Oorspronkelijk geplaatst door iricky
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mercedes: veel hybrides en C-klasse met 3-cilinder
18 juni 2009 | Tekst: Nic de Boer
Mercedes-Benz wil vanaf 2012 alle personenauto’s en de meeste bedrijfsauto’s met hybride-techniek uitrusten. Ook is het merk op zoek naar een partner om een driecilinder motor mee te ontwikkelen.
Als het aan Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling van Mercedes-Benz ligt, zijn alle modellen van dit merk in 2012 voorzien van hybridetechniek. Dat vertelt hij in de Duitse media. Ook de meeste vracht- en bestelauto’s moeten worden voorzien van deze groene optie. Weber ziet bij de ontwikkeling van de techniek geen onoverkoombare problemen. “Er wordt voor alle modellen één module ontwikkeld. De Smart krijgt er daar eentje van, de A- en B-klasse twee en een bestelauto drie of vier. Zo kunnen we op grote schaal produceren en de techniek snel op de markt brengen.”
Daimler heeft ook plannen om voor kleine modellen een driecilinder motor te ontwikkelen. Zo moet gewicht en verbruik omlaag gaan. Naast de Smart en de A- en B-klasse wordt de volgende generatie C-klasse, als het aan Weber ligt, ook voorzien van een driepitter. Voor de ontwikkeling van de krachtbron zoekt Mercedes naar een partner.
Om ruimte te maken voor de hybridetechniek, moet het gewicht van de toekomstige Mercedessen omlaag. Weber streeft naar een afname van honderd kilo bij de volgende C-klasse. “Bij de huidige S-klasse Hybrid weegt de hybridemodule 75 kilo; om dat te compenseren willen we de toekomstige modellen tien procent lichter maken.”
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHopelijk heeft BMW intresse in zo 3-cilinders.
Wie weet is daar wel een 3-cilinder bijEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHeel die downsizing trend in de automobielsector zint me geen klein beetje .
Fuck eco, ik wil een 6 of 8 pitter in het vooronder.
Maar dankzij die 3-cilinders gaan ze wel de 8-cilinders kunnen blijven verkopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHeel die downsizing trend in de automobielsector zint me geen klein beetje .
Fuck eco, ik wil een 6 of 8 pitter in het vooronder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMaar dankzij die 3-cilinders gaan ze wel de 8-cilinders kunnen blijven verkopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenVolgens mij is het nog maar een kwestie van tijd dat van die dikke blokken niet meer toegelaten zijn, denk je niet?
Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.
Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.
Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNeen, ze gaan voorlopig werken met gemiddelde uitstoot over heel het gamma (verkoopstechnisch gezien, dus het is niet voldoende een S 070 CDI in het gamma te hebben, hij moet verkocht worden ook)
Vanaf 2020 ligt dat ergens rond de 5liter verbruik denk ik.
Dus dan moeten er een paar wagens rondrijden die niets verbruiken (elektrisch,waterstof,...) om een S 500 te compenseren.
Ik zie ze echt nog een Smart op waterstof gratis geven bij een 55 AMG ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenAls het verkoopsgewijs bepaald wordt gaan de 3 en 4 pitters natuurlijk veel meer doorwegen... dus dat scheelt.
Het is niet echt makkelijk om een motor te ontwikkelen die een leuk vermogen en zuinigheid combineert.
Als je kijkt naar de 250 CDI, ongeveer de top van het huidige kunnen op vlak van diesel, zie je dat dat blok nog niet voldoet aan die norm...
Comment
-
Scoop zong het zoveel jaar geleden al.
DROP IT!
Comment
Comment