Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze
Bekijk Berichten
Van het onderblok zou ik eigenlijk afblijven. Ook aan de compressieverhouding zou ik niet té veel fiddelen door af te frezen. Sowieso haal je winst door de cilinderkoppen te laten vlakken.
Aangezien je zegt dat het zo weinig mogelijk moet kosten, zou ik beginnen met alles wat te maken heeft met lucht/mengsel toe- en afvoer. Dus inderdaad, zoals carlito reeds aanhaalde: inlaat- en uitlaatspruitstukken, uitlaatlijn, cilinderkoppen laten bewerken (vlakken, in- en uitlaatkanalen laten vergroten + polieren, etc), en vooral scherpere nokkenassen + straffere klepveren.
Eventueel ontstekingstijdstip wat aanpassen, vliegwiel afdraaien, en nog wat van die kleinigheden, en je komt al een heel eind.
Wat je ook niet over het hoofd moet zien is bijvoorbeeld een kortere eindoverbrenging. Ik weet niet welk differentieel je gaat gebruiken, maar afhankelijk van het soort ciruit waarop je rijdt, kan je soms een heel korte eindoverbrenging gebruiken, en daar win je énorm veel acceleratievermogen mee.
Comment