Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

Waar mag ik tekenen?

Comment

• Die achterbanden heb ik ook op mijn kar.

Comment

• Is er ook een sedan beschikbaar?
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• met een originele trekhaak op een w220, heb je dan nog een verloopstuk nodig voor de lichten/pinkers/remmen/... aan te sluiten van een normale aanhangwagen ?

(vroeger was dit zo met de trekhaak op onze w124). Heb nu niet de mogelijkheid dit te testen, maar moet morgenvroeg een aanhangwagen gaan halen met iets zwaar erop, daarmee.

Comment

• Ligt er aan of je een 7 of 13 pin op je auto hebt zitten en wat er op de aanhangwagen zit...

Comment

• Volgens mij zijn de afneembare haken van Benz standaard 13 pin, dus als de aanhangwagen 7 pins is moet je een verloopstuk hebben van 13 --> 7 pin. Kost bij de stealer een 100 euri dacht ik.

Comment

• maar wat is de standaard ?

Comment

• -In principe- is 7 pins voor een kleine aanhangwagen en 13 pins voor een grote aanhangwagen met mistlicht en constante plus etc, zoals bijvoorbeeld een caravan.

Comment

• ok, auto is hier juist. 't is een 13-pins-aansluiting, maar heb de verloopkabel teruggevonden naar 7-pins. Geen stress dus

Hoeveel kan en mag ik trekken met de S ?

Comment

• 2000kg dacht ik?

Comment

• jeps, een 2100 geremd.

ik heb rijbewijs b, hoeveel mag ik trekken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                          jeps, een 2100 geremd.

3500-gewicht van de auto

Comment

• Een 1600 kg dus ongeveer.

Comment

• dat moet net lukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                jeps, een 2100 geremd.

staat 2100 geremd in je keuringsbewijs of op bij gegevens van mercedes zelf. Die getallen verschillen vaak, daarom dat ik dat ff zeg.

Comment

• Niet eens zo opvallend goedkoop hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Merci voor de factuur Astraatje.

Het eerste wat mij opvalt is dat in die garage een uur werk 63 euro kost ipv 55.5 zoals in Turnhout, Lokeren en ik dacht ook St Niklaas.
                                    Behalve voor onderhoud, daarvoor kost een uur werk 58 euro daar. (waarom ze dat verschil in uren zitten hebben is mij niet duidelijk, want zelfs het laagste niveau van technieker bij Mercedes moet in staat zijn die andere dingen te doen)

Wat is er vervolgens gebeurd?

- Onderhoud B
                                    - Ventilatorriem + spanrol vervangen (waarom is me ook niet echt duidelijk, als dat ding niet piept, moet dat normaalgezien niet vervangen worden, ook niet bij een Assyst B)
                                    - Gloeibougie vervangen (1)
                                    - Remblokken vooraan vervangen (waarschijnlijk versleten)
                                    - Lagers dwarssteunen vooras vervangen (ik veronderstel dat daar speling opzat?)

Even aannemen dat de prijzen van de onderdelen wel kloppen, schiet er van de 783.06 (excl BTW) nog 384,5 euro over aan werkuren.

Even checken:

- Onderhoud B: Normaal
                                    - Ventilatorriem + Spanrol: Normaal
                                    - Gloeibougie: hebben ze 6 minuten minder aangerekend dan dat ze voorgeschreven kregen
                                    - Remblokken vooraan vervangen: Normaal
                                    - Dwarststeunen vooras vervangen: Normaal

Dus alles lijkt mij eigenlijk normaal voor hetgeen er gebeurd is. Of die dingen daadwerkelijk moesten gebeurd zijn kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar het is niet dat ze je extra uren ofzo zitten aansmeren hebben.
                                    Bedankt voor de info .

Buiten het voorgloeilampje dat zo'n 2 minuten na elke startbeurt bleef branden, hadden wij geen overige opmerkingen. Maar 't kan inderdaad zijn zoals je schreef dat ze het nu al wat "preventief" hebben vervangen. De volgende onderhoudsbeurt is pas over 20.000 km (onderhoud A). Ondanks 't feit van de weinig kilometers (92.000 km), is de auto wel al 6 jaar oud en kunnen de vele vervangingen best wel te verantwoorden zijn.
                                    BMW F30 316d Sportline - '13
                                    BMW Z3 1.8 -- '97
                                    --------------------------------------------------------------
                                    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                                    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Ideaal :

Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

Comment

• Ma echt dan he .

Comment

Working...