Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    lekker he, die oudere automaten !? (zeker met 'voldoende' vermogen)

    het gaat hemal de verkeerde kant op nu ze alle manuele schakelaars maar proberen te overtuigen
    Eigenlijk placeer je daar een waarheid als een koe. Ik heb *gelukkig* van jongs af aan contact gehad met automaten, en rijd er graag mee. En ik ben iemand die de "oude" automatenrijstijl heeft ingelepeld gekregen net voor de tijd dat de automaten nerveus en stressy werden.

    Die Geartronic doet z'n werk perfect. Je kan accelereren met 98% gas (net niet kickdown) en 'ie schakelt al op rond de 3.200 tpm. Perféct !!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        • Iets dat me van het hart moet, het irriteerde me mateloos : de knoppen van het multifunctioneel stuurwiel staan vollédig onlogisch, verkeerd opgesteld ! Dat Volvo dat niet beter heeft onderzocht...
          De knoppen voor de radiobediening en de telefoon zitten rechts, en die van de cruise-control links. Wat is dat nou voor onzin !!! Als je aan 't schakelen bent (bij een manuele) dan heb je dus enkel je linkerarm aan het stuur. En in zo'n siuaties (schakelen) bedien je heus de snelheidsregelaar niet, daar kom je trouwens erg weinig aan. De rechterhand komt van de twee duidelijk het minste aan het stuurwiel (de linkerhand is er continu), en de toetsen voor radio en telefoon bedien je wel 100 keer meer dan die van de snelheidsregelaar. Maar neen ... als je de radio wil luider of stiller zetten, of de TMC wil uitzetten, of de telefoon wil bedienen, dan moet je toch je rechterarm gebruiken. Zinloos : als ik dan toch m'n rechterarm moet gebruiken, dan ga ik wel meteen naar de draaiknop om 't volume af te stemmen, die geen 20cm van het stuurwiel vandaan zit. Vreselijk irritant...
      Kwestie van gewoonte?
      Bij de E zitten de knoppen hetzelfde en de snelheidsregelaar is ook een stok links, aangezien ik meestal mijn linkerhand op het stuur heb , staat die stok daar perfect voor mij, rechts zou ik het vervelender vinden eigenlijk
      Het volume is op dat gebied mss inderdaad minder handig, maar aangezien bij de E links de bediening van de BC zit, stoort het volume en de telefoonknoppen (er is geen telefoon dusja) mij niet echt

      Leuk verslag voor de rest
      Maar buiten de motor en de versnellingsbak valt de C30 toch totaal niet te vergelijken met de V50, ofwel?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Maar buiten de motor en de versnellingsbak valt de C30 toch totaal niet te vergelijken met de V50, ofwel?
        das toch gewoon de hatch tov de estate ?

        of ook als je wil, en daar is nix mis mee

        een focus d5

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          das toch gewoon de hatch tov de estate ?

          of ook als je wil, en daar is nix mis mee

          een focus d5
          Volgens alle testartikels zou de C30 totaal niet als andere Volvo's rijden!
          Maar ik zou het zelf niet weten

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Kwestie van gewoonte?
            Neen, echt niet. Gewoon logisch nadenken, is het.

            Je linkerhand heeft quasi altijd het stuur vast, de rechterhand zit vaak op de pook of rust op de armsteun uit. De knoppen voor de snelheidsregelaar bedien je maar erg sporadisch, de knoppen van radio en telefoon des te meer.

            Wat heeft het trouwens voor nut om de volumeknop voor de radio rechts op 't stuur te plaatsen, als je tóch al je rechterhand moet "gebruiken" om naar 't stuur te gaan ... de volumedraaiknop op de radio zit een derde van een seconde (zo'n 15cm) verderop. Totaal zinloos, en onlogisch. Da's hetzelfde als een afstandsbediening voor je TV met een snoer van maximaal 1,5 meter aan je TV vasthangen. Als je dan toch uit je zetel moet om een andere zender af te stemmen, wat is dan nog het nut van die afstandsbediening?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              Volgens alle testartikels zou de C30 totaal niet als andere Volvo's rijden!
              Maar ik zou het zelf niet weten
              een golf met verlaagde vering rijdt ook kompleet anders zogezegd

              als je een svan banden wisselt reageert je wagen ook kompleet anders...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Maar buiten de motor en de versnellingsbak valt de C30 toch totaal niet te vergelijken met de V50, ofwel?
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                das toch gewoon de hatch tov de estate ?
                of ook als je wil, en daar is nix mis mee, een focus d5
                De C30 lijkt veel meer op de V50 dan je zou denken. De "basis" is en blijft dezelfde, het chassis werd zelfs niet ingekort voor de C30 (vandaar ook z'n ruime plaats voor 2 volwassenen achteraan, althans toch "ruim" voor zo'n sportief gelijnde hatchback). Het ganse aandrijfgeheel (motor, versnellingsbak), de ophanging, de binnenkant (dashboard, zetels, ...) is eigenlijk identiek.

                De Volvo C30 is de BMW '3 compact van de BMW '3, om 't zo te zeggen.

                Maar wél met iets meer visueel onderscheid. Ze hebben 'm integraal wat sportiever vorm gegeven. En inderdaad, de afstelling van het onderstel is ook "jonger".

                Volvo C30 = Ford Focus 3-deurs
                Volvo S40 = Ford Focus berline (trouwens, de gelijkenis is tréffend)
                Volvo V50 = Ford Focus tournier

                En daar is inderdaad niks mis mee.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De Volvo C30 is de BMW '3 compact van de BMW '3, om 't zo te zeggen.
                  het ligt erg gevoelig te zeggen dat een focus nou net geen 3 is

                  handig aangepakt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    het ligt erg gevoelig te zeggen dat een focus nou net geen 3 is

                    handig aangepakt
                    En de mondeo en x-mondeo dan?
                    Ah, de fokus is de mondeo compact!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Ah, de fokus is de mondeo compact!
                      dat is iets anders

                      een x-type is een mondeo

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Neen, echt niet. Gewoon logisch nadenken, is het.

                        Je linkerhand heeft quasi altijd het stuur vast, de rechterhand zit vaak op de pook of rust op de armsteun uit. De knoppen voor de snelheidsregelaar bedien je maar erg sporadisch, de knoppen van radio en telefoon des te meer.

                        Wat heeft het trouwens voor nut om de volumeknop voor de radio rechts op 't stuur te plaatsen, als je tóch al je rechterhand moet "gebruiken" om naar 't stuur te gaan ... de volumedraaiknop op de radio zit een derde van een seconde (zo'n 15cm) verderop. Totaal zinloos, en onlogisch. Da's hetzelfde als een afstandsbediening voor je TV met een snoer van maximaal 1,5 meter aan je TV vasthangen. Als je dan toch uit je zetel moet om een andere zender af te stemmen, wat is dan nog het nut van die afstandsbediening?
                        Tgoh, en toch vind ik het gemakkelijker

                        ik kom nooit aan mijn audio: aut. volumeregeling, en mijn cd's zijn mooi over de hele lijn zodat ik niet moet skippen

                        En qua - jaja, 't is flauw van me - veiligheid heb je snel je cruise bijgeregeld als 't nodig is.
                        Ik had in m'n Galaxy de gewone setup, audio links, cruise rechts. In de V70 tegelijkertijd cruise links. Ik moest steeds aanpassen, maar vond links voor cruise handiger: hoe vaak moet je hem niet afzetten omdat de situatie het minder toelaat? En zo is dat snel gedaan. Ontkoppelen hiervoor vind ik zo stom en remmen op de autosnelweg is al helemaal uit den boze als 't daar maar voor moet dienen. Nu, ik gebruik cruise wel heel veel, zelfs op secundaire wegen. Maar steeds de hand in de aanslag links aan 't stuur.

                        Kwestie van gewoonte. Maar toegegeven, jouw uitleg is de meest logische.


                        De rest van je verslag: zéér herkenbaar met mijn ervaringen met de S40/V50. (alleen, ik krijg het niet over mijn lippen wegens de voorkeur voor het merk )

                        Dankje voor het delen van je ervaring en het typwerk!
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          En qua - jaja, 't is flauw van me - veiligheid heb je snel je cruise bijgeregeld als 't nodig is.
                          Ik had in m'n Galaxy de gewone setup, audio links, cruise rechts. In de V70 tegelijkertijd cruise links. Ik moest steeds aanpassen, maar vond links voor cruise handiger: hoe vaak moet je hem niet afzetten omdat de situatie het minder toelaat? En zo is dat snel gedaan. Ontkoppelen hiervoor vind ik zo stom en remmen op de autosnelweg is al helemaal uit den boze als 't daar maar voor moet dienen. Nu, ik gebruik cruise wel heel veel, zelfs op secundaire wegen. Maar steeds de hand in de aanslag links aan 't stuur.

                          Kwestie van gewoonte. Maar toegegeven, jouw uitleg is de meest logische.
                          Ik rijd ook erg vaak op cruise control. Bovendien ... rijd ik op de autostrade doorgaans cruise control op échte 164 km/u, zijnde een kleine 170 op teller. Ik moet dus nog iets meer dan de meeste cruisecontrollers "bijregelen". Aangezien ik m'n rechtervoet toch op een millimeter van het rempedaal heb liggen (om zo snel mogelijk te kunnen remmen mocht er zich iets voordoen, ik lig dus niet aan de teennagels van m'n blote rechtervoet te pulken als ik op cruise control rij ), is 't snel gebeurd om 'es aan te tippen.

                          Ik telefoneer bovendien ook reteveel in de auto. Continu opnemen en afleggen. Wil ik liefst links doen. En luider/stiller heb ik ook nodig, net zoals zenders wisselen : ik moet zoveel mogelijk en zo luid mogelijk flitsberichten te horen krijgen.



                          Maar je hebt wel gelijk.

                          't Is wel handig voor linkse rokers, die hun as door een spleetje van de ruit doen !! Zou ik misschien 'es moeten leren...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            O ja, nog even de slotsom. Deels, algemeen bekeken, vanuit het standpunt van de 2-liter dieselrijder, maar uiteraard ook deels afgewogen aan mijn ervaring met z'n "premium"-concurrenten (voornamelijk BMW '3 dan).


                            + imago en merknaam
                            + veilig, comfortabel, vertrouwenswaardig weggedrag
                            + schitterende standaardzetels
                            + voldoende krachtige maar vooral erg soepele motor
                            + versnellingsbak voldoet ruimschoots voor soepel, stressloos rijden
                            + een vijfpitter met automaat voor de prijs van een "premium" vierpitter met manuele bak

                            - kwaliteitsindruk
                            - onvoldoende geluidgedempt (motorgeluid)
                            - de romige D5-klank uit de grotere Volvo's (S60, V70, S80, XC90) is hier nergens te bespeuren
                            - enkele (onbegrijpelijke !!) onmiddellijk te herziene details : verstelling rugleuning, knoppen multifunctioneel stuurwiel, kofferslot, ...
                            - duidelijk voelbare nadelen van het kleine platform waarop 'ie staat (ruimte achterin, smalle breedte tussen de B-zuilen, ...)



                            That sums it up.



                            Moet ik uit deze afleiden dat de C30 van je lijstje valt of ga je er toch nog voor.

                            Ik heb de wagen natuurlijk nog niet gereden,maar ik blijf bij mijn eerste gedacht.
                            Hij is in de eerste plaats ontzettend duur,voor de hardware die geboden word.

                            In het begin was ik niet zo weg van de C30,dan zag ik een foto van een specialere uitvoering en was er volledig weg van.Maar nu is de intresse al volledig over.
                            Ik mag er niet aan denken dat ik een auto zou kopen en er dan na korte tijd zo´n gevoel over krijg,ge moet een paar jaar met die auto doorbrengen hé

                            Comment


                            • 'Ie staat er nog op. Z'n succes zal afhangen van de inspanning die m'n dealer levert op 't vlak van de offerte.

                              Comment


                              • Net nog eens een toerke gedaan in mijn pa zijnen S80

                                Wat een heerlijke machine. Zelf zou ik het niet kopen omdat het niet echt mijn ding is, ik ben meer een sportieve rijder, maar als je een comfortabele wagen zoekt met een sublieme afwerking is dit toch wel een aanrader.

                                De mensen keken wel raar op toen ik stond te tanken, maar dat vond ik eerder leuk dan storend Ik krijg ook het gevoel dat het imago van Volvo ijzersterk is, en minder afgunst afdwingt dan bv BMW of Mercedes.
                                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  .
                                  • kwaliteitsindruk
                                    .
                                    Sorry, Volvisten, maar die V50 komt qua kwaliteit niet aan het niveau van de 3 "premium"-kisten in dat gamma (BMW '3, Audi A4, Mercedes C).
                                  Wel ik heb deze dingen nu al een paar keren gelezen van jou, en ik denk toch dat je wat biased bent hoor. Goed, ik ben dat misschien ook, maar ik heb een BMW 3-serie (de zo geroemde e46) en een Volvo V50. Ik kan dus vergelijken. En in mijn ogen haalt onze Volvo globaal gezien een hoger niveau van afwerking dan de BMW.

                                  Indien ik net zoals jij met een vergrootglas ga kijken naar die BMW dan kan ik ook wel een lijstje produceren. Maar soit, over een aantal zaken heb je gelijk:

                                  De deuren: de deuren klinken net zoals die op de 460-480 en nog vroeger, die op de 240 e.d. Nu, het is me bekend dat sommige constructeurs speciale efforts doen om een deur goed te laten “klinken”, maar met echte kwaliteit heeft dat volgens mij niet te maken. Als de manier waarop deuren klinken echt een cruciale factor is bij de aankoop van een wagen moet Volvo inderdaad bijstellen.

                                  Plastics in verschillende kleuren? Ik heb een alu-middenconsole. Ik heb nooit wat gemerkt van verschillende plastics. Die in de instapversie heeft wel plastic op de middenconsole, maar die in de BMW ook, en daar heeft men ook verschillende plastics, bijv. de onze.

                                  Plasticdelen aan de deuren niet stevig? Ze LIJKEN dat misschien niet omdat ze redelijk hard zijn. Integendeel zijn ze zéér makkelijk te onderhouden (daar stoot je nogal eens met je voeten tegen), in tegenstelling tot onze BMW, die een soort van vals leder uitziende rubberachtig kunststof in de deuren verwerkt. In ons geval hebben wij een licht interieur in de BMW en deze delen zijn direct vuil en zijn zéér moeilijk proper te krijgen vanwege de haarvaatjes (valse leder look). Ik vind de keuze van Volvo dus zo slecht nog niet.

                                  Brandblusser is bij ons net voor de zetel (denk ik toch) is me nooit opgevallen.

                                  Zetelverstelling: daar heb je echt een punt, die zit niet lekker.

                                  Slot op kofferklep: nooit opgemerkt, ook nooit tegen gestoten, ik ben 1,85m.

                                  De wagen IS inderdaad kleiner dan een Audi A4 bijv.

                                  Middenconsole moeilijk te bedienen? Heb ik ook al gelezen in boekskes. Nu dat begrijp ik echt niet. Op de knoppen van de airco na (en die zijn heel groot) raak ik er zelden iets van aan. Als je dan valt over de kleine knopjes van de andere functies zou ik wel eens het toetsenbord van je GSM willen zien. Iedereen gebruikt dag in dag uit een GSM maar niemand valt erover dat je bijna een vergrootglas moet hebben om een nummer te vormen. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.

                                  Knoppen voor cruise control. Ik vind dat je ook hier erg kritisch bent. In mijn Alfa Romeo van vroeger zaten de knoppen hiervoor zelfs op een stickje ACHTER het stuur aan de LINKERKANT. Het is een kwestie van gewoonte. Natuurlijk, ik heb geen sigaret in mijn hand in de wagen, dus dat geeft al wat meer vrijheid

                                  Enfin, ik denk toch dat je héél kritisch gekeken hebt. Dat mag best, maar als je in andere threads de BMW e46 zo roemt dan fronsen mijn wenkbrauwen en denk ik dat wij een namaak BMW hebben. In vergelijking met onze Volvo V50 is onze BMW redelijk “shabby”. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je erg biased bent.

                                  Ik probeer dat niet te zijn: wij hebben 2 wagens, de kans dat de V50 binnen enkele jaren vervangen wordt door een Volvo is eerder klein, omdat ik niet zoveel van de nieuwe V70 hou en omdat ik een XC60 niet zie zitten, maar een BMW wordt het allicht ook niet wegens te duur voor wat het is. Een Audi wordt het ook al niet (hekel aan VAG), dus het wordt nog moeilijk…

                                  Comment


                                  • Volvo XC 60 Concept

                                    Comment


                                    • Deze staat momenteel op onze oprit geparkeerd (eigenaar is op vakantie).







                                      Ik heb er even mee gereden, en ik was niet echt overtuigd. Enkele dingen die ik niet zo leuk vond...
                                      • De koppeling was beenhard, en ik bedoel dus echt beenhard...ik kreeg er pijn van in mijn voeten.
                                      • De 1.9D motor klinkt echt verschrikkelijk, en is ook niet echt snel te noemen. Ook het verloop was niet aan mij besteed, maar dat komt eerder omdat ik een benzinerijder ben
                                      • Te zacht afgeveerd, toen ik de oprit opreed schuurde de voorspoiler tegen de grond (Ter vergelijking; onze Golf 4 is 5cm verlaagd en ik ben nog nooit blijven haperen aan onze oprit). En ja, het middenste lipje was er al af
                                      • Zitpositie te hoog
                                      • Verouderd dashboard


                                      Ik heb er niet zo lang mee gereden, dus echt veel kan ik er niet over zeggen. Dit waren dus de punten die al van de eerste meter opvielen.
                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                      Comment


                                      • de koppeling van een Golf IV is natuurlijk ook wel vederlicht he
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                          de koppeling van een Golf IV is natuurlijk ook wel vederlicht he
                                          Ja, dat klopt, maar die van een S80 is nog lichter

                                          Daarom dat ik onaangenaam verrast was door de koppeling van de S40.
                                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                          Comment

                                          Working...
                                          X