Was indertijd gek van de Volvo van de flikken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ik weet nog een 240 turbo staan dat eventueel weg magmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichtenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Dat is gewoon absurd voor die prijs mocht die maar 1/10 van zijn km stand hebben.'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenpeins dat deze die ik weet staan voor minder dan 1/3(als 't geen 1/4e zal zijn) weg mag...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenZegt ne keer tegen dienen verkoper dat hij hem nog een paar jaar houdt voor mijmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
The Turbo Bmw-powered Volvo
At the risk of offending half of the people I’ve met in the last week, I have to admit that prior to our recent visit, I’d not been used to mentioning Volvo in the same sentence as performance or car shows. Nope, my previous experience of the Swedish car marque was that my friend’s dad owned several whilst we were at school, they were renowned for their safety, and that they were great for carrying dogs in the back. But this last week has pretty much turned my views on their head.
Besides the paddock of Mantorp Park displaying at least one example of pretty much every car going with a Volvo transplant, we started off our trip with a visit to Eskilstuna MotorSport Arena, at which we’d arranged photoshoots with a number of cars. The first car Paddy and myself were assigned to was this rather awesome Volvo 242 belonging to Patrik Lindgren. It was the perfect Swedish introduction!
Patrik purchased the car back in September 2009. A rather run-down, black and blue (literally!) 1975 model – picked because of the easier success in passing Swedish inspections – with some rust, it looked a fair bit different to what it does now.
Although the more astute of you may have noticed that the rear end is not from a ’75 at all, but from a ’79. Not that you’d be able to tell – the finish looks like it’s come straight from the factory. Indeed that seems to be a theme that continues throughout the car…
… manifesting itself in this quite frankly gorgeous engine bay. Although the fit is perfect, what is clearly not stock is the engine. Replacing the original, worn-out powerplant was Patrick’s first task and he soon replaced the Volvo’s beating heart with an M50B25 lump, mated to a ZF gearbox. The straight-six DOHC engine, originally from a ’92 BMW 5 series adds a bit more poke…
… that’s more recently been added to thanks to a Holset HX40 turbo, working alongside a custom split pulse exhaust manifold. Based on other similar conversions, Patrik is expecting around 400hp at the wheels at 1.3 bar; a very respectable figure for an untouched engine I’m sure you’ll agree.
Patrick Lindgren’s 1975 Volvo 242
Engine
M50B25 engine from a BMW 525 ’92, Holset HX40 turbocharger, custom split pulse exhaust manifold, 50mm wastegate, 3? stainless downpipe, 3? intercooler, 45mm Simon Marmander blow off valve, 550cc Lucas injectors, VAG COP ignition coils, Bosch 044 fuelpump, electric fan from Volvo V70, 4? K&N air filter behind the grille, VEMS engine management system
Driveline
ZF gearbox from a BMW 525 ’92, M20 flywheel, Sachs 618 clutch, 4 puck sinter
Suspension/Brakes
Coilovers in the front, cut springs in the back, front strut brace, fully adjustable camberplates
Wheels/Tyres
BBS RS 17×9.5-inch -15 with Falken 205/40R17 (front), 17×11-inch -6 with Falken 245/35R17 (rear)
Exterior
Rearend from a ’79, widened rear arches, no spare tyre barrel, newer plastic bumpers, front bumper has drilled holes for fresh air, all exterior chrome painted black, raised boot floor, shaved boot and passenger door locks
Interior
Full rollcage, custom rear axle mounting, transmission tunnel and tubbed rear arches, rear axle moved one inch forward, stripped interior, alumiumium doorpanels
Meer op : http://www.speedhunters.com/2013/06/...powered-volvo/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk BerichtenHad beter er een dikke t5 ingelegd
Comment
-
Het Zweedse stel gaat erop vooruit. De twee ogen dankzij het nieuwe R-design pakketje een stuk sportiever. We zien een nieuwe vormgegeven voorbumper, inclusief geïntegreerde mistverlichting. Daarnaast is de grille en de subtiele diffuser voorzien van een fraaie pianolak. De inmiddels bekende vijfspaaksvelgen van de XC90 R-Design vinden hun weg nu ook naar de S90 […]BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Met de Volvo naar zijn thuisland gereden! Getankt in Hamont en volgde halte was....Malmo! Geen stop onderweg en helemaal niet vermoeid,goede zetels zenne hahahaBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenStill alive & kicking
Comment
-
Comment