Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voor zover ik weet wel ja.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Motoren Volvo vanaf medio jaren negentig: zal het even oplijsten voor jullie

      S90/V90: B6254T en B6304T Volvo

      S70/V70/C70: Alle 5 cilinder benzine motoren,inclusief turbo's: Volvo
      D5252T: VAG

      S40/V40: 4cilinder benzine met indirecte inspuiting: Volvo
      1.8 GDI benzine: Mitsubishi
      Alle diesels,inclusief commonrail: Renault

      S80/V70/S60/XC90 P2:
      Alle benzine motoren: Volvo (5 en 6cil,al dan niet met turbo) excl V8:Yamaha
      Diesel 2.5: VAG,alle 2.4 versies: Volvo

      S40/V50/C30/C70:
      Alle 4 cilinder benzine motoren: Ford
      Alle 5 cilinder motoren (benzine én diesel): Volvo
      viercilinder diesels: Ford/PSA

      S80/V70/S60/V60/XC60: Alle 5 en 6 cilindermotoren: Volvo
      V8: Yamaha
      Viercilinder benzine motoren:
      1.6: Ford 2.0(atmo en ecoboost) tot modeljaar 2013/14: Ford
      2.0 (altijd VEA turbo) vanaf modeljaar 2013/14: Volvo
      1.5: Volvo
      Viercilinder diesels: 1.6 Ford/PSA
      2.0 tot modeljaar 2010: Ford/PSA
      2.0 vanaf 2013: Volvo

      V40: Alle vijfcilinders: Volvo
      1.6 benzine: Ford
      1.5/2.0 benzine Volvo
      1.6 viercilinder diesel: Ford/PSA
      2.0 viercilinder diesel: Volvo

      SPA Volvo's: alle motoren eigen makelij Volvo

      Automaten: Volvo motoren altijd icm geartronic net zoals de Yamaha V8
      Ford en Ford/PSA motoren altijd icm robobak,Ford Powershift
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Dus het moet een tweeliter zijn om Geartronic te zijn?
        nee,1.5 kan ook met Geartronic...zie mijn lijstje
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          nee,1.5 kan ook met Geartronic...zie mijn lijstje
          Maar dat is dan een naft, bij de diesels is het 2.0?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Vlg aw is de 8 bak idd double clutch

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Maar dat is dan een naft, bij de diesels is het 2.0?
              yep! tenzij een 2.0 D4204T motor zonder cijfers achter de T,want dat is de DW10 van Ford/PSA en die heeft een PS bak
              Last edited by MRJ; 09/11/2016, 17:59.
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Vlg aw is de 8 bak idd double clutch

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                toon die link eens? want is echt wel een automaat met koppelomvormer hoor
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • Goegel volvo 8 speed aisin warner, met foon kan ik niet linken

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Goegel volvo 8 speed aisin warner, met foon kan ik niet linken
                    Allez jong, kopiëren en plakken
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • Doorsnede van de versnellingsbak die Volvo gebruikt.....duidelijk met koppelomvormer
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • Om flappy even te quoten;

                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                        de 16 klepper ging kapot door verkeerd onderhoud

                        als men de injectoren bij elke onderhoudsbeurt nakijkt of ze losstaan of niet, gaan die niet kapot. Immers niet losstaan, geen vuilophoping ter hoogte van de injector, geen vuilafzetting in de olie, geen vuil in de oliefilter van de toevoerleiding van de turbo, geen turbo die in de soep draait.
                        Onderhoudsinterval was normaal gezien elke 20K, maar voor ongeveer een kwart van de chauffeurs had dit om de 10k moeten zijn (staat in het instructieboekje wanneer je daar onder valt).
                        ander onderhoudspunt (maar staat beschreven bij regulier onderhoudsplan): vervangen van de poelie van de multiriem. Als men gekletter hoort bij het optrekken is het tijd om die te veranderen. De motor zal daarna ook merkelijk stiller draaien.
                        Bij mij in de garage heeft men er eigenlijk weinig problemen mee gehad. Dit in tegenstelling tot andere garages waar mens soms op eenzelfde auto 7 maal de turbo heeft veranderd. Waar ligt dat dan aan? Volgens mij toch aan het onderhoud. Die waar men problemen mee heeft gehad in de garage waren chauffeurs die veel te lang bleven rijden met dezelfde olie (30K en meer). Dan is het makkelijk om te komen zeuren dat die 1.6 blokken op geen hol trekken.
                        Valt de 1.6 DrivE hier onder uit de C30?
                        If so, dan ga ik m'n Volvo dealer eens goed onder z'n kloten geven.

                        Comment


                        • Zelfde motor.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            Zelfde motor.
                            Ok tnx, dan zal ik eens contact opnemen met de hoofdzetel voor een klachtje, en idem voor de dealer. Zaten allemaal los bij m'n zus hare C30, en ene kapot. Volgens de dealer ligt dit niet aan hen, en moet dit niet gecontroleerd worden bij onderhoud. En toen viel m'n frank dat ik dat eens gelezen had van u flappy, maar wou het eerst zeker weten. Dan ga je naar een dealer, krijg je dit...

                            Comment


                            • Wordt bij mij in de garage standaard nagekeken. Als die al zo lang losstaan gaat er al heel wat vuilophoping zijn aan de opening in de kop. Dat moet eerst gereinigd worden alsook nieuwe dichtingen voor de injectoren.
                              Ook iets wat ze moeten nakijken ( en da's maar eenmalig): de vijzen van het oliekarter. Durven ook soms te los staan en lekt er wat olie uit. Kwart slag vaster zetten is al genoeg.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten


                                Doorsnede van de versnellingsbak die Volvo gebruikt.....duidelijk met koppelomvormer




                                ik dacht zelf ook nooit dat het een dsg was

                                de 7g in een normale benz heeft koppelomvormer, bij de amg's dual clutch is het zoiets ? zou toch straf zijn dat hun eigen site niet correct is
                                Last edited by bobo; 09/11/2016, 20:40.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  Wordt bij mij in de garage standaard nagekeken. Als die al zo lang losstaan gaat er al heel wat vuilophoping zijn aan de opening in de kop. Dat moet eerst gereinigd worden alsook nieuwe dichtingen voor de injectoren.
                                  Ook iets wat ze moeten nakijken ( en da's maar eenmalig): de vijzen van het oliekarter. Durven ook soms te los staan en lekt er wat olie uit. Kwart slag vaster zetten is al genoeg.
                                  M'n halve boek is verstuurd se naar Volvo. Merci voor de info man!
                                  Wel triestig dat de lokale garagist die alle merken doet, direct zegt "Ah da's typisch aan dat blok, zullen injectoren zijn"
                                  Dan ga je naar de dealer omdat ze ervaren en opgeleid personeel hebben, ja hallo...

                                  Comment


                                  • Lol... Blijkbaar doet Peugeot het wel, en is het voor Volvo niet nodig...

                                    Geachte heer Van Hassel



                                    Ik heb uw e-mail met uw reactie over het klantgericht handelen van garage X aandachtig gelezen.



                                    Ik heb begrip voor uw opmerking over de houding die bepaalde personen zouden hebben aangenomen en het feit dat u een andere benadering had verwacht.

                                    Alleszins is de informatie die men u bij garage X heeft meegedeeld over de injectoren correct. Geen enkel officieel onderhoud voorziet namelijk om de injectoren te controleren op werking, slijtage, of bevuiling.

                                    U zult begrijpen dat onze Volvo-verdeler de officiële instructies van Volvo Car Coproration volgen en niet de informatie die beschikbaar is via nadere kanalen.



                                    Ik dank u alvast om uw reactie met Volvo Car Belux te willen delen. Uw reactie stuur ik eveneens door naar garage X zodat ook zij hiervan op de hoogt zijn.



                                    Beste groeten.

                                    Comment


                                    • ik begrijp nu beter de frustratie van de volvo rijders ivm de 1.6 psa blokken

                                      als men niet voorziet in het reguliere onderhoud kunnen die blokken niet anders dan problemen geven
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Van een merk als Volvo zou je toch verwachten dat ze al het nodige doen om problemen te vermijden
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          ik begrijp nu beter de frustratie van de volvo rijders ivm de 1.6 psa blokken

                                          als men niet voorziet in het reguliere onderhoud kunnen die blokken niet anders dan problemen geven
                                          Inderdaad, had niet zo'n standaard "Wij weten van niets antwoord" verwacht... Bah man. M'n zus stuur ik dus vanaf nu naar een onafhankelijke garage waar ze wél de correcte onderhoudsregels toepassen.
                                          Alsof de injectoren eens controleren zoveel werk is om de betrouwbaarheid te verbeteren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X