Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
    alvast bedankt voor de tips, dus blok beetje affrezen, en een andere inlaatcollector, eventueel spaghettiuitlaat.......dan is de volgende vraag, waar vind je die spullen hé, krukas en vliegwiel laten balanceren haalt trillingen weg en helpt ook wel een beetje hé, en dan alle zuigers en drijfstangen afwegen,
    en geld uitgeven, tja, liefst zo weinig mogelijk hé, 't is een experiment en die wagen komt niet op de baan, 't is enkel om een paar keer per jaar mee te rijden op circuitdagen, 't is en blijft een hobby, en heb er nog een paar te onderhouden, dus wil graag beetje binnen de perken blijven, kan wel veel zelf doen en heb veel machienes om de bewerkingen uit te voeren,


    Van het onderblok zou ik eigenlijk afblijven. Ook aan de compressieverhouding zou ik niet té veel fiddelen door af te frezen. Sowieso haal je winst door de cilinderkoppen te laten vlakken.

    Aangezien je zegt dat het zo weinig mogelijk moet kosten, zou ik beginnen met alles wat te maken heeft met lucht/mengsel toe- en afvoer. Dus inderdaad, zoals carlito reeds aanhaalde: inlaat- en uitlaatspruitstukken, uitlaatlijn, cilinderkoppen laten bewerken (vlakken, in- en uitlaatkanalen laten vergroten + polieren, etc), en vooral scherpere nokkenassen + straffere klepveren.
    Eventueel ontstekingstijdstip wat aanpassen, vliegwiel afdraaien, en nog wat van die kleinigheden, en je komt al een heel eind.

    Wat je ook niet over het hoofd moet zien is bijvoorbeeld een kortere eindoverbrenging. Ik weet niet welk differentieel je gaat gebruiken, maar afhankelijk van het soort ciruit waarop je rijdt, kan je soms een heel korte eindoverbrenging gebruiken, en daar win je énorm veel acceleratievermogen mee.

    Comment


    • En ik zou vooral niet beginnen met het laten maken van speciale onderdelen zoals zuigers, drijfstangen, etc....
      Dat kost bakken vol geld, en de winst is maar marginaal.


      Een bedrijf vinden dat je cilinderkoppen en vliegwiel kan bewerken, is niet heel moeilijk. Idem voor het fabriceren van uitlaatcollectoren + uitlaatlijn.
      Mss kan het inlaattraject ook gewoon worden bewerkt, ipv een volledig nieuw te laten ontwikkelen/fabriceren.

      De bedoeling is, naar mijn mening, om voor zo weinig mogelijk geld, zo veel mogelijk winst te boeken, zowel qua vermogen maar vooral op vlak van acceleratievermogen...
      Een inlaatspruitstuk, zuigers, drijfstangen speciaal laten fabriceren, krukas laten uitbalanceren, etc... valt daar al een beetje buiten imo...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Die spullen vinden gaat idd het grootste probleem zijn.

        Er zijn wel firma's die dat op maat maken, maar daar hangt natuurlijk het bijkomende kostenplaatje aan.

        zoals deze bv, die mensen fabriceren idd alles nr wens, maar onbetaalbaar voor de gewone sterveling, voor zo'n budget zou ik dan liever een occasie F1 kopen, nee, wil het echt binnen de perken houden, desnoods met de een originele 560 motor, 't zal al een hele kunst zijn om een W108 op de baan te houden met zo'n vermogen, wil gewoon eigenlijk weten hoever m'n eigen kunnen reikt om er meer vermogen uit te pietsen, eigenlijk jammer dat jullie zo ver wonen, als er eens een meeting is van jullie benz-liefhebbers kom ik daar graag naartoe, want ik merk dat jullie echt wel degelijk op de hoogte zijn van de knepen van het vak, want al heb ik mss jaren meer praktijkervaring, 't gaat hem steed over standaarttoepassingen hé, heb destijds nog industriele diesels meer vermogen gegeven voor traktorpulling maar dit is gans anderse koek hoor

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          En ik zou vooral niet beginnen met het laten maken van speciale onderdelen zoals zuigers, drijfstangen, etc....
          Dat kost bakken vol geld, en de winst is maar marginaal.


          Een bedrijf vinden dat je cilinderkoppen en vliegwiel kan bewerken, is niet heel moeilijk. Idem voor het fabriceren van uitlaatcollectoren + uitlaatlijn.
          Mss kan het inlaattraject ook gewoon worden bewerkt, ipv een volledig nieuw te laten ontwikkelen/fabriceren.

          De bedoeling is, naar mijn mening, om voor zo weinig mogelijk geld, zo veel mogelijk winst te boeken, zowel qua vermogen maar vooral op vlak van acceleratievermogen...
          Een inlaatspruitstuk, zuigers, drijfstangen speciaal laten fabriceren, krukas laten uitbalanceren, etc... valt daar al een beetje buiten imo...
          cilinderkoppen vlakken en vliegwiel afdraaien kan ik zelf, en het balanceren hebben we een firma voor, aangezien we regelmatig kardanassen zelf maken, idd, scherpere nokkenassen....waar vindt je die voor een benz V8, voor bmw en VW zijn er genoeg te vinden, maar voor ons oogappeltjes is da heel wa min volgens mij

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
            cilinderkoppen vlakken en vliegwiel afdraaien kan ik zelf, en het balanceren hebben we een firma voor, aangezien we regelmatig kardanassen zelf maken, idd, scherpere nokkenassen....waar vindt je die voor een benz V8, voor bmw en VW zijn er genoeg te vinden, maar voor ons oogappeltjes is da heel wa min volgens mij
            Hoeveel vraag je zo voor een cardan as? Zou gaan om een bestaande die aangepast word (stuk korter maken).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              Hoeveel vraag je zo voor een cardan as? Zou gaan om een bestaande die aangepast word (stuk korter maken).
              dan wordt enkel het werk en het balanceren gerekend hé, het gaat wel om een buis hé, dus een cardan tss versnellingsbak en achterbrug

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                dan wordt enkel het werk en het balanceren gerekend hé, het gaat wel om een buis hé, dus een cardan tss versnellingsbak en achterbrug
                Jup, met eventueel aanpassen van het stuk dat op het diff word aangesloten. Moest ge daar een richtprijs op kunnen geven en van waar ge juist zijt, zou aangenaam zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                  Jup, met eventueel aanpassen van het stuk dat op het diff word aangesloten. Moest ge daar een richtprijs op kunnen geven en van waar ge juist zijt, zou aangenaam zijn.
                  voor een 3a400 euro doe je al heel wat hoor, het duurste is toch balanceren, kan zijn dat je voor 250 euro ook al geholpen bent , want het inkorten zelf is echt niet zoveel werk
                  m'n bedrijfje is gevestigd in eeklo

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                    cilinderkoppen vlakken en vliegwiel afdraaien kan ik zelf, en het balanceren hebben we een firma voor, aangezien we regelmatig kardanassen zelf maken, idd, scherpere nokkenassen....waar vindt je die voor een benz V8, voor bmw en VW zijn er genoeg te vinden, maar voor ons oogappeltjes is da heel wa min volgens mij

                    Heeft Schrick er geen voor de M117?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                      voor een 3a400 euro doe je al heel wat hoor, het duurste is toch balanceren, kan zijn dat je voor 250 euro ook al geholpen bent , want het inkorten zelf is echt niet zoveel werk
                      m'n bedrijfje is gevestigd in eeklo
                      Das infeite nog niet ver af ook. Doet u bedrijf nog meer?

                      Koppen afvlakken enzo?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                        Das infeite nog niet ver af ook. Doet u bedrijf nog meer?

                        Koppen afvlakken enzo?
                        het is in feite een vrachtwagengarage, koppen vlakken doen wij ook ja, en voor m'n hobby heb ik oude mercedessen, zot zijn doet geen zeer

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                          het is in feite een vrachtwagengarage, koppen vlakken doen wij ook ja, en voor m'n hobby heb ik oude mercedessen, zot zijn doet geen zeer
                          En stoort dat als dat niet Mercedes motoren zijn

                          Ik zou de krukas willen controleren (komen nieuwe lagerschelpen op, maar dan moet die eerst gecontroleerd/uitgebalanceerd worden voor te weten hoe dik de lagerschelpen net moeten zijn zeker?) en kop afvlakken en eventueel zandstralen. Hoewel ik gehoord heb dat glasstralen eigenlijk beter is voor een motor? Dat zandstralen het risico inhoud dat er wat zand zou achterblijven (mij wat laten wijsmaken zeker?).

                          Cardan is nog voor nu niet, maar altijd handig om te weten dat iemand in de buurt dat kan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                            En stoort dat als dat niet Mercedes motoren zijn

                            Ik zou de krukas willen controleren (komen nieuwe lagerschelpen op, maar dan moet die eerst gecontroleerd/uitgebalanceerd worden voor te weten hoe dik de lagerschelpen net moeten zijn zeker?) en kop afvlakken en eventueel zandstralen. Hoewel ik gehoord heb dat glasstralen eigenlijk beter is voor een motor? Dat zandstralen het risico inhoud dat er wat zand zou achterblijven (mij wat laten wijsmaken zeker?).

                            Cardan is nog voor nu niet, maar altijd handig om te weten dat iemand in de buurt dat kan.
                            wel 't is in feite allebei even schadelijk, maar na het stralen wassen wij het onderdeel in een soort industriele vaatwas, glasparelstralen geeft wel een mooier resultaat, heb een occasie straalkabine gekocht om te glasparelen, het oogt mooier hé als alles mooi gestraald is en voor uw krukas tja wij kunnen ze enkel opmeten hé, om ze te slijpen ben ik niet uitgerust en ben daar eigenlijk niet zo'n voorstander van ook, je verdunt de geharde laag te sterk, wat wij wel vaak moeten doen bij vrachtwagens zijn gewoon nieuwe schelpen monteren, na 800 000 km
                            maar als ik u met iets kan helpen , graag hoor

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                              wel 't is in feite allebei even schadelijk, maar na het stralen wassen wij het onderdeel in een soort industriele vaatwas, glasparelstralen geeft wel een mooier resultaat, heb een occasie straalkabine gekocht om te glasparelen, het oogt mooier hé als alles mooi gestraald is en voor uw krukas tja wij kunnen ze enkel opmeten hé, om ze te slijpen ben ik niet uitgerust en ben daar eigenlijk niet zo'n voorstander van ook, je verdunt de geharde laag te sterk, wat wij wel vaak moeten doen bij vrachtwagens zijn gewoon nieuwe schelpen monteren, na 800 000 km
                              maar als ik u met iets kan helpen , graag hoor
                              Kunt ge anders dat adres eens PM'en? Ik heb wel nog redelijk wat werk dus denk niet dat het voor deze week of volgende week word. Maar ik wil dus de lagerschelpen veranderen van m'n blok. Maar de km'stand is daar niet van bekend (zou 120dkm zijn volgens verkoper, maar op de wagen stond er distri vervangen op 240dkm, was wel de originele motor niet, maar ja, km stand onbekend dus) en dat blok zou na 200dkm wel eens last kunnen krijgen met de lagerschelpen. Ook al had mijn oud blokje er op 240dkm nog steeds geen last van... Maar ik vervang liever alles op tijd.

                              Motor doe ik zowiezo nog open, en liever met zekerheid dat alles goed is weer in elkaar steken dan later als alles geplaatst is te moeten ontdekken dat er een onderdeel stlijtage heeft.

                              En de kop moet infeite ook nog afgevlakt worden indien wat krom en ja, liefst toch zandstralen, dan ist echt proper bij plaatsing

                              In ieder geval, al bedankt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                http://www.slcracing.eu/nl/
                                zoals deze bv, die mensen fabriceren idd alles nr wens, maar onbetaalbaar voor de gewone sterveling, voor zo'n budget zou ik dan liever een occasie F1 kopen, nee, wil het echt binnen de perken houden, desnoods met de een originele 560 motor, 't zal al een hele kunst zijn om een W108 op de baan te houden met zo'n vermogen, wil gewoon eigenlijk weten hoever m'n eigen kunnen reikt om er meer vermogen uit te pietsen, eigenlijk jammer dat jullie zo ver wonen, als er eens een meeting is van jullie benz-liefhebbers kom ik daar graag naartoe, want ik merk dat jullie echt wel degelijk op de hoogte zijn van de knepen van het vak, want al heb ik mss jaren meer praktijkervaring, 't gaat hem steed over standaarttoepassingen hé, heb destijds nog industriele diesels meer vermogen gegeven voor traktorpulling maar dit is gans anderse koek hoor
                                Wat is 110km nu...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Wat is 110km nu...

                                  tja, dan ga je niet even om en weer hé om de stand van zaken te bekijken, maar als er eens een bijeenkomst is zou ik er graag bijzijn

                                  Comment


                                  • nu jullie hier toch over bezig zijn, wa zou het ongv. koste om een blok (vb 4 cil) te late uitbore? (Stefaan?)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                      http://www.slcracing.eu/nl/
                                      zoals deze bv, die mensen fabriceren idd alles nr wens, maar onbetaalbaar voor de gewone sterveling, voor zo'n budget zou ik dan liever een occasie F1 kopen




                                      DIK alleen zou ik met zo'n spiksplinternieuwe classic niet in de modder gaan rije

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                        nu jullie hier toch over bezig zijn, wa zou het ongv. koste om een blok (vb 4 cil) te late uitbore? (Stefaan?)
                                        dat kan ik jammer genoeg niet zeggen, dat doen wij niet

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                          nu jullie hier toch over bezig zijn, wa zou het ongv. koste om een blok (vb 4 cil) te late uitbore? (Stefaan?)
                                          Denk dat het uitboren op zich nog meevalt, maar om de mijne tot 2.8 uit te boren waren de pistons alleen al 2000euro (zijn er dan wel 6). En dan spreek ik over infeite kleinere winsten dan andere mods. Dusja, of het de moeite is?

                                          Let wel op, voor minder kon ik ook al pistons vinden, 2k was voor JE pistons.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X