Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
    FAK! Precies goede schoonfamilie uitgezocht
    Geen schoonfamilie helaas.

Comment

• Mercedes: veel hybrides en C-klasse met 3-cilinder

18 juni 2009 | Tekst: Nic de Boer
      Mercedes-Benz wil vanaf 2012 alle personenauto’s en de meeste bedrijfsauto’s met hybride-techniek uitrusten. Ook is het merk op zoek naar een partner om een driecilinder motor mee te ontwikkelen.

Als het aan Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling van Mercedes-Benz ligt, zijn alle modellen van dit merk in 2012 voorzien van hybridetechniek. Dat vertelt hij in de Duitse media. Ook de meeste vracht- en bestelauto’s moeten worden voorzien van deze groene optie. Weber ziet bij de ontwikkeling van de techniek geen onoverkoombare problemen. “Er wordt voor alle modellen één module ontwikkeld. De Smart krijgt er daar eentje van, de A- en B-klasse twee en een bestelauto drie of vier. Zo kunnen we op grote schaal produceren en de techniek snel op de markt brengen.”
      Daimler heeft ook plannen om voor kleine modellen een driecilinder motor te ontwikkelen. Zo moet gewicht en verbruik omlaag gaan. Naast de Smart en de A- en B-klasse wordt de volgende generatie C-klasse, als het aan Weber ligt, ook voorzien van een driepitter. Voor de ontwikkeling van de krachtbron zoekt Mercedes naar een partner.
      Om ruimte te maken voor de hybridetechniek, moet het gewicht van de toekomstige Mercedessen omlaag. Weber streeft naar een afname van honderd kilo bij de volgende C-klasse. “Bij de huidige S-klasse Hybrid weegt de hybridemodule 75 kilo; om dat te compenseren willen we de toekomstige modellen tien procent lichter maken.”

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hopelijk heeft BMW intresse in zo 3-cilinders.

Of Honda, mag ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Hopelijk heeft BMW intresse in zo 3-cilinders.
          BMW werkt aan een nieuw palet met compacte motoren. Het gamma start met een 1,3-liter turbomotor met 136 pk en ook een versie met 177 pk zit in de pijplijn.

Wie weet is daar wel een 3-cilinder bij
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Heel die downsizing trend in de automobielsector zint me geen klein beetje .

Fuck eco, ik wil een 6 of 8 pitter in het vooronder.

Comment

• 2-3 weken geleden was er al een bericht gekomen dat BMW in de toekomst 3-cilinders ging gebruiken. En de samenwerking tussen BMW en MB is er ook.

Comment

• Sec 500

RESISTANCE IS FUTILE !!!

(500 SEC uit 1984 godbetert...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Heel die downsizing trend in de automobielsector zint me geen klein beetje .

True.

Maar dankzij die 3-cilinders gaan ze wel de 8-cilinders kunnen blijven verkopen

Comment

• Binnekort is het nog vet om een 4 cilinder te hebben, nice

Comment

• Gore velgen. wtf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Heel die downsizing trend in de automobielsector zint me geen klein beetje .

big second that

Comment

Maar dankzij die 3-cilinders gaan ze wel de 8-cilinders kunnen blijven verkopen
                          Volgens mij is het nog maar een kwestie van tijd dat van die dikke blokken niet meer toegelaten zijn, denk je niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                            Volgens mij is het nog maar een kwestie van tijd dat van die dikke blokken niet meer toegelaten zijn, denk je niet?
                            Neen, ze gaan voorlopig werken met gemiddelde uitstoot over heel het gamma (verkoopstechnisch gezien, dus het is niet voldoende een S 070 CDI in het gamma te hebben, hij moet verkocht worden ook)

Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.

Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.

Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo

Comment

Neen, ze gaan voorlopig werken met gemiddelde uitstoot over heel het gamma (verkoopstechnisch gezien, dus het is niet voldoende een S 070 CDI in het gamma te hebben, hij moet verkocht worden ook)

Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.

Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.

Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo
                              Als het verkoopsgewijs bepaald wordt gaan de 3 en 4 pitters natuurlijk veel meer doorwegen... dus dat scheelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                Als het verkoopsgewijs bepaald wordt gaan de 3 en 4 pitters natuurlijk veel meer doorwegen... dus dat scheelt.
                                Ligt aan de kopers he.

Het is niet echt makkelijk om een motor te ontwikkelen die een leuk vermogen en zuinigheid combineert.

Als je kijkt naar de 250 CDI, ongeveer de top van het huidige kunnen op vlak van diesel, zie je dat dat blok nog niet voldoet aan die norm...

Comment

• - Hybride ...

dan kan je weer zespitter gaan gebruiken.

- LPG-technieken in diesels gaan toelaten ...

daarmee komt diesel in benzine land qua propere uitstoot.

Comment

• Hybride op een 6-cilinder helpt nog niet.

Je blijft dan met een te hoog verbruik zitten, kijk maar naar de RX 400h en S400 hybrid

Comment

• wtf die ligt laag....
                                      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Carlo die met de airmatic en diagnosecomputer mag spelen = big pimpin' style.

Comment

Working...
                                        X