Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SEAT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
    Zijn er hier mensen met een Ibiza FR TDI 130pk? Hoe rijdt 'ie en zijn er veel kosten aan bij sportief gebruik? Verbruikt 'ie veel?
    Yep er zijn er hier een paar, oa ik.
    Ik heb hem nu al een goede 2 jaar en er staan ondertussen al 50 000 probleemloze km's op, inclusief de originele remmen.
    Voordelen:
    - 130 pk is meer dan genoeg, is echt zeer snel weg aan de lichten, hij blijft me keer op keer verbazen.
    - Plakt op de weg. Je kunt er loeihard bochten mee pakken zonder dat je voor verrassingen komt te staan.
    - Goede remmen, mijn blokjes zijn iets verder dan halfweg met sportief gebruik/circuit.
    - Verbruik: ik kom toe met max 6l/100km en je moet weten dat ik zeer sportief rijd. Bij zuinig rijden haal je zonder moeite 4.5 liter.
    - Looks : zeker de facelift.
    - Onderhoud: als je een groot onderhoud zelf doet kom je met een goede 100 euro toe aan stukken en olie.
    - Prijs/uitrusting

Nadelen :
    - Comfort is echt minimaal. Door de harde vering/banden wordt alles (trillingen) doorgegeven naar je stuur en interieur. Ook veel bandenlawaai en windgeruis aan de deuren/spiegels. Ik vind het niet erg, mijn vader bv wel. Jammer anders zou het ook een perfecte kmvreter zijn.
    - Het is een leuke hatch, het chassis is al een beetje verouderd maar het blijft goed en strak rijden. Hij is speels, maar in zijn klasse is de Fiesta altijd al leuker geweest.
    - Interieur is al beetje verouderd, zit anderzijds wel degelijk in een en je hoort amper kraakjes.
    - Als je sportief rijdt, zijn je voorbanden na 15000 km echt kaal.
    - Lastige koppeling als je veel moet schakelen in file's of in stad.

Comment

• Bedankt voor je reactie. Ik sta echt versteld van het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
        Wow super! En? Bevindingen? Zo mooi als op foto?

Prijs/kwaliteit?

Rijdt dus al rond?

Goh de exeo die ik getest heb, was een stylance. Als ik echt voor de koop zou gaan zou het een sport worden met die lekkere 18inch velgen. Ik vind het echt een knappe wagen irl en ik vind het beter waar voor je geld als te besteden aan een leon, die bijna even duur is. Dus prijs/kwaliteit zit wel snor...
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
        ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
          Goh de exeo die ik getest heb, was een stylance. Als ik echt voor de koop zou gaan zou het een sport worden met die lekkere 18inch velgen. Ik vind het echt een knappe wagen irl en ik vind het beter waar voor je geld als te besteden aan een leon, die bijna even duur is. Dus prijs/kwaliteit zit wel snor...
          Thx, ik kijk uit om de eerste te zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
            heb met een sport 2.0tdi gereden, alle opties: dijk van een wagen maar zou hem zelf nooit kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De la marche Bekijk Berichten
              heb met een sport 2.0tdi gereden, alle opties: dijk van een wagen maar zou hem zelf nooit kopen
              Why??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                Why??
                wel de afwerking is echt wel super, net als de audi, maar als je naast hem staat val het gwn te veel op dat dit een A4 is met een ander front en achterkant, de front stoort me niet echt maar er scheelt iets met die achterkant, er klopt iets niet met zen verhouding

allesinds de wagen is zen geld echt wel waard, toch het geen wat je ervoor krijgt

Comment

• Geachte SEAT lovers,

is een 2.0TDI in een Leon van april 2007 nog een pompverstuiver? Bepaalde zaken waar ik extra op moet letten? Zijn er ook 2.0 commonrails geweest in de Leon?

Mijn dank is groot!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Geachte SEAT lovers,

is een 2.0TDI in een Leon van april 2007 nog een pompverstuiver? Bepaalde zaken waar ik extra op moet letten? Zijn er ook 2.0 commonrails geweest in de Leon?

Mijn dank is groot!
                    Ik dacht dat de facelift leon FR enkel een 2.0 TDI CR (170 pk) meekreeg terwijl 140 pk versie nog steeds de PD is.

Comment

• Heb net de nieuwe Ibiza FR (2009) besteld, heeft er iemand al mee gereden, zo ja, wat vinden jullie dervan?

Comment

• Proficiat!
                        Volgens verschillende filmkes van de nieuwe FR/Cupra die ik al bekeken heb blijft de FR/Cupra weer te steriel om een echte toffe hot hatch te zijn. Neus duikt graag de bocht in maar de achterkant volgt niet mee. Qua comfort vergeleken met de oude FR/Cupra is het wel een hele stap vooruit.
                        Goed rijden zal hij wel doen, maar als je fun zoekt had je beter een clio rs gekocht.

Comment

• Nog niet gereden of gezien. Ik ben benieuwd. is het de diesel versie?
                          edit: er is dus geen diesel versie... waarom niet eigenlijk?
                          Last edited by ///NFSThunder; 14/08/2009, 14:31.
                          ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• wou zowizo geen diesel, en ik hou niet van franse wagens, geef mij maar duits/spaans. zal wel wat fotos posten in Mijn auto als hij geleverd is, moet nog wachten tot begin november zal wel een hele verandering zijn met men '96 polo 1.4i 60pk

Comment

• Ik zit met een vraag!
                              Bij de vernieuwde Leon kan je bij de sportuitvoering kiezen tussen een comfort of een sportophanging.Ik heb gehoord dat de sportvering echt wel hard is!En ik vroeg me af,als je de comfortvering neemt de auto dan hoger komt te liggen dan met de sportvering?
                              De dealer zegt van niet maar ik wil zekerheid

Comment

• Zijn hier soms ook ibiza evo 2 (of 1) eigenaren? Heb een aantal praktische vragen over deze auto

Comment

• shoot de vragen maar. er zijn hier wel een paar ex-owners

Comment

• Ik zit hier nog niet zo lang en ik ken niet zo veel van auto's dus sorry als het domme vragen zijn

-Hoe 'vlot' is zo'n evo 2 in het dagelijks verkeer? Het is een diesel en met 110pk zal je geen lamborghini moeten verwachten, maar compenseert dit door zijn lichte gewicht? Is het 'fun' om mee te rijden? Hoe vergelijk je zoiets met bijvoorbeeld een civic, golf, a3, ...

-Je hebt toch met auto's van bijna 10 jaar oud te maken. Zijn er specifieke dingen die sneller slijten bij dit type, of mankementen waar je rekening mee moet houden?

-Ik hoor (en lees) goede dingen over het verbruik. Klopt het dat dit maar een max 6 liter zou zijn buiten de bebouwde kom bij een normale (vlot mee in het verkeer gaan, niet constant optrekken als een gek) rijstijl?

-Kan de verzekering dit als 'sportauto' zien waardoor je een (aanzienlijke) hogere premie betaalt?

-Zijn er ook (ex-)eigenaren die hem laten chippen hebben en kunnen meedelen wat voor invloed dit had op de rijervaring en het verbruik?

Zou tof zijn als jullie me hier mee zouden willen helpen, hopelijk is dit niet teveel

Comment

• http://www.autoforum.be/showthread.php?t=23145 zijn vorige wagen was een EVO 2, dacht gechipt ma ben ni 100% zeker. Stuur hem anders een privé bericht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DonnieD Bekijk Berichten
                                        -Hoe 'vlot' is zo'n evo 2 in het dagelijks verkeer? Het is een diesel en met 110pk zal je geen lamborghini moeten verwachten, maar compenseert dit door zijn lichte gewicht? Is het 'fun' om mee te rijden? Hoe vergelijk je zoiets met bijvoorbeeld een civic, golf, a3, ...
                                        Zo'n ibiza tdi110pk is eigenlijk wel vrij vlot voor het vermogen die hij maar heeft. Het zijn lichte speelse wagens en rijden idd vrij leuk.
                                        Civic,golf en A3 zijn eigenlijk een hoger segment. De ibiza moet je meer vergelijken met de polo,corsa,punto,fiesta,...

Oorspronkelijk geplaatst door DonnieD Bekijk Berichten
                                        -Je hebt toch met auto's van bijna 10 jaar oud te maken. Zijn er specifieke dingen die sneller slijten bij dit type, of mankementen waar je rekening mee moet houden?
                                        De tdi110 met motorcode ASV (meeste ibiza's 6K2 tdi110) schijnen iets gevoeliger te zijn aan "joint de culasse" maar als die niet afgebeuld geweest is er geen probleem.
                                        Bij de klinken aan de binnenkant van de deuren pelt de verf meestal af. Deze kan je vrij goedkoop nieuw verkrijgen bij de dealer.
                                        Roest kan zich voordoen aan het achterste raam onder de rond onderaan.

-Ik hoor (en lees) goede dingen over het verbruik. Klopt het dat dit maar een max 6 liter zou zijn buiten de bebouwde kom bij een normale (vlot mee in het verkeer gaan, niet constant optrekken als een gek) rijstijl?
                                        Het zijn idd 1 van de zuinigste 1.9tdi motoren die er zijn. Helaas zijn we wel nog vrij luidruchtig.

-Kan de verzekering dit als 'sportauto' zien waardoor je een (aanzienlijke) hogere premie betaalt?
                                        In principe niet. Maar voor zeker te zijn zou ik, zolang ze er zelf niet achter vragen, niets zeggen dat het een sport of Evo2 is of zo.

-Zijn er ook (ex-)eigenaren die hem laten chippen hebben en kunnen meedelen wat voor invloed dit had op de rijervaring en het verbruik?
                                        Die van mij was gechipt op 5000km en had 145pk en 350Nm. Dit reed eigenlijk vrij vlot en was al vrij snel. Die ging ongeveer gelijk op met een TT180pk om een idee te geven.
                                        Hij was eigenlijk al vrij rap gechipt dus over het verbruik voor en na kan ik niet veel vertellen.
                                        Wel dat hij nog altijd zeer zuinig was en dat ik gemiddel 700km met een tank deed en mijn gemiddeld verbruik met sportieve rijstijl lag meestal rond de 5,2L
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Iemand meer info over armsteunen in de Leon? Ik zou een alcantara rood interieur nemen, en de originele zijn enkel stoffen. En 250 euro ga ik niet neertellen eerlijk gezegd als het niet in't interieur past... Alternatieven of heb ik pech?

Comment

Working...
                                          X