Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb ooit eens horen zeggen dat Volvo de ABS aan het ontwikkelen was, MB dat op de een of de andere manier uitgebreid te weten gekomen is, en er zelf aan begonnen is en voor Volvo het in zijn wagens gestoken heeft.
Dat vond ik er ook wel een beetje over
't Werd me dan ook verteld met veel te weinig details en feiten dus sowieso waardeloos.
ik dacht dat abs in 78 op de benzen werd geleverd, 84 voor volvo is 6 jaar later...
volvo heeft een veilig 'imago', ook deels omdat ze niet snel te rijden waren en door rustige mensen werd gekocht...de 200 serie dan toch
het is idd publiciteit
ik had dat hier gepost om dat lijstje eens te laten zien van de veiligheidsvoorzieningen en niet dat volvo daar eerste mee was ofzo, er zullen er mss wel tussen zitten.
Voor een merkblinde kom jij verrassend verstandig uit de hoek soms
hehehe, weet je wat mijn sterkte is?
Ik besef ten volle dat ik merkblind ben. Een piepje in de Galaxy was een ramp, een rammel in de Volvo hoor ik amper.
Er zijn af en toe te veel dingen die ik doelbewust negeer aan onze auto's
(ach, 't zijn maar pietluttigheden )
Maar toch is het een overtuiging, een liefde. Is dat merkblindheid? een beetje wel, maar als je 't beseft toch niet zo ... . Ik ben ondertussen al oud en wijs genoeg te beseffen dat je een ander niet kan overtuigen met jouw overtuiging op een forum. En dat is ook niet eens nodig. Ik heb veel meer sympathie voor iemand met een overtuiging voor het merk Dacia dan voor iemand die een Mercedes koopt omdat 't model in afprijzing was (ik noem maar wat he)
Trouwens, onze beige is binnen voor groot onderhoud en 't vrouwtje is met een V50 1.6D teruggekeerd. Heb er toch ook eens een ietsiepietsie klein ritje moeten mee doen hoor *bloos*
hehehe, weet je wat mijn sterkte is?
Ik besef ten volle dat ik merkblind ben. Een piepje in de Galaxy was een ramp, een rammel in de Volvo hoor ik amper.
Er zijn af en toe te veel dingen die ik doelbewust negeer aan onze auto's
(ach, 't zijn maar pietluttigheden )
Maar toch is het een overtuiging, een liefde. Is dat merkblindheid? een beetje wel, maar als je 't beseft toch niet zo ... . Ik ben ondertussen al oud en wijs genoeg te beseffen dat je een ander niet kan overtuigen met jouw overtuiging op een forum. En dat is ook niet eens nodig. Ik heb veel meer sympathie voor iemand met een overtuiging voor het merk Dacia dan voor iemand die een Mercedes koopt omdat 't model in afprijzing was (ik noem maar wat he)
Trouwens, onze beige is binnen voor groot onderhoud en 't vrouwtje is met een V50 1.6D teruggekeerd. Heb er toch ook eens een ietsiepietsie klein ritje moeten mee doen hoor *bloos*
En? Hoe viel het mee? Ik heb ondertussen ook eens met die van mijn vader gereden en ik moet zeggen dat het beestje mij verrast heeft. De koppeling en versnellingsbak voelt een beetje sponzig aan en van 2 naar 3 gaat eigenlijk veel te vlot. Ik zit constant te twijfelen of ik niet in eerste zit. Voor de rest stuurt hij aardig en direct maar ik zou niet willen wisselen en dat zegt toch genoeg eigenlijk als je een 6 jaar oude Mercedes boven een nieuwe Volvo verkiest.
En? Hoe viel het mee? Ik heb ondertussen ook eens met die van mijn vader gereden en ik moet zeggen dat het beestje mij verrast heeft. De koppeling en versnellingsbak voelt een beetje sponzig aan en van 2 naar 3 gaat eigenlijk veel te vlot. Ik zit constant te twijfelen of ik niet in eerste zit. Voor de rest stuurt hij aardig en direct maar ik zou niet willen wisselen en dat zegt toch genoeg eigenlijk als je een 6 jaar oude Mercedes boven een nieuwe Volvo verkiest.
ach, ik heb hier al een paar keer een 1.6D gehad als vervangwagen of eens een weekendje deze van een ex-collega dus verrassen doet hij niet meer.
Maar keer op keer heb ik wel het gevoel dat het voor een 1.6 wel een heel vlotte wagen is.
Toch zijn onze V70's een stukje sneller, de V50 voelt een heel pak levendiger aan en daardoor heb je de indruk beter vooruit te gaan, maar als je 't test met een vaste referentie zie je wel dat ie nog een stukje trager is. Het hogere comfort in de V70's filtert dat gevoel wel een heel stuk.
De besturing is idd veel directer, en dat is wel plezant, maar toch voel je met een kleinere (wel levendigere) auto op baan te zijn.
De vering is goed voor die klasse, maar ik heb liever de onze.
Laat het mij zo zeggen, het nieuwe van die wagen doet je soms verleiden, maar mocht ik binnen 4j zo eentje in occasie kopen is dat ook weg en wat schiet er dan over: een minder comfortabelere wagen dan de V70 en dat comfort primeert bij mij toch nog altijd boven alles.
Ook de wind- en rolgeluiden zijn sterker aanwezig in de V50 trouwens. De V70's hoor je veel minder. (de motor is minder gedempt in de V70's maar die grommen wel zo mooi vanbinnen )
In elk geval: ik zou ook niet willen wisselen, ook al is het een 2.0D full option.
Mijn voruw is ondertussen de hare ook al zo gewoon dat de grootte niet echt een argument is, daarenboven vindt ze de zetels in de hare ook beter. Dat sportievere gevoel spreekt haar wel wat meer aan dan mij maar toch verkiest ze ook eerder comfort.
Comment