Oorspronkelijk geplaatst door stradge
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
met een originele trekhaak op een w220, heb je dan nog een verloopstuk nodig voor de lichten/pinkers/remmen/... aan te sluiten van een normale aanhangwagen ?
(vroeger was dit zo met de trekhaak op onze w124). Heb nu niet de mogelijkheid dit te testen, maar moet morgenvroeg een aanhangwagen gaan halen met iets zwaar erop, daarmee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenjeps, een 2100 geremd.
ik heb rijbewijs b, hoeveel mag ik trekken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenjeps, een 2100 geremd.
ik heb rijbewijs b, hoeveel mag ik trekken ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMerci voor de factuur Astraatje.
Het eerste wat mij opvalt is dat in die garage een uur werk 63 euro kost ipv 55.5 zoals in Turnhout, Lokeren en ik dacht ook St Niklaas.
Behalve voor onderhoud, daarvoor kost een uur werk 58 euro daar. (waarom ze dat verschil in uren zitten hebben is mij niet duidelijk, want zelfs het laagste niveau van technieker bij Mercedes moet in staat zijn die andere dingen te doen)
Wat is er vervolgens gebeurd?
- Onderhoud B
- Ventilatorriem + spanrol vervangen (waarom is me ook niet echt duidelijk, als dat ding niet piept, moet dat normaalgezien niet vervangen worden, ook niet bij een Assyst B)
- Gloeibougie vervangen (1)
- Remblokken vooraan vervangen (waarschijnlijk versleten)
- Lagers dwarssteunen vooras vervangen (ik veronderstel dat daar speling opzat?)
Even aannemen dat de prijzen van de onderdelen wel kloppen, schiet er van de 783.06 (excl BTW) nog 384,5 euro over aan werkuren.
Even checken:
- Onderhoud B: Normaal
- Ventilatorriem + Spanrol: Normaal
- Gloeibougie: hebben ze 6 minuten minder aangerekend dan dat ze voorgeschreven kregen
- Remblokken vooraan vervangen: Normaal
- Dwarststeunen vooras vervangen: Normaal
Dus alles lijkt mij eigenlijk normaal voor hetgeen er gebeurd is. Of die dingen daadwerkelijk moesten gebeurd zijn kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar het is niet dat ze je extra uren ofzo zitten aansmeren hebben.
Buiten het voorgloeilampje dat zo'n 2 minuten na elke startbeurt bleef branden, hadden wij geen overige opmerkingen. Maar 't kan inderdaad zijn zoals je schreef dat ze het nu al wat "preventief" hebben vervangen. De volgende onderhoudsbeurt is pas over 20.000 km (onderhoud A). Ondanks 't feit van de weinig kilometers (92.000 km), is de auto wel al 6 jaar oud en kunnen de vele vervangingen best wel te verantwoorden zijn.--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
Comment