Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zoiets doe je niet !!
trouwens , dit zijn zeer kleine wagens, met een kleine motorruimte er zou nooit een V8 inpassen, voorkeur gaat nr een 180 diesel, is in feite een industrieele diesel, met onderliggende nokkenas , het startritueel alleen is al een beleving
een paar jaar terug stond het record aantal afgelegde km met een personenwagen op naam van een 180 diesel, een tunesische taxi met meer dan 1 800 000 km, dus voor de betrouwbaarheid moet je er geen andere motor infoefelen
De C-klasse van mijn vader krijgt een beetje (electronische) kuren...
Elke keer de auto gestart wordt, blijft het voorgloeilampje zo'n 2 minuten branden. Ook werkt het geluidsignaal voor "gordel niet aan" verbonden aan de passagierszetel niet altijd als er iemand zit en die z'n gordel niet aan heeft. En gisterenavond viel tijdens het rijden de radio ook volledig uit. Het schermpje en verlichting van de toetsen waren volledig uitgevallen maar toch bleef de radio spelen. Een draai aan de volumeknop had geen effect, de radio kon niet stiller of luider gezet worden. Door de volumeknop in te drukken, lichtte de radio terug op en kon er veranderd worden van zender en kon het volume ook terug geregeld worden.
De auto wordt in april 6 jaar oud en heeft momenteel nog maar 87.000 km op de teller.
Het is de eerste Mercedes en ik vrees dat het ook de laatste zal zijn...
De C-klasse van mijn vader krijgt een beetje (electronische) kuren...
Elke keer de auto gestart wordt, blijft het voorgloeilampje zo'n 2 minuten branden. Ook werkt het geluidsignaal voor "gordel niet aan" verbonden aan de passagierszetel niet altijd als er iemand zit en die z'n gordel niet aan heeft. En gisterenavond viel tijdens het rijden de radio ook volledig uit. Het schermpje en verlichting van de toetsen waren volledig uitgevallen maar toch bleef de radio spelen. Een draai aan de volumeknop had geen effect, de radio kon niet stiller of luider gezet worden. Door de volumeknop in te drukken, lichtte de radio terug op en kon er veranderd worden van zender en kon het volume ook terug geregeld worden.
De auto wordt in april 6 jaar oud en heeft momenteel nog maar 87.000 km op de teller.
Het is de eerste Mercedes en ik vrees dat het ook de laatste zal zijn...
Waarschijnlijk gewoon een gloeibougie kapot (voor het eerste probleem).
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Waarschijnlijk gewoon een gloeibougie kapot (voor het eerste probleem).
Mijn vader blijft er gewoon mee verder rijden en zal, als het hem eens past, wel eens mee langs de garage passeren. En als het effectief om een kapotte gloeibougie gaat, dan zou dit toch beter zo snel mogelijk nagekeken worden? Want ondertussen zien de overige gloeibougies toch meer "af" of zie ik dat verkeerd?
In feite zouden mijn vader en ik beter ruilen van auto zodat die C-klasse ook eens gebruikt wordt voor wat ie dient nl. kilometers vreten. De auto is 3 jaar geleden gekocht met toen 33.000 km op de teller. Nu, 3 jaar later, zijn er 54.000 km bij gekomen maar nog is dit veel te weinig voor een C220 CDI.
Kan ook de gloeirelais zijn, hadden wij ook kapot (dank u wel garage), maar dan bleef het lampje branden.
Niet goedkoop om te vervangen
Gloeirelais is idd duur, gloeibougie is niet duur, maar wel een beetje werk als de luchtinlaat moet gedemonteerd worden enz... (weet niet hoe dit bij de nieuwere C's zit)
Comment