Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren met de GLK gaan rijden (320cdi). Het design is gewaagd. Het is zo een wagen waar je ofwel voor bent of je vind hem aartslelijk. Ik kon hem wel smaken maar mijn vrouw helemaal niet. Het interieur vond ik goed afgewerkt, de beige lederen zetels zaten goed en ik had voldoende ruimte (met mijn 1,90 m). Het stuur valt in werkelijkheid ook beter mee dan op foto hoewel ik er nog altijd niet wild van ben maar ik zou er mee kunnen leven. Ik kan weinig slechts vertellen over de motor, gekoppeld aan de 7-traps automaat. Ik snap ook helemaal niet dat iemand met de tiptronic zou rijden, hoewel de wagen ook uitgerust was met schakelhendeltjes aan het stuur, is dat voor mij een overbodige optie.
De 6 cylinder hoorde je in de wagen bijna niet enkel als je eens doorduwde hoorde je dat de motor draaide. Enkel op de autostrade hoorde je duidelijk de rolgeluiden (bij 120/130 km/u) en dat stoorde wel. Het verbruik stond tijdens de rit op 11,3 l wat eigenlijk best meevalt wetende dat de wagens de hele dag getest werden in een heuvelachtig landschap.
De testwagen was ook rijkelijk voorzien van opties zoals o.a. command, PDC, leder, electr. verstelbare zetels met geheugen, schuifdak, ... maar ik schrok toch wel van het prijskaartje van 65.000 euro voor de kleinste telg in het 4x4 gamma van mercedes. Lettende op het feit dat de 320cdi een 7.000 euro duurder is dan de komende 220cdi maakt dit dan nog dat deze 58.000 euro zou kosten. Velen zullen natuurlijk al die opties niet nodig hebben maar 50.000 euro mag je toch snel uittrekken voor de wagen voorzien van de noodzakelijkste opties.
(ook nog een off-road parcour gedaan met de G en ik blijf op die wagen)
Ik was er gisteren ook en ik moet zeggen dat de GLK super goed meeviel! Het offroad parcours vond ik zeer mooi uitgestippeld met het technische in het begin met de spiegels. Dan kreeg je brug dat wel creapy was op één of andere manier. Dan gingen we op die kasseibaantjes die er echt slecht bijlagen voor onze break maar een kolfje naar de hand van de glk,g,r,ml en gl.
Dan in het bos reed de instructeur (bart) de eerste helling af en legde hij alles PIEKfijn uit. Dan mocht ik rijden in het tweede gedeelde en hij stelde me direct gerust. Soms was het wel nipt in die bosjes als je met een ML reed.
De catering was zeer goed en heb me buikje goed volgegeten.
De instructeurs die gewoon mee waren op de baan waren niet veel soeps en zochten alles op in het boekje. (kan hen niets kwalijks nemen hoor)
Ik mocht toch op hun "lang recht stuk" eens doorduwen maar dat deed ik sowieso toch al.
De instructeur van mijne glk was echt wel TOP en legde alles piekfijn uit en toonde het perfect aan. DANK U bart
Daar heb ik met de R-klasse gereden omdat dat hier een mogelijke kandidaat opvolger was van de E-klasse. Maar ik had echt veel te weinig ruimte op de bestuurders zetel. Ik zat niet op me gemak. En je voelde wel duidelijk dat het een zeer zware auto was. De ML wilde ik wel nog eens off road gaan maar geen tijd gevonden. Dan heb ik nog de gl getest maar die is ook een beetje te groot voor de moeke. Die vond ik daarentegen wel prettig rijden.
Kortom: ik heb me goed geamuseerd en de glk zal wel verkopen daar ben ik zeker van!
Onze pa durft niet doortrekken met de RR vanwege dat je dan de achterliggers niet meer ziet door de achteruitkijkspiegel, maar alleen een zwarte wolk rook.
Ik vind het daarentegen mega vet en zet mijn achterliggertjes constant in de rook . Je wordt dan wel scheef aangekeken inderdaad, heerlijk.
was dat niet ergens in oktober? ben gisteren alleszins nergens geweest, en m'n pa ook niet....
opvolger -> geen idee.
Ik heb dit weekend nog met 2 W221's gereden, en imo is dat zeker een waardige opvolger. Qua rijcomfort is dat ding nauwelijks te evenaren, ik heb iig nog met niets gereden dat dat kan evenaren.
GLK is kanshebber, maar volgens mij te oncomfortabel.... of zit ik mis?
GL niet wegens te groot voor altijd er alleen in te zitten, te hoog verbruik etc. ML ook niet, zie je te veel, R trekt op de ballen dus ie mag niet van mij, G 320 zuipt een pak meer dan de G 270, C 320 4-matic is ook weer wat te klein/laag denk ik, E loopt op z'n laatste pootjes. Hoewel ik die wel zou zien zitten, maar de 320 4-matic is niet combineerbaar met 7G-tronic.
Ik denk dus GLK, S of een ander merk maar 't zal niet voor meteen zijn. De G heeft nog maar 180k km's, die kan nog wel even mee!
was dat niet ergens in oktober? ben gisteren alleszins nergens geweest, en m'n pa ook niet....
opvolger -> geen idee.
Ik heb dit weekend nog met 2 W221's gereden, en imo is dat zeker een waardige opvolger. Qua rijcomfort is dat ding nauwelijks te evenaren, ik heb iig nog met niets gereden dat dat kan evenaren.
GLK is kanshebber, maar volgens mij te oncomfortabel.... of zit ik mis?
GL niet wegens te groot voor altijd er alleen in te zitten, te hoog verbruik etc. ML ook niet, zie je te veel, R trekt op de ballen dus ie mag niet van mij, G 320 zuipt een pak meer dan de G 270, C 320 4-matic is ook weer wat te klein/laag denk ik, E loopt op z'n laatste pootjes. Hoewel ik die wel zou zien zitten, maar de 320 4-matic is niet combineerbaar met 7G-tronic.
Ik denk dus GLK, S of een ander merk maar 't zal niet voor meteen zijn. De G heeft nog maar 180k km's, die kan nog wel even mee!
Begin oktober kan ook nog, het waren verschillende testdata.
De GLK heeft mij gisteren toch wel verrast en was zeker niet oncomfortabel te noemen. Ik zou alleen wachten op de 220cdi welke voorzien zou worden in de helft van volgend jaar. Alleen goedkoop kan je hem niet noemen (maar dat is geen enkele mercedes)
Hoeveel verbruikt jou G nu? Volgens de instructeur gisteren zou de 320 toekomen met een 13 liter (wat ik nog schappelijk vind voor zo een wagen).
was dat niet ergens in oktober? ben gisteren alleszins nergens geweest, en m'n pa ook niet....
opvolger -> geen idee.
Ik heb dit weekend nog met 2 W221's gereden, en imo is dat zeker een waardige opvolger. Qua rijcomfort is dat ding nauwelijks te evenaren, ik heb iig nog met niets gereden dat dat kan evenaren.
GLK is kanshebber, maar volgens mij te oncomfortabel.... of zit ik mis?
Ge zit mis. Voor mij was hij comfortabel genoeg. Gewoon testen dat doen we toch graag hé.
Comment