Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten300 turbodiesel full option ofzo
Neen.
Dat is mijn plan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten300 turbodiesel full option ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHet probleem wat ik persoonlijk met die karren heb -maar dat ligt voor een groot deel ook aan het aantal kilometers dat ik doe, anders is dat minder van belang- is de prestaties die je "maar" terug krijgt voor het verbruik. Ik wil gerust wat meer verbruiken, maar dan wil ik ook flink vooruit gaan...
Hoeveel km's doet Gere eigenlijk?
Moet het dan wel diesel/lpg zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHet probleem wat ik persoonlijk met die karren heb -maar dat ligt voor een groot deel ook aan het aantal kilometers dat ik doe, anders is dat minder van belang- is de prestaties die je "maar" terug krijgt voor het verbruik. Ik wil gerust wat meer verbruiken, maar dan wil ik ook flink vooruit gaan...
9-10 liter voor 180pk valt toch mee?
Zeker voor een kar van 15-20 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten9-10 liter voor 180pk valt toch mee?
Zeker voor een kar van 15-20 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJa maar dat verbruik ik ook, en ik ben er zeker van dat mijn kar een stuk sneller is dan een 300TDT
Comment
-
Ik volg Matteus zijn redenering.
Met een 211 is niets mis, ze zitten zeer goed in elkaar en rijden ook erg goed (zeker als je gaat vergelijken met een 210).
Maar je moet maar natuurlijk de pech hebben om zo'n slechte te hebben... dan gaat je budget veel te krap zijn. En dan is nog maar de vraag in hoeverre je een goede 211 kunt vinden voor jouw budget?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJa maar dat verbruik ik ook, en ik ben er zeker van dat mijn kar een stuk sneller is dan een 300TDT
True true, uiteraard.
Langs de andere kant, een 300tdt heeft geen raildruksensor van 400 euro die kapot gaat. Of injectoren die 600 euro/stuk kosten om te laten vervangen, etc...
Als het strikt over de verhouding verbruik/snelheid gaat, dan is een moderne auto per definitie altijd beter hé.
Als je ook andere (mogelijke) kosten in rekening gaat beginnen brengen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEn het rijdt beter
Vandaag met de 320 zitten rondhossen en inderdaad, ik moet eerlijk zeggen die kar bolt echt wel chill.
Maar wel 3x gevaarlijker voor het rijbewijs. Met de 300TD rijd ik 130-140 omdat dat snel genoeg aanvoelt in die ketel.
Met die 320 rijd ik altijd 180 omdat dat aanvoelt als 100 per uur. Supersaai en zacht en stil.
120 rijden is echt hel met die kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmet hetgeen ik hier soms hoor vertellen over 211, en met hetgeen jij met de 210 hebt voorgehad begrijp ik je best
het rare is dat er blijkbaar, en mijn kollegaas ook (ook die met een 211 trouwens) geen probs blijken te zijn met een 202
en dat verschil snap ik zo goed niet, in feite
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenHoeveel km's doet Gere eigenlijk?
Moet het dan wel diesel/lpg zijn ?
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIs roest het enige probleem van je W210? Want dat weet je van te voren als je een 210 koopt...
Ik had weet van bepaalde blaasjes en daar heb ik tot vandaag geen enkel probleem mee want het is voor de rest een geweldige auto. Waar ik wel een probleem mee heb is dat er in een sneltempo een roeste plek aan het onstaan is op mijn dak naast het schuifdak. De confrontatie met deze plek elke morgen wordt me te veel en ik had er één jaar geleden geen benul van dat dit zo'n vaart zou lopen...
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenImo ben je in de verkeerde richting aan het zoeken als je een 'probleemloze wagen' wil hebben voor dat budget.
Een préfacelift 211 is zéker niet de oplossing dan. Zeker niet als je daarnaast geen stevige reservepot hebt voor eventuele herstellingen.
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk volg Matteus zijn redenering.
Met een 211 is niets mis, ze zitten zeer goed in elkaar en rijden ook erg goed (zeker als je gaat vergelijken met een 210).
Maar je moet maar natuurlijk de pech hebben om zo'n slechte te hebben... dan gaat je budget veel te krap zijn. En dan is nog maar de vraag in hoeverre je een goede 211 kunt vinden voor jouw budget?
Ik heb in principe wel een reservepot maar ik vind 14.000 eigenlijk geen krap budget voor een W211 van die leeftijd (op het forum wordt voor die 270 zoveel gevraagd en dat is nog bespreekbaar). Een recentere kopen zou inderdaad wel wat duur worden. Duizenden euro's kosten doen omwillen van problemen aan een oudere W211 is los van het budget voor niemand rationeel toch?
Maar jullie bedoelen waarschijnlijk dat een FL beter zou zijn.
Ik ben al zeer lang overtuigd van de kwaliteiten van de W124, echt waar!
Ik zou er best ééntje willen, maar niet als opvolger van de W210. Technisch zal dat zeker geen stap terug zijn en op een bepaald vlak optisch ook niet maar het is gewoon een oudere auto en ik zoek een jongere. En dat die duurder zijn in onderhoud en onderdelen dat is geen probleem voor mij, dat ze meer problemen hebben dan oudere is eigenlijk absurd maar ja...
Nog maar wat bij BMW zoeken dan maar?Last edited by Gere; 14/10/2009, 00:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Nog maar wat bij BMW zoeken dan maar?
Comment
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenDat noem ik nu eens gewaagd.
²²²²
Comment
Comment