Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MORGAN lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment






    • Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

      Comment


      • Is de Morgan Aeromax het ultieme stage-project?

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • MORGAN SCHAAFT PLUS FOUR EN PLUS SIX BIJ

          De kleine Engelse fabrikant Morgan voert in één beweging een modeljaarupdate door op zowel de Plus Four als de Plus Six. Het klassiek ogende maar met moderne techniek uitgeruste tweetal wordt op detailniveau fijngeslepen.

          De in 2019 gepresenteerde huidige Plus Six en de vorig jaar vernieuwde Plus Four zijn - zeker naar Morgan-begrippen - nog kakelvers, maar worden nu al geactualiseerd. Morgan presenteert namelijk de 'modeljaar 2022'-versies van de Plus Four en Plus Six. Op heftige aanpassingen hoef je overigens niet te rekenen, al is het interessant te zien op welke vlakken De Britse fabrikant de twee roadsters wél fijnslijpt.

          Morgan zegt de Plus Four en Plus Six te hebben aangepast op basis van feedback die het van klanten en de pers ontving. De twee modellen krijgen een nieuwe kap die volgens de Engelsen het zicht rondom verbetert. Ook moeten de nieuwe vouwdaken eenvoudiger te bevestigen zijn en de dakjes zijn als we de woorden van Morgan mogen geloven ook beter geïsoleerd dan de vorige exemplaren. De auto's krijgen verder een herzien logo opgeplakt. Ook is de onderste grille voortaan met zwart gaaswerk uit te voeren. Morgan zet verder onder meer een uitlaatsysteem met kleppen op de optielijst van zijn eigenwijze tweetal.

          Meer aanpassingen vinden we in het interieur van de Plus Four en Plus Six. Zo heeft Morgan de stoelen verbeterd, leverbaar in de smaken Comfort en Comfort Plus. De Plus Four heeft standaard de Comfort-zetels, de Comfort Plus-zetels - die uitvoeriger te verstellen zijn - zijn optioneel in de Plus Four en standaard in de Plus Six. De opvallendste toevoeging is misschien wel de afsluitbare bergruimte in de kofferbak van de twee modellen. Een afsluitbaar handschoenenvakje was het tweetal namelijk altijd vreemd. De lijst met aanpassingen gaat door met de komst van nieuwe ledverlichting in het interieur, de toevoeging van twee usb-poorten en een 'coming home'-functie voor de koplampen.

          De Morgan Plus Four behoudt zijn 258 pk en 400 Nm sterke 2.0 viercilinder turbomotor die net als de ongewijzigde 340 pk en 500 Nm sterke zes-in-lijn van de Plus Six van BMW afkomstig is.































          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment





            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Morgan Super 3 - eerste kennismaking

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • MORGAN SUPER 3: NIEUWE 3 WHEELER MET FORD-HART

                  Morgan heeft de opvolger van misschien wel zijn markantste model gepresenteerd. De eigenzinnige 3 Wheeler maakt plaats voor de Super 3, een moderner ogende maar nog altijd met klassiek design overgoten driewieler met een driecilinder van Ford als krachtcentrale.

                  De in 2012 op de markt gebrachte 3 Wheeler met tussen de twee voorwielen een V2-motorfietsblok vindt opvolging in de tot op het kleinste moertje nieuwe Super 3. Met de Super 3 houdt Morgan vast aan het concept van zijn voorganger, al verandert er ook een boel.

                  De 2.0 tweecilinder van de 3 Wheeler maakt in de Morgan Super 3 namelijk plaats van een machine die ook in auto's is te vinden. De krachtcentrale van de Morgan Super 3 is namelijk afkomstig van Ford. Het gaat om een 1,5-liter grote EcoBoost driecilinder die 118 pk en 150 Nm via een handgeschakelde vijfbak naar het achterwiel stuurt. Die transmissie is net als in de 3 Wheeler afkomstig van Mazda. De slechts 635 kilo wegende Super 3 schiet er in 7 tellen mee naar de 100 km/h en moet in staat zijn om een snelheid van 209 km/h te halen. Hoewel Morgan voor de Plus Four en Plus Six BMW-krachtbronnen gebruikt, is het niet voor het eerst dat Morgan Ford-motoren in een van zijn modellen lepelt. In oudere Morgans kom je namelijk ook Ford-krachtbronnen tegen.


                  Morgan Super 3

                  Morgans nieuwe tweezitter groeit een ten opzichte van zijn voorganger aanzienlijk. De Super 3 is 3,58 meter lang en is daarmee 38 centimeter langer dan de 3 Wheeler die hij vervangt. De Super 3 gaat overigens de geschiedenisboeken in als de eerste Morgan die gebouwd is rond een monocoque die in het geval van deze nieuwkomer van gelijmd aluminium is gemaakt.


                  Morgan Super 3

                  Waar voorganger 3 Wheeler zo weggereden leek uit de jaren dertig van de vorige eeuw, is de Super 3 doorspekt met designinvloeden uit de zogenoemde Jet Age, het tijdperk waarin straalmotoren in vliegtuigen hun intrede deden. Morgan heeft een uitgebreide lijn opties en accessoires voor de Super 3 bedacht die van het model de meest verregaand te personaliseren Morgan ooit maakt. Het interieur van de Super 3 is spatwater- en stofdicht. De vormgeving van de werkplek is als vanouds vrij spartaans, maar ook hier vinden we invloeden van 'de moderne tijd'. Zo is de centraal geplaatste klokkenwinkel helemaal digitaal. Het is voor het eerst dat Morgan een digitaal instrumentarium in een auto toepast. Net als in voorganger 3 Wheeler is de startknop vormgeven als de vuurknop in een gevechtsvliegtuig. Meer welkome toevoegingen: de Super 3 heeft verwarming voor het voetencompartiment en heeft niet alleen een in hoogte- en diepte verstelbaar stuurwiel, maar ook verstelbare en zelfs uitneembare pedalen.


























                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Wat een mega cool ding dit... zo'n racing green exemplaar mogen ze direct bij me afzetten.

                    Comment


                    • Bijzondere recordhouders: Morgan 4/4 en Honda Super Cub C125

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment





                        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment





                            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • Morgan Super 3 Malle Special Is Equipped For Long Journeys.




                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment





                                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment

                                  Working...
                                  X