Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'da's geen 2.5-16?' (in het frans dan wel)
'wat dan wel?'
'een 2.3'
'mij hebben ze altijd gezegd dat dat een 2.5 is....'
nja.... slecht begin dus
Het '2.3-16' opschrift was van het kleppendeksel verwijderd.... maar dan mag je toch al hopen dat er iemand voor je kar staat die er érg weinig van kent, voor dat hij er in trapt.
Ding eens gestart.... hem een minuutje gegeven om een stabiel stationair toerental te vinden, maar dat vond hij blijkbaar niet dus daarop wachten was overbodig. Me er dan een eens achter gezet en aan RRD gevraagd een paar keer gas gegeven, en de olie droop letterlijk van m'n hand af
Volgens de verkoper was dat louter condens..... dan zijn we maar doorgegaan
tjoeningrims, witte pinkers (), doffe lak, zwarte kunstof was vergrijsd, stukken interieur alu-kleur gespoten, sportstuurtje, her en der wat afgebroken, rood gespoten wielnaven.... baggere kar dus.
Wie toch geïnteresseerd is: voor 2500 krijg je 'm mee, voor minder ook denk ik eigenlijk.... de kas was recht en roestvrij, dus geen slechte circuitbasis
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynzeBekijk Berichten
toch denk ik dat er een turboversie was, die met die gaten in het rechterspatbord waren toch turbo's ??
kan misop zijn hoor ga eens even checken
Alle mutliklepperdiesels vanaf het moment dat de 124 ook E-klasse werd, hadden zo'n spatbord, niet enkel de turbo's.Vroeger waren het wel enkel de turbo's .Van de benzines (en de 200d) weet ik het niet.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
Alle mutliklepperdiesels vanaf het moment dat de 124 ook E-klasse werd, hadden zo'n spatbord, niet enkel de turbo's.Vroeger waren het wel enkel de turbo's .Van de benzines (en de 200d) weet ik het niet.
er waren turbo's, maar die hadden 126 pk, zal dus zonder intercooler geweest zijn want dat zat wel op m'n C250
wij hadden vroeger een '95 W210 300D met 136pk en meen me te herinneren dat die (geregeld) 220 km/h bolde.. nu weet ik niet hoe die te vergelijken is met een w124 (om zo'n groot verschil te maken)..
wij hebben een S124 E 300 Diesel van '93 en die bolt na lang wachten 205-210 op teller
'da's geen 2.5-16?' (in het frans dan wel)
'wat dan wel?'
'een 2.3'
'mij hebben ze altijd gezegd dat dat een 2.5 is....'
nja.... slecht begin dus
Het '2.3-16' opschrift was van het kleppendeksel verwijderd.... maar dan mag je toch al hopen dat er iemand voor je kar staat die er érg weinig van kent, voor dat hij er in trapt.
Ding eens gestart.... hem een minuutje gegeven om een stabiel stationair toerental te vinden, maar dat vond hij blijkbaar niet dus daarop wachten was overbodig. Me er dan een eens achter gezet en aan RRD gevraagd een paar keer gas gegeven, en de olie droop letterlijk van m'n hand af
Volgens de verkoper was dat louter condens..... dan zijn we maar doorgegaan
tjoeningrims, witte pinkers (), doffe lak, zwarte kunstof was vergrijsd, stukken interieur alu-kleur gespoten, sportstuurtje, her en der wat afgebroken, rood gespoten wielnaven.... baggere kar dus.
Wie toch geïnteresseerd is: voor 2500 krijg je 'm mee, voor minder ook denk ik eigenlijk.... de kas was recht en roestvrij, dus geen slechte circuitbasis
Ik meen mij te herinneren dat deze gaten er gekomen zijn voor de facelift. Toen was het enkel voor de turbo's. na de facelift hebben ook de 250d en de 300d deze gekregen tesamen met hun 4 kleppen per cilinder.
Heb ik het juist?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Alle turbodiesels in de 124 waren nog geen multikleppers , bvb 250 turbodiesel was de oude motor met 126pk, 300 turbodiesel was oude motor met 147 pk etc. de atmo's na 1993 wel multiklepper...
Dit zal dan een 147 pk zijn. Gaat al goed vooruit dan
Ik meen mij te herinneren dat deze gaten er gekomen zijn voor de facelift. Toen was het enkel voor de turbo's. na de facelift hebben ook de 250d en de 300d deze gekregen tesamen met hun 4 kleppen per cilinder.
Heb ik het juist?
Inderdaad.
Enkel de turbodiesels (welke resp. 10 en 12-kleppers waren), en de multiklepper diesels hadden die sleuven in het rechterspatbord.
wij hadden vroeger een '95 W210 300D met 136pk en meen me te herinneren dat die (geregeld) 220 km/h bolde.. nu weet ik niet hoe die te vergelijken is met een w124 (om zo'n groot verschil te maken)..
Inderdaad, die ketels gaan echt goed vooruit, zeker qua topsnelheid.
Zo'n W124 E300D sedan haalt ook zonder problemen 210-215 op teller.
Eens zo'n blokken vertrokken zijn, op toeren, blijven die trekken. Versnelling is heel lineair vanaf pakweg 80 tot 180.
Comment