Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is toch hetzelfde blok als de 1.6 HDI van PSA?
Volgens hen is het 140.000 km of 120.000 km bij zwaar gebruik of om de 10 jaar.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heb een tijdje terug eens wat opzoekingswerk gedaan omdat ik hetzelfde blok heb.
In eerste instantie was dat dus 240.000 km en 180.000 km bij zwaar gebruik.
Maar door veel problemen hebben ze dat dan bijgesteld naar 140.000 km en 120.000 km bij zwaar gebruik.
Daarnaast was het altijd al 10 jaar.
In Nederland is het advies nu dat de erkende dealer de riem controleert en beslist of het nodig is om hem te vervangen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ja 't is dat, beter op zeker spelen. En zo'n zotte kost is dat nu ook weer niet. Maar het zou een beetje onnozel zijn om al te vervangen als het nog lang niet nodig zou geweest zijn ook natuurlijk, dus wouden we het liever eens nagaan. Info van garages lagen ook een beetje uiteen vandaar kwam ik het hier eens vragen
Iemand een idee of je de software moet bijwerken wanneer je van deze maat 235/40 R18 95V overschakelt naar 235/40 R19 96W ?
Ik bedoel dan de software die afstand en snelheid regelt.
Ik rij graag netjes 50 waar 50 is toegestaan
Iemand een idee of je de software moet bijwerken wanneer je van deze maat 235/40 R18 95V overschakelt naar 235/40 R19 96W ?
Ik bedoel dan de software die afstand en snelheid regelt.
Ik rij graag netjes 50 waar 50 is toegestaan
ja in principe wel want de 19" ers zijn groter qua omtrek(4% meer)
Ben naar zo eentje gaan kijken toen ik op zoek was naar mijn eerste auto
Maar mijn pa vond dat geen goed idee om mee te beginnen, ivm servo. Ben ik blij, op mijn eerste autootje is er eerst een moto ingereden en een tijd later ook nog een legervoertuig (ik was wel telkens in mijn recht maar het zou meer 'pijn' gedaan hebben moest ik die dingen tegen gekomen zijn met zo'n mooi pareltje ipv mn toenmalig fiesta'ke).
De nieuwe Polestars zijn aangekondigd. 4-cylinder, meer pk's, minder gewicht, minder uitstoot enz... En nu ook direct te bestellen op de Belgische markt. Benieuwd naar prijzen!
Iemand een idee of je de software moet bijwerken wanneer je van deze maat 235/40 R18 95V overschakelt naar 235/40 R19 96W ?
Ik bedoel dan de software die afstand en snelheid regelt.
Ik rij graag netjes 50 waar 50 is toegestaan
Ik heb gekeken op GPS en van die digitale borden van de smurfen of ik goed zat (in Nederland weet ik zo een bord dat klopt tot op 1km/u). Als ik nu 50km/u rij op teller, is dat 48 effectief. Ben van 205/45/17 naar 235/40/18 gegaan.
Ik heb gekeken op GPS en van die digitale borden van de smurfen of ik goed zat (in Nederland weet ik zo een bord dat klopt tot op 1km/u). Als ik nu 50km/u rij op teller, is dat 48 effectief. Ben van 205/45/17 naar 235/40/18 gegaan.
Zaterdag ga ik kijken naar een V50 D5 Manuele 6-bak.
Ik dacht weer van "fuckit, stomme belastingen waarom zijn jullie zo duur " stomweg toch maar eens berekend...
En wat blijkt ?!? BIV is "maar" 375€...jaarlijkse taks is wel iets steviger, 750€ maar valt nog enigzins mee...
Dat de manuele bijna 20gr minder uitstoot tov de geartronic, en het bouwjaar dat verschilt scheelt hem ENORM qua belastingen.
MAW, deze is een hele grote kanshebber om mijn 2.0D te vervangen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de testrit ?
Bij de vorige testrit met die geartronic D5 heb ik gewoon een uurtje me geamusseerd, omdat ik toch niet van plan was om die te kopen vanwege de belastingen... maar nu is mijn interesse wel oprecht..
Zaterdag ga ik kijken naar een V50 D5 Manuele 6-bak.
Ik dacht weer van "fuckit, stomme belastingen waarom zijn jullie zo duur " stomweg toch maar eens berekend...
En wat blijkt ?!? BIV is "maar" 375€...jaarlijkse taks is wel iets steviger, 750€ maar valt nog enigzins mee...
Dat de manuele bijna 20gr minder uitstoot tov de geartronic, en het bouwjaar dat verschilt scheelt hem ENORM qua belastingen.
MAW, deze is een hele grote kanshebber om mijn 2.0D te vervangen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de testrit ?
Bij de vorige testrit met die geartronic D5 heb ik gewoon een uurtje me geamusseerd, omdat ik toch niet van plan was om die te kopen vanwege de belastingen... maar nu is mijn interesse wel oprecht..
Comment