Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
Bekijk Berichten
Ik heb hem nu al een goede 2 jaar en er staan ondertussen al 50 000 probleemloze km's op, inclusief de originele remmen.
Voordelen:
- 130 pk is meer dan genoeg, is echt zeer snel weg aan de lichten, hij blijft me keer op keer verbazen.
- Plakt op de weg. Je kunt er loeihard bochten mee pakken zonder dat je voor verrassingen komt te staan.
- Goede remmen, mijn blokjes zijn iets verder dan halfweg met sportief gebruik/circuit.
- Verbruik: ik kom toe met max 6l/100km en je moet weten dat ik zeer sportief rijd. Bij zuinig rijden haal je zonder moeite 4.5 liter.
- Looks : zeker de facelift.
- Onderhoud: als je een groot onderhoud zelf doet kom je met een goede 100 euro toe aan stukken en olie.
- Prijs/uitrusting
Nadelen :
- Comfort is echt minimaal. Door de harde vering/banden wordt alles (trillingen) doorgegeven naar je stuur en interieur. Ook veel bandenlawaai en windgeruis aan de deuren/spiegels. Ik vind het niet erg, mijn vader bv wel. Jammer anders zou het ook een perfecte kmvreter zijn.
- Het is een leuke hatch, het chassis is al een beetje verouderd maar het blijft goed en strak rijden. Hij is speels, maar in zijn klasse is de Fiesta altijd al leuker geweest.
- Interieur is al beetje verouderd, zit anderzijds wel degelijk in een en je hoort amper kraakjes.
- Als je sportief rijdt, zijn je voorbanden na 15000 km echt kaal.
- Lastige koppeling als je veel moet schakelen in file's of in stad.
Comment