Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo'n wagen, en er dan een recente V8 in leggen

Of is dat not done

Comment

• hoeveel zou een clk 230 komp meer-verbruiken tov een 200 ?

ik deed 9.5 op gas met de 200
      gere doet al 12.5 met zijn 230 zonder k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Zo'n wagen, en er dan een recente V8 in leggen

Of is dat not done
        zoiets doe je niet !!
        trouwens , dit zijn zeer kleine wagens, met een kleine motorruimte er zou nooit een V8 inpassen, voorkeur gaat nr een 180 diesel, is in feite een industrieele diesel, met onderliggende nokkenas , het startritueel alleen is al een beleving
        een paar jaar terug stond het record aantal afgelegde km met een personenwagen op naam van een 180 diesel, een tunesische taxi met meer dan 1 800 000 km, dus voor de betrouwbaarheid moet je er geen andere motor infoefelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          hoeveel zou een clk 230 komp meer-verbruiken tov een 200 ?

ik deed 9.5 op gas met de 200
          gere doet al 12.5 met zijn 230 zonder k
          Het begint naar de 11 te gaan

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
            het startritueel alleen is al een beleving
            vertel !

Comment

• De C-klasse van mijn vader krijgt een beetje (electronische) kuren...

Elke keer de auto gestart wordt, blijft het voorgloeilampje zo'n 2 minuten branden. Ook werkt het geluidsignaal voor "gordel niet aan" verbonden aan de passagierszetel niet altijd als er iemand zit en die z'n gordel niet aan heeft. En gisterenavond viel tijdens het rijden de radio ook volledig uit. Het schermpje en verlichting van de toetsen waren volledig uitgevallen maar toch bleef de radio spelen. Een draai aan de volumeknop had geen effect, de radio kon niet stiller of luider gezet worden. Door de volumeknop in te drukken, lichtte de radio terug op en kon er veranderd worden van zender en kon het volume ook terug geregeld worden.

De auto wordt in april 6 jaar oud en heeft momenteel nog maar 87.000 km op de teller.

Het is de eerste Mercedes en ik vrees dat het ook de laatste zal zijn...
              BMW F30 316d Sportline - '13
              BMW Z3 1.8 -- '97
              --------------------------------------------------------------
              2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
              2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                De C-klasse van mijn vader krijgt een beetje (electronische) kuren...

Elke keer de auto gestart wordt, blijft het voorgloeilampje zo'n 2 minuten branden. Ook werkt het geluidsignaal voor "gordel niet aan" verbonden aan de passagierszetel niet altijd als er iemand zit en die z'n gordel niet aan heeft. En gisterenavond viel tijdens het rijden de radio ook volledig uit. Het schermpje en verlichting van de toetsen waren volledig uitgevallen maar toch bleef de radio spelen. Een draai aan de volumeknop had geen effect, de radio kon niet stiller of luider gezet worden. Door de volumeknop in te drukken, lichtte de radio terug op en kon er veranderd worden van zender en kon het volume ook terug geregeld worden.

De auto wordt in april 6 jaar oud en heeft momenteel nog maar 87.000 km op de teller.

Het is de eerste Mercedes en ik vrees dat het ook de laatste zal zijn...
                Waarschijnlijk gewoon een gloeibougie kapot (voor het eerste probleem).
                Die letzten Worte ...
                ... eines Diesel-Fahrers:
                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                  Waarschijnlijk gewoon een gloeibougie kapot (voor het eerste probleem).
                  Mijn vader blijft er gewoon mee verder rijden en zal, als het hem eens past, wel eens mee langs de garage passeren. En als het effectief om een kapotte gloeibougie gaat, dan zou dit toch beter zo snel mogelijk nagekeken worden? Want ondertussen zien de overige gloeibougies toch meer "af" of zie ik dat verkeerd?

In feite zouden mijn vader en ik beter ruilen van auto zodat die C-klasse ook eens gebruikt wordt voor wat ie dient nl. kilometers vreten. De auto is 3 jaar geleden gekocht met toen 33.000 km op de teller. Nu, 3 jaar later, zijn er 54.000 km bij gekomen maar nog is dit veel te weinig voor een C220 CDI.
                  BMW F30 316d Sportline - '13
                  BMW Z3 1.8 -- '97
                  --------------------------------------------------------------
                  2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                  2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Kan ook de gloeirelais zijn, hadden wij ook kapot (dank u wel garage), maar dan bleef het lampje branden.

Niet goedkoop om te vervangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                      190e automaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Kan ook de gloeirelais zijn, hadden wij ook kapot (dank u wel garage), maar dan bleef het lampje branden.

Niet goedkoop om te vervangen
                        Gloeirelais is idd duur, gloeibougie is niet duur, maar wel een beetje werk als de luchtinlaat moet gedemonteerd worden enz... (weet niet hoe dit bij de nieuwere C's zit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CLS

de foto's...

meer foto's mogelijk op aanvraag...
                          prachtbenz

Comment

• E 220 Cdi?

E 250 TD?

Comment

• 250 td 5000

Comment

• 5000?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  5000?
                                  euro veronderstel ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    euro veronderstel ik
                                    Dacht ik ook al, maar aangezien ik dat nergens uit kon afleiden vroeg ik het maar

Indien minder als 200 000 km --> mooie prijs!

Comment

• jep, ik twijfel erover maar tis manu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                                        Nu, 3 jaar later, zijn er 54.000 km bij gekomen maar nog is dit veel te weinig voor een C220 CDI.
                                        Allemaal korte afstanden? Of wordt die gewoon af en toe maar eens buitengehaald om langere afstanden te doen?

In het eerste geval ligt het gewoon aan het feit dat common-rail in principe niet tegen korte afstanden kan

Voor 18.000km/jaar zouden ze diesel moeten verbieden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          jep, ik twijfel erover maar tis manu
                                          Doen. Zuiniger als automaat.

EN

Mercedes hand-bak --> Relaxed.

Ik zou niet twijfelen.

Comment

Working...
                                          X