gaan rijden met de D5..

Rij nu zo'n 4 maand met de geartronic en mijn eerste indruk was ook niet positief maar nu moet ik zeggen dat het beter is, je moet er echt leren mee rijden( hebben ze me hier op 't forum toen ook gezegd). Weet wel niet of het dezelfde automaat is.
                                  Dat schokkerig terug schakelen heb ik niet.

Comment

• De geartronic vraagt inderdaad gewenning, maar eens je aanvoelt hoe hij op je gaspedaal reageert is het een bijzonder aangename automaat wat mij betreft, soepel schakelend en zeker ook snel als het moet zonder overmatig nerveus te reageren.
                                    Schokkerig terugschakelen is er ook bij mij in elk geval niet bij.

Comment

• schokkerig terugschakelen is een teken dat 't kleppenhuis vervuild is en dan biedt een spoeling uitkomst
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Er waren ook andere punten bij deze occasie die me niet aanspraken om hem te kopen. Dan denk ik aan kromme schijven (enorme trilling bij het remmen). Bij rechtdoor rijden stond het stuur een beetje gedraaid. Enkele opties die naar mijn mening standaard zouden moeten zijn op een summum (bv geen zelfdimmende binnenspiegel ?)
                                        Dat de BIV 2500€ bedraagt was sowiso de redene dat ik deze niet wil kopen, maar al die andere puntjes zouden sowiso de doorslag gegeven hebben.

Maar door mij meer te verdiepen in het D5 en geartronic gebeuren ben ik er wel achter gekomen dat de nieuwere D3 echt iets voor mij is
                                        Mijn 2.0D rijdt nog steeds supergoed, dus hoef niet direct te veranderen van wagen, maar ik ben toch op't gemak aant rondkijken naar een D3 momentum/summum

Comment

• Zijn er gekende nadelen aan een Volvo V50 D3?

bijvoorbeeld:
                                          Op zoek naar een tweedehands Volvo V50? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Working...
                                          X