Hier exact hetzelfde, ij staat ook ergens weg te roesten Ahja, mss hadden ze geen ongelijk als student zou het moeilijk geweest zijn om uit de kosten te geraken...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Offroad met Volvo
U bent benieuwd naar de offroad capaciteiten van de Volvo XC70 en XC90? Dan is dit de ultieme kans om de proef op de som te nemen en onze 4x4’s onder het stof te rijden. Kom de Zweedse kracht eigenhandig ontdekken tijdens de speciaal ingerichte 4x4 driving course op het circuit van Zolder. Onder professionele begeleiding maakt u kennis met het plezier én de veiligheid van offroad’en met een Volvo XC70 en XC90.
Praktische informatie:
Datum: zaterdag 9 juni
Plaats: circuit Zolder (Terlaemen 30, 3550 Heusden-Zolder)
Uiterste inschrijfdatum: zaterdag 2 juni
Programma:
Voormiddag-sessie: 9u – 12u30
Namiddag-sessie: 13u30 – 17u- onthaal & ontbijt of broodjeslunch
- Theoretische presentatie
- 4X4 systeem
- Voordelen van stabiliteit, grip, ook op de gewone weg
- Hoe obstakels nemen op het terrein
- module 1: off road met de wagens
- module 2:
- ontdekken van de voordelen van 4X4/AWD bij remmen en uitwijken met ABS op het circuit
- eland test
- kleine debriefing en receptie (drank en hapjes)
Prijs: 190 euro/persoon
zie: http://www.involve.be/NL/events.aspx?ID=45&EK=1
edit: oeps, uiterste inschrijvingsdatum is al gepasseerd
Comment
-
waarschijnlijk wel want net daarvoor of net nadien is het voorstelling voor volvorijders van de nieuwe V70. Kan er jammer genoeg niet bij zijn (is op een dinsdagavond)
edit: 't is de 12e juni voorstelling van de nieuwe V70 en XC70, 's avonds, in BXL.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Volvo C70 2.0D
The Volvo Car Corporation is extending the engine range in the Volvo C70 with a 2-litre turbodiesel - making this the first four-cylinder engine in the convertible.
"The four-cylinder turbodiesel will be a very popular choice, especially in Europe where it will account for 20 percent of total C70 sales. The engine offers a very attractive combination of fuel economy and driving pleasure," says Fredrik Arp, President and CEO of the Volvo Car Corporation.
Volvo Cars expects sales of the Volvo C70 2.0D to reach about 2,000 units a year - which means that one out of ten C70s sold worldwide will have the four-cylinder turbodiesel. The first cars will reach the showrooms during autumn 2007.
Second-generation common rail
The four-cylinder turbodiesel has a power output of 136 hp (100kW) and 320 Nm of torque. It delivers rapid throttle response and well-balanced sensitivity to the accelerator, offering the driver good control and generous driving pleasure.
The C70 2.0D has a fuel consumption of 6.1 l/100 km (EU combined). Acceleration from 0-100 km/h takes 11.0 sec and top speed is 205 km/h.
The engine features second-generation common rail technology with moving rails - the same as in Volvo's larger diesel models. The cylinder head is made of aluminium.
Particulate filter as standard
A Diesel Particulate Filter is standard. This filter significantly reduces unburned soot particles in the exhaust gases, thereby cutting the negative environmental impact. The system is cleaned (regenerated) automatically as the contents of the filter are burned off at regular intervals.
bron: swedespeed.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
The Volvo Car Corporation is extending the engine range in the Volvo C70 with a 2-litre turbodiesel - making this the first four-cylinder engine in the convertible.
"The four-cylinder turbodiesel will be a very popular choice, especially in Europe where it will account for 20 percent of total C70 sales. The engine offers a very attractive combination of fuel economy and driving pleasure," says Fredrik Arp, President and CEO of the Volvo Car Corporation.
Volvo Cars expects sales of the Volvo C70 2.0D to reach about 2,000 units a year - which means that one out of ten C70s sold worldwide will have the four-cylinder turbodiesel. The first cars will reach the showrooms during autumn 2007.
Second-generation common rail
The four-cylinder turbodiesel has a power output of 136 hp (100kW) and 320 Nm of torque. It delivers rapid throttle response and well-balanced sensitivity to the accelerator, offering the driver good control and generous driving pleasure.
The C70 2.0D has a fuel consumption of 6.1 l/100 km (EU combined). Acceleration from 0-100 km/h takes 11.0 sec and top speed is 205 km/h.
The engine features second-generation common rail technology with moving rails - the same as in Volvo's larger diesel models. The cylinder head is made of aluminium.
Particulate filter as standard
A Diesel Particulate Filter is standard. This filter significantly reduces unburned soot particles in the exhaust gases, thereby cutting the negative environmental impact. The system is cleaned (regenerated) automatically as the contents of the filter are burned off at regular intervals.
bron: swedespeed.com
Weer een kanshebber bij op mijn lijstje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHier ook maar eens plaatsen... écht iets voor de Volvo lover1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Volvo heeft dan toch nog een première op het autosalon van Frankfurt, het zal er de Volvo C30 Efficiency voorstellen met een verbruik van 3,7 liter per 100 km!
Comment
-
Nieuwe viercilinders voor Volvo V70 en S80.
Volvo breidt het gamma van de V70 en de S80 naar onderen uit, de stationwagon en de sedan worden leverbaar met 2.0 benzine en 2.0 diesel.
De 2.0 benzinemotor levert 145 pk en heeft een koppel van 185 Nm. Goed voor een gemiddeld verbruik van 8,3 liter per 100 kilometer in de V70, de S80 met deze krachtbron verbruikt over die afstand 8,1 liter. Deze motor wordt in 2008 ook als ´F´ leverbaar, en de flexifuel loopt ook op bio-ethanol. Dieselrijders kunnen voortaan ook voor een viercilinder kiezen. De V70 en S80 2.0D beschikt over de bekende 2.0 commonrail diesel van Ford en PSA, met 136 pk. Daarmee haalt de V70 een gemiddelde consumptie van 6,0 liter per 100 kilometer, de S80 haalt 100 kilometer op 5,9 liter. De S80 2.0 kost 39.750 euro, voor de 2.0D vraagt de dealer 42.500 euro. De V70 met instapbenzinemotor gaat voor 40.500 euro, de 2.0D kost 44.250 euro.
Let op, dit zijn Nederlandse prijzen!
bron: www.autoweek.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHier ook maar eens plaatsen... écht iets voor de Volvo lover'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
vraagje voor de volvo kenners : hoe komt het dat de 850 R, de 850 T5-R en de 850 T5 in Italië zo goedkoop geprijsd zijn?
het verschil met bv Duitsland, waar er ook veel van te vinden zijn, kan soms imméns zijn, tot enkele duizenden euro's verschil. En 't is niet dat ze zoo duur zijn, voor nog geen 10000€ heb je al een goed en zuiver exemplaar. Terwijl in Italië het soms tot onder de 7000€ ofzo gaat.
Waar ligt het addertje onder het gras, of is er gewoonweg geen?
thx !
Comment
-
De R- T5- en T5-R-modellen uit Italië hebben een afgeslankte motor, niet dezelfde PURE motor als de rest van Europa. Dit om fiscale redenen. Ik denk zelfs dat het daar een 2.0 is, aangezien alles daar boven de 2.0 een pak duurder is. De pure motor is ofwel een 2.3 ofwel een 2.5, afhankelijk van het type/bouwjaar.
Zoek je er eentje misschien?
Als ik wat tijd heb zoek ik de ware details wel op hoor. Dit is slechts wat ik meen me te herinneren.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenDe R- T5- en T5-R-modellen uit Italië hebben een afgeslankte motor, niet dezelfde PURE motor als de rest van Europa. Dit om fiscale redenen. Ik denk zelfs dat het daar een 2.0 is, aangezien alles daar boven de 2.0 een pak duurder is. De pure motor is ofwel een 2.3 ofwel een 2.5, afhankelijk van het type/bouwjaar.
Zoek je er eentje misschien?
Als ik wat tijd heb zoek ik de ware details wel op hoor. Dit is slechts wat ik meen me te herinneren.
de aankoop zou niet voor direct zijn, neen. dat ze de 2.0 benzinemotor hebben, dat wist ik al. maar is dat dan de énige reden dat ze zo goedkoop zijn?
je zou denken dat ze net duurder zijn, omdat ze door hun lagere motorcc in nogal wat landen fiscaal gunstiger betaalbaar zullen zijn..
Comment
-
juist, maar ik vermoed dat ze bijlange niet zo veel rijplezier geven als een niet-italiaanse. En als je dan toch een 2.0 koopt, kan je je even goed de standaard 20-klepper kopen.
Trouwens, ik geloof dat Italië ook het enige land is waar op de achterklep bij deze modellen soms TURBO staat ipv T5 enz. Maar hoe het exact ineen zit weet ik ook niet.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEn als je dan toch een 2.0 koopt, kan je je even goed de standaard 20-klepper kopen.
Die zijn echter wel minder makkelijk te vinden, denk ik.
Maar de standaard V6 i.p.v. die geblazen V4 zou ik ook niet afslaan moesten ze 'm mij aanbieden.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Alstublieft, klik hier en geniet maar
Maar als je sportief wilt rijden is die 760 toch niet de betere keuze
Als je supercomfortabel wil rijden en toch wat pk's wilt, wel.
Wil je sportief rijden en je wil toch wat comfort, zoek dan maar een 850.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
Comment