Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
    Wel een multiklepper inde 124, maar geen turbodiesel, gewone atmo met 113pk. 2.5 150pk heeft enkel maar in de C 202 en E 210 gezeten volgens mij.
    toch denk ik dat er een turboversie was, die met die gaten in het rechterspatbord waren toch turbo's ??
    kan misop zijn hoor ga eens even checken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      fiddy, doe je verhaal
      Ja, en hopelijk met foto's
      Die letzten Worte ...
      ... eines Diesel-Fahrers:
      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
      W201 BENZIN

      Comment


      • trekken motorkap open

        'da's geen 2.5-16?' (in het frans dan wel)
        'wat dan wel?'
        'een 2.3'
        'mij hebben ze altijd gezegd dat dat een 2.5 is....'

        nja.... slecht begin dus

        Het '2.3-16' opschrift was van het kleppendeksel verwijderd.... maar dan mag je toch al hopen dat er iemand voor je kar staat die er érg weinig van kent, voor dat hij er in trapt.

        Ding eens gestart.... hem een minuutje gegeven om een stabiel stationair toerental te vinden, maar dat vond hij blijkbaar niet dus daarop wachten was overbodig. Me er dan een eens achter gezet en aan RRD gevraagd een paar keer gas gegeven, en de olie droop letterlijk van m'n hand af

        Volgens de verkoper was dat louter condens..... dan zijn we maar doorgegaan


        tjoeningrims, witte pinkers (), doffe lak, zwarte kunstof was vergrijsd, stukken interieur alu-kleur gespoten, sportstuurtje, her en der wat afgebroken, rood gespoten wielnaven.... baggere kar dus.



        Wie toch geïnteresseerd is: voor 2500 krijg je 'm mee, voor minder ook denk ik eigenlijk.... de kas was recht en roestvrij, dus geen slechte circuitbasis

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
          toch denk ik dat er een turboversie was, die met die gaten in het rechterspatbord waren toch turbo's ??
          kan misop zijn hoor ga eens even checken
          Alle mutliklepperdiesels vanaf het moment dat de 124 ook E-klasse werd, hadden zo'n spatbord, niet enkel de turbo's.Vroeger waren het wel enkel de turbo's .Van de benzines (en de 200d) weet ik het niet.
          Die letzten Worte ...
          ... eines Diesel-Fahrers:
          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
          W201 BENZIN

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
            Alle mutliklepperdiesels vanaf het moment dat de 124 ook E-klasse werd, hadden zo'n spatbord, niet enkel de turbo's.Vroeger waren het wel enkel de turbo's .Van de benzines (en de 200d) weet ik het niet.
            er waren turbo's, maar die hadden 126 pk, zal dus zonder intercooler geweest zijn want dat zat wel op m'n C250

            Comment


            • jammer fiddy, was leuk geweest indien het iets had geweest.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                er waren turbo's, maar die hadden 126 pk, zal dus zonder intercooler geweest zijn want dat zat wel op m'n C250
                die hadden gewoon nog de oude motor met 10 kleppen en een turbo zonder intercooler, c250 turbo heeft 20kleppen + intercooler.
                Die letzten Worte ...
                ... eines Diesel-Fahrers:
                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                W201 BENZIN

                Comment


                • ohja, RRD, nog eens bedankt om mee te gaan

                  Comment


                  • Spijtig fiddy...altijd 't zelfde met die walen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      ohja, RRD, nog eens bedankt om mee te gaan
                      Geen dank. Bedankt voor de kebab .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                        wij hadden vroeger een '95 W210 300D met 136pk en meen me te herinneren dat die (geregeld) 220 km/h bolde.. nu weet ik niet hoe die te vergelijken is met een w124 (om zo'n groot verschil te maken)..
                        wij hebben een S124 E 300 Diesel van '93 en die bolt na lang wachten 205-210 op teller

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                          toch denk ik dat er een turboversie was, die met die gaten in het rechterspatbord waren toch turbo's ??
                          kan misop zijn hoor ga eens even checken
                          nee, ook atmo 300 diesel had die gaten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            trekken motorkap open

                            'da's geen 2.5-16?' (in het frans dan wel)
                            'wat dan wel?'
                            'een 2.3'
                            'mij hebben ze altijd gezegd dat dat een 2.5 is....'

                            nja.... slecht begin dus

                            Het '2.3-16' opschrift was van het kleppendeksel verwijderd.... maar dan mag je toch al hopen dat er iemand voor je kar staat die er érg weinig van kent, voor dat hij er in trapt.

                            Ding eens gestart.... hem een minuutje gegeven om een stabiel stationair toerental te vinden, maar dat vond hij blijkbaar niet dus daarop wachten was overbodig. Me er dan een eens achter gezet en aan RRD gevraagd een paar keer gas gegeven, en de olie droop letterlijk van m'n hand af

                            Volgens de verkoper was dat louter condens..... dan zijn we maar doorgegaan


                            tjoeningrims, witte pinkers (), doffe lak, zwarte kunstof was vergrijsd, stukken interieur alu-kleur gespoten, sportstuurtje, her en der wat afgebroken, rood gespoten wielnaven.... baggere kar dus.



                            Wie toch geïnteresseerd is: voor 2500 krijg je 'm mee, voor minder ook denk ik eigenlijk.... de kas was recht en roestvrij, dus geen slechte circuitbasis
                            Jammer.

                            Comment


                            • Zelfs de 250d had deze gaten.

                              Ik meen mij te herinneren dat deze gaten er gekomen zijn voor de facelift. Toen was het enkel voor de turbo's. na de facelift hebben ook de 250d en de 300d deze gekregen tesamen met hun 4 kleppen per cilinder.

                              Heb ik het juist?
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                die blauwe? of antraciete met 8-loch velgen?

                                Een blauschwarze met zwart staal en NL plaat.

                                Die blauwe met 8 loch's is ook een VETTE ketel!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Alle turbodiesels in de 124 waren nog geen multikleppers , bvb 250 turbodiesel was de oude motor met 126pk, 300 turbodiesel was oude motor met 147 pk etc. de atmo's na 1993 wel multiklepper...

                                  Dit zal dan een 147 pk zijn. Gaat al goed vooruit dan

                                  143pk in facelift.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ik denk, maar das voor paarden want die hebben het hoofd ervoor

                                  dat de 150 pk 2.5 manueel in de 124 heeft gezeten

                                  Nee die heeft er nooit ingezeten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Zelfs de 250d had deze gaten.

                                    Ik meen mij te herinneren dat deze gaten er gekomen zijn voor de facelift. Toen was het enkel voor de turbo's. na de facelift hebben ook de 250d en de 300d deze gekregen tesamen met hun 4 kleppen per cilinder.

                                    Heb ik het juist?

                                    Inderdaad.

                                    Enkel de turbodiesels (welke resp. 10 en 12-kleppers waren), en de multiklepper diesels hadden die sleuven in het rechterspatbord.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                      wij hadden vroeger een '95 W210 300D met 136pk en meen me te herinneren dat die (geregeld) 220 km/h bolde.. nu weet ik niet hoe die te vergelijken is met een w124 (om zo'n groot verschil te maken)..

                                      Inderdaad, die ketels gaan echt goed vooruit, zeker qua topsnelheid.

                                      Zo'n W124 E300D sedan haalt ook zonder problemen 210-215 op teller.


                                      Eens zo'n blokken vertrokken zijn, op toeren, blijven die trekken. Versnelling is heel lineair vanaf pakweg 80 tot 180.

                                      Comment


                                      • Spijtig van het wrak, Fiddy! Volgende keer beter.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          143pk in facelift.
                                          Het laatste model (toen ze hem al E noemden) had toch 147 pk? Zo staan ze alleszins op autoweek en op mobile.de.

                                          foldertje:
                                          http://www.w124-clubdt.de/fileadmin/...ets%201993.pdf
                                          Last edited by W201; 02/10/2008, 16:47.
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

                                          Comment

                                          Working...
                                          X