Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Neem toch een 320 CDI... Sneller, zuiniger en niet gek veel duurder. Na het ritje in de auto van de mama van Matteus ben ik zwaar overtuigd van een S210 met 320CDI blok. Echt heerlijke cruiser.
Neem toch een 320 CDI... Sneller, zuiniger en niet gek veel duurder. Na het ritje in de auto van de mama van Matteus ben ik zwaar overtuigd van een S210 met 320CDI blok. Echt heerlijke cruiser.
Ik ga gewoon kijken, ik weet bijgod nog niet of ik 'm neem.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar deze 300 motor dan een 320 Cdi. Ik loop niet zo wild van de modernere Cdi blokken.
Ik ga gewoon kijken, ik weet bijgod nog niet of ik 'm neem.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar deze 300 motor dan een 320 Cdi. Ik loop niet zo wild van de modernere Cdi blokken.
Het mindere aan deze pre-facelifts is de roest...
De facelift 210 heeft ook vaak last van roest hoor. De onze was ook goed bezig.
Qua betrouwbaarheid en kostvriendelijk onderhoud en herstellingen, is een CDI inderdaad een stap hoger dan de oude en betrouwbare en simpele 300 Turbodiesel.
Injectoren zijn een zwak punt van de CDI's. Die gaan lekken, en kosten 5-600 euro per stuk om te vervangen. De eerste 197pk 320CDI's konden al eens last hebben van een gebroken as van de hogedrukpomp, maar dat is nu van geen belang meer.
LMM's gaan af en toe kapot, en de EGR zorgt voor vervuilde inlaatcollectoren en eventueel vastzittende EGR-klep. Dit is allemaal niet echt erg natuurlijk.
Als 'm goed onderhouden werd zal die roest wel meevallen.
M'n vader had met de zijne 370.000 km gedaan toen hij'm wegdeed. Geen roest. En er is niet altijd zacht mee omgegaan.
Die van jullie was toch een 211? Die hebben over het algemeen nooit zoveel last van roest gehad als de 210.
In sommige gevallen was het dan weer extreem, maar dat zijn eerder uitzonderingen.
Die van jullie was toch een 211? Die hebben over het algemeen nooit zoveel last van roest gehad als de 210.
In sommige gevallen was het dan weer extreem, maar dat zijn eerder uitzonderingen.
Voor de W211 hadden we een S210. (300turbodiesel)
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Wel veel problemen mee gehad . Dat was de slechtste die we al gehad hebben. Vaak vermogenverlies, kan mss met de tuning te maken hebben. Gelukkig een goed onderhoudscontract.
Ik heb een nagenoeg identieke zonder noemenswaardig roest dus dat bestaat wel degelijk.
Rond het schuifdak kan er ook zijn maar dat zie je natuurlijk direct.
Kijk ook boven de wielen naar de wielbogen, als je zeer scherp draait en ondertussen door een put rijdt met zo'n avantgarde dan kan de band het koetswerk raken en daar zat bij mij dus ook een klein beetje roest.
Comment