Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat was mijn eerste opmerking toen ik bij je instapte, maar je vond het niet nodig
Op nen automaat durf ik daar eigenlijk nog over discussieren, maar ik zou het niet betreuren nu
Ik neem altijd de passagierszetel vast, en zo ben ik dat gewoon. Omdat je natuurlijk niet de hele tijd moet schakelen is je hand bij de pook ook niet nodig hé.
Maar voor een manueel is er weldegelijk verschil, daar maakt een armsteun een wereld van verschil hoor.
Maar een armsteun op een automaat zou ook helemaal niet erg zijn
Oh ja, een ori Mercedes armsteun zit rap aan de EUR 200 heeft de garagist me verteld. Als je 'm dan nog met leder moet laten overtrekken...
Bij Mercedes vinden ze het zelfs niet nodig om de olie in de versnellingsbak te verversen, want die gaat zogezegd even lang mee als de bak zelf.....en daarom mogen ze veel van die versnellingsbakken vervangen bij 100K , en met wat geluk voor hen, valt dit buiten garantie.
Bij m'n pa z'n vorige (ML270 cdi) werd de olie van de v-bak elke 40000km ververst...en als je dan zag hoeveel ijzervijlsel er achterbleef op de magneet onderaan het karter....
Dus beter toch elke 40/50.000km nieuwe olie ingieten.
Je merkt het meestal wel wanneer het nodig begint te worden, bvb door schakelovergangen die niet meer echt soepel verlopen, of trager reageren als je de pook van R naar D schakelt. (liefst terwijl je stil staat )
Ik ververs de olie zelfs nog vaker, maar eerder omdat mijne automaat een licht probleem heeft. Die plunjes zijn wat versleten en bij het overgaan van versnelling 2 naar 3 pakt ie wat toeren als je je voet niet van het gaspedaal haalt tijdens het schakelen. Als de bak echt goed warm is doet ie dat zo goed als niet, enkel als ie koud is. Maar als ik dan lichtjes gas los merk je er ook zo goed als niets van.
Ik ververs zo rond de 20 a 30 000 km, en zo bol ik toch al meer als 120 000 km. Na de nieuwe olie merk ik altijd een groot verschil, alles gaat soepeler dan. En zo blijven we doorbollen hé.
Je merkt het meestal wel wanneer het nodig begint te worden, bvb door schakelovergangen die niet meer echt soepel verlopen, of trager reageren als je de pook van R naar D schakelt. (liefst terwijl je stil staat )
Daar hebben we geen last van gehad, wel een enorm nukkige bak wanneer 'ie koud was en als 'ie warm was dan begon 'ie lichtjes te schokken als je gewoon constant 70 rijdt ofzo...
Jaren hebben we liggen klagen bij de dealer, dan was er zogezegd te weinig olie in, dan te veel, dan hadden ze de bak gespoeld...
Die kar heeft er vaak 2 dagen gestaan, en wanneer we hem gingen terug ophalen stond 'ie op identiek dezelfde plaats met zelfs geen vingerafdruk te zien.
En maar facturen sturen...
En nu steken we hem bij iemand binnen die meteen zei (zonder dat wij zeiden dat er een probleem mee was!) van de automaatolie mee te vervangen in het groot onderhoud en het probleem is van de baan!
Die kar is nu nóg veel heerlijker om rustig en zorgeloos mee te cruisen
En Roughneck, ik weet nu ook de oorzaken waarom onze goede vriend ontslagen is
Comment