Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    waarom ?
    Omdat het ten eerste een break is en er ten 2de een 300 motor in ligt.

In '98 waren dat 2 kenmerken voor mensen die de wagen nodig hadden om redelijk wat km af te malen en dingen moesten vervoeren (vertegenwoordigers ed.).

Km-stand kan natuurlijk wel kloppen maar ik twijfel daar toch over (het zijn er maar 14.000 per jaar) en zo een wagen zou ik toch altijd dubbel checken.
    Zo is het eigenlijk ook vreemd dat deze wagen electr. verstelbare zetels heeft met memory. Dit is ook zo een optie die men bij dergelijk model bijna enkel terug vind bij ne "full option". In dit geval kan dat dus wel genomen zijn omdat er meerdere personen bij die wagen moesten rijden en dan is wederom 14.000 km/jaar weinig.
    Voor hetzelfde geld is het een aangeslagen wagen geweest die al 5 jaar stilstaat en dan is die km-stand wel normaal te noemen.

Ik weet, ik zoek het soms misschien ver maar je komt wat tegen (en zeker bij die oudere MB).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
      300 Kan idd in handbak maar heb er nog maar 1tje gezien (in't echt dan)

Ik had ook al gehoord dat de koppakking het wat sneller laat afweten en eerlijk gezegd heb ike r wat schrik voor mocht dat met de mijne gebeuren :s
      Die van jou heeft niet veel km's he. Als je van plan bent veel te gaan rijden, begin rustig, en bouw geleidelijk aan op.

Een auto die 5000 km per jaar heef gedaan, en dan ineens kweetniethoeveel, kan het wel sneller laten afweten.

Tenzij het een W124 diesel is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
        Die van jou heeft niet veel km's he. Als je van plan bent veel te gaan rijden, begin rustig, en bouw geleidelijk aan op.

Een auto die 5000 km per jaar heef gedaan, en dan ineens kweetniethoeveel, kan het wel sneller laten afweten.

Goh...mijn audi had van 2004 tot 2006 50.000km gedaan, en van 2007 tot mid 2008 170.000

Hangt er allemaal wat van af hoe je met het spul omgaat.
        Last edited by ; 20/11/2008, 12:08.

Comment

Mja een 2, 2.5 of 3 liter turboloze diesel van Benz krijg je zelf niet kapot als ge moeite doet

Dus uw raad is van kalmkes te beginnen? De wagen dient sowieso enkel voor weekend-plezier hoor. (de mijne zit nu ergens tussen de 105.500 en 110.000)

Comment

300 Kan idd in handbak maar heb er nog maar 1tje gezien (in't echt dan)

Ik had ook al gehoord dat de koppakking het wat sneller laat afweten en eerlijk gezegd heb ike r wat schrik voor mocht dat met de mijne gebeuren :s
            300 en 280 waren verkrijgbaar met handbak.

Comment

Wees daar maar niet zo zeker van

Bij ons was de koppakking erdoor op 170k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Omdat het ten eerste een break is en er ten 2de een 300 motor in ligt.

In '98 waren dat 2 kenmerken voor mensen die de wagen nodig hadden om redelijk wat km af te malen en dingen moesten vervoeren (vertegenwoordigers ed.).

Km-stand kan natuurlijk wel kloppen maar ik twijfel daar toch over (het zijn er maar 14.000 per jaar) en zo een wagen zou ik toch altijd dubbel checken.
                Zo is het eigenlijk ook vreemd dat deze wagen electr. verstelbare zetels heeft met memory. Dit is ook zo een optie die men bij dergelijk model bijna enkel terug vind bij ne "full option". In dit geval kan dat dus wel genomen zijn omdat er meerdere personen bij die wagen moesten rijden en dan is wederom 14.000 km/jaar weinig.
                Voor hetzelfde geld is het een aangeslagen wagen geweest die al 5 jaar stilstaat en dan is die km-stand wel normaal te noemen.

Ik weet, ik zoek het soms misschien ver maar je komt wat tegen (en zeker bij die oudere MB).
                Kan een zelfstandige geweest zijn die de ruimte nodig had om te vervoeren en de motor om te trekken bijvoorbeeld. In dat geval zouden de km's wel kunnen kloppen, maar heeft ie waarschijnlijk toch hard moeten werken.

Comment

300 en 280 waren verkrijgbaar met handbak.
                  260 ook.

Comment

Een 320 is beter... Is automatisch ook nieuwer. Maar een 300 is dan weer te vinden met handbak dacht ik?

300 is gekend omwille van de "zwakke" koppakking.
                    Automaat is een vereiste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Goh...mijn audi had van 2004 tot 2006 50.000km gedaan, en van 2007 tot mid 2008 170.000

Hangt er allemaal wat van af hoe je met het spul omgaat.
                      We hebben het hier over auto's die al 15 jaar of ouder zijn

Die vergelijking gaat eigenlijk niet op voor een auto die nog jong is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                        Automaat is een vereiste.
                        Dan heb je keus uit de 280, 300 en 320.

Comment

en 500 of 600

Comment

Er zijn er een pàk te vinden, kunnen deze motoren een groot aantal km's aan? Ik beperk de zoektocht nu tot auto's met <150.000kms. Het budget ligt op +/- 10.000€...

Moet automaat zijn, en liefst met hardtop. OEM velgen zijn ook sterk aangeraden.

Knap ding, maar net boven budget denk ik.

Comment

• Zoekertje wordt niet gevonden.
                              Met dat budget ga je moeten zoeken naar een pfl dus normaal voor '96.

Comment

260 ook.
                                niet in een R129

Comment

niet in een R129
                                  True, maar ik had het op een W126

Comment

Zoekertje wordt niet gevonden.
                                    Met dat budget ga je moeten zoeken naar een pfl dus normaal voor '96.
                                    Hmmm vreemd, ben het nu zelf ook kwijt.

Deze is ook knap, en je krijgt er nog garantie op!

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      dat rijdt niet op frituurolie

kan een turbo ertegen ?

Zeer zeker. Wel zeer goed motorolie in het oog houden, en zeer frequent vervangen. (afhankelijk van vervuiling om de 5 tot 15000km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten

Walgelijke velgen.

Comment

• De situatie is namelijk als volgt:
                                          nu hebben we een '05 X5 3.0dA, een '03 A 160 automaat en een Smartje van het kantoor. Omdat die Smart er is bijgekomen rijdt mijn vader bijna nooit meer met de X5, maar de leasing loopt uiteraard door, wat een nutteloze kost is voor een wagen die slechts 100km/week doet.

De X5 zou verkocht zijn (gaat de goede richting uit), en we willen ook wat downsizen omdat 3 auto's meer dan voldoende is. Er blijft echter 1 vereiste: er moet een auto blijven waarmee we met 4 personen op reis kunnen gaan, tot nu toe was dat de X5.

Mijn moeder rijdt met de A, maar zij is die kotsbeu. Zij wil het liefst terug naar een break gaan, wat gemakkelijk is voor boodschappen en voor haar werk.
                                          Mijn vader wil graag een cabrio, omdat hij de smaak te pakken heeft sinds m'n broer en ik een Golf 1 cab op de kop hebben kunnen tikken. Als wij het huis uit zijn, zal dat ook van pas komen om eens wat vaker in ideale omstandigheden op weekend te gaan etc, een midlife crisis dus.

Bijgevolg zijn er twee scenario's die zich nu aanbieden, waarbij zowel de X5 als de A weggaan. Het budget van de A wordt gebruikt voor een andere okkazie, en dat zal pakweg 10.000€ zijn. Het budget voor een (quasi-) nieuwe leasewagen ligt op max. 40.000€. Laatste vereiste: beide wagens moeten automaat zijn.

1) We hebben ons oog laten vallen op een '08 E 200 CDI break Avantgarde (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=145563138), heel goed uitgerust en slechts 14.000kms. Hier zou mijn moeder dan dagelijks mee rijden. En hiernaast is dan ruimte voor een R129 SL 280/300/320 die slechts in de weekends zou buitenkomen.

2) Mijn vader is zot van de W140, en een 280/320 is ook een mogelijkheid als reiswagen. Als nieuwe wagen zou hij dan een BMW 118dA cabrio willen voor mijn moeder, die mits enige moeite dat ook wel zal zien zitten.

Hoewel ik ook grote fan ben van een W140, kies ik voor het eerste scenario. Liever een R129 dan een eendje...
                                          Mijn droomscenario is dat hij voor die 10.000€ een W124 500E zoekt, waarbij de 2e auto me geen moer meer kan schelen uiteraard! Maar de taksen voor zo'n 5 liter zijn veel te hoog helaas pindakaas.

Comment

Working...
                                          X