Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mercedes: veel hybrides en C-klasse met 3-cilinder
18 juni 2009 | Tekst: Nic de Boer Mercedes-Benz wil vanaf 2012 alle personenauto’s en de meeste bedrijfsauto’s met hybride-techniek uitrusten. Ook is het merk op zoek naar een partner om een driecilinder motor mee te ontwikkelen.
Als het aan Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling van Mercedes-Benz ligt, zijn alle modellen van dit merk in 2012 voorzien van hybridetechniek. Dat vertelt hij in de Duitse media. Ook de meeste vracht- en bestelauto’s moeten worden voorzien van deze groene optie. Weber ziet bij de ontwikkeling van de techniek geen onoverkoombare problemen. “Er wordt voor alle modellen één module ontwikkeld. De Smart krijgt er daar eentje van, de A- en B-klasse twee en een bestelauto drie of vier. Zo kunnen we op grote schaal produceren en de techniek snel op de markt brengen.”
Daimler heeft ook plannen om voor kleine modellen een driecilinder motor te ontwikkelen. Zo moet gewicht en verbruik omlaag gaan. Naast de Smart en de A- en B-klasse wordt de volgende generatie C-klasse, als het aan Weber ligt, ook voorzien van een driepitter. Voor de ontwikkeling van de krachtbron zoekt Mercedes naar een partner.
Om ruimte te maken voor de hybridetechniek, moet het gewicht van de toekomstige Mercedessen omlaag. Weber streeft naar een afname van honderd kilo bij de volgende C-klasse. “Bij de huidige S-klasse Hybrid weegt de hybridemodule 75 kilo; om dat te compenseren willen we de toekomstige modellen tien procent lichter maken.”
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
BMW werkt aan een nieuw palet met compacte motoren. Het gamma start met een 1,3-liter turbomotor met 136 pk en ook een versie met 177 pk zit in de pijplijn.
Wie weet is daar wel een 3-cilinder bij
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Volgens mij is het nog maar een kwestie van tijd dat van die dikke blokken niet meer toegelaten zijn, denk je niet?
Neen, ze gaan voorlopig werken met gemiddelde uitstoot over heel het gamma (verkoopstechnisch gezien, dus het is niet voldoende een S 070 CDI in het gamma te hebben, hij moet verkocht worden ook)
Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.
Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.
Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo
Neen, ze gaan voorlopig werken met gemiddelde uitstoot over heel het gamma (verkoopstechnisch gezien, dus het is niet voldoende een S 070 CDI in het gamma te hebben, hij moet verkocht worden ook)
Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.
Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.
Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo
Als het verkoopsgewijs bepaald wordt gaan de 3 en 4 pitters natuurlijk veel meer doorwegen... dus dat scheelt.
Comment