Ja ik zit altijd met de cijfertjes van de SL 73 in m'n kop.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenPff Kompressor is goed op een E55K.
Voor de rest is turbo zoveel vetter.
Dat gefluit, die superduw in de rug...
En het gebruikt afval-energie van de motor, in tegenstelling tot de kompressor...
En ik denk dat een kompressor + V12 niet past onder de kap van een 124...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenM-optic zegt: fucking turbogat.
Op een diesel is dat dikke kak.
Turbodiesels zijn rommel als ze een turbogat hebben.
Turbogat op een naft is supervet.
Want dan kan die nog 3-4000 toeren doortrekken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenOp een diesel is dat dikke kak.
Turbodiesels zijn rommel als ze een turbogat hebben.
Turbogat op een naft is supervet.
Want dan kan die nog 3-4000 toeren doortrekken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichtenheb eigenlijk vraagje voor mattheus, een V8 met een ouderwetse K-jetronic, wat is daar mee aan te vangen om het vermogen te doen stijgen ? een of andere kerel uit torhout zou er zo eentje nr 400 pk gebracht hebben en dan ingebouwd in een G, en zo heeft hij deelgenomen aan paris-dakar.
Of mag je heel het blok aanpassen naar bvb stand-alone motormanagement?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
betrouwbare, vriendelijke en goede verkoper, dat wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichtenhttp://www.leboncoin.fr/vi/20107041.htm?ca=17_s
2.5-16
cheap
blijkbaar in orde
eigenaar = evtl liefhebber
wel hoge kmstand
Ik meende dat je Frans nochtans redelijk oké was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMet behoud van K-jetronic?
Of mag je heel het blok aanpassen naar bvb stand-alone motormanagement?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichtenheb eigenlijk vraagje voor mattheus, een V8 met een ouderwetse K-jetronic, wat is daar mee aan te vangen om het vermogen te doen stijgen ? een of andere kerel uit torhout zou er zo eentje nr 400 pk gebracht hebben en dan ingebouwd in een G, en zo heeft hij deelgenomen aan paris-dakar.
Met of zonder drukvulling?
En over welke motor gaat het dan, 500, 560?
Uitgaande van een 560 ECE, denk ik dat 400pk wel heel erg mooi is om dat op atmosferische manier te bereiken, en het terzelfdertijd betaalbaar te houden. Cilinderkoppen bewerken/flowen, andere kleppen, klepveren, nokkenassen, eventueel andere pistons, drijfstangen... Als je gaat uitboren kan je natuurlijk ook een pak vermogen winnen...
Maar in mijn nederige mening is het het interessantste om zo'n motor van drukvulling te voorzien. Daarmee ga je the best bang for buck krijgen. Steek 5-7000 euro in zo'n motor, en je gaat zonder problemen richting 400-450pk, en vooral: een hele hoop koppel erbij!
Het voordeel is, dat wanneer je met lage laaddrukken werkt (tot 0,5 bar overdruk), je zo goed als geen turbogat gaat hebben, maar wel een énorme stijging in koppel kunt verkrijgen, terwijl je de motor voor de rest volledig standaard laat betreffende de 'internals'.
Alles hangt ervan af waarvoor je de motor wil gebruiken, in welke auto die gaat zitten, hoeveel vermogen je effectief wil bereiken, wat je rijstijl is, en vooral... wat je budget is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenMet of zonder drukvulling?
En over welke motor gaat het dan, 500, 560?
Uitgaande van een 560 ECE, denk ik dat 400pk wel heel erg mooi is om dat op atmosferische manier te bereiken, en het terzelfdertijd betaalbaar te houden. Cilinderkoppen bewerken/flowen, andere kleppen, klepveren, nokkenassen, eventueel andere pistons, drijfstangen... Als je gaat uitboren kan je natuurlijk ook een pak vermogen winnen...
Maar in mijn nederige mening is het het interessantste om zo'n motor van drukvulling te voorzien. Daarmee ga je the best bang for buck krijgen. Steek 5-7000 euro in zo'n motor, en je gaat zonder problemen richting 400-450pk, en vooral: een hele hoop koppel erbij!
Het voordeel is, dat wanneer je met lage laaddrukken werkt (tot 0,5 bar overdruk), je zo goed als geen turbogat gaat hebben, maar wel een énorme stijging in koppel kunt verkrijgen, terwijl je de motor voor de rest volledig standaard laat betreffende de 'internals'.
Alles hangt ervan af waarvoor je de motor wil gebruiken, in welke auto die gaat zitten, hoeveel vermogen je effectief wil bereiken, wat je rijstijl is, en vooral... wat je budget is...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichtenliefst met behoud van de K-jetronic
Vermogen haal je uit brandstof, dus als je meer lucht in de cilinder kan krijgen, komt er meer brandstof bij, en zo geraak je aan het vermogen.
Het Mercedes van toen kennende veronderstel ik dat je bij zo een 560 V8 redelijk veel kan winnen door de in- en uitlaatcollector aan te passen naar een versie die meer verse lucht kan toevoeren en uitlaatlucht kan afvoeren.
Hier een foto van de AMG-versie van die motor
Ik veronderstel dat de onderdelen op de onderste foto de onderdelen zijn die gewijzigd zijn.
In- en uitlaat, klepstoters,nokkenassen, klepveren, cilinderkoppen waarschijnlijk geflowd, eventueel grotere kleppen. En dan zit je aan 320pk volgens dat papier, zonder echt grote kosten te hebben gedaan, en zonder echt aan de K-Jetronic te moeten prutsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten't gaat over een 560, voor in die W108, maar drukvulling is niet toegestaan, ik dacht al iets gehoord te hebben dat er met dat injectiesysteem ook wel iets te "regelen" viel, hij moet nu niet persé 400 pk hebben, alle winst in pk's is goed hoor, als ik dan vergelijk met een w124, 500E of een porsche 928, die hebben toch al 325 pk uit een 500 blok, en sorry als ik hier wartaal uitkraam, ben eigenlijk ne vrachtwagentechnieker hé
Volgens mij kan je het meeste winnen door meer lucht in en uit de cilinders te laten vloeien, zoals bij de aanpassingen hierboven.
Eventueel kan je ook zoveel mogelijk gewicht weghalen van de draaiende gedeeltes van de motor, minder gewicht maakt het mogelijk meer toeren te maken, waardoor je ook meer vermogen krijgt.
En natuurlijk een hogere compressie. standaard hebben die blokken 10:1 en 9:1, als je dat kan verhogen krijg je hogere druk boven zuiger, dus ook meer vermogen. Maar dan moet je wel opletten dat je een hoog genoeg octaangehalte en het juiste ontstekingsmoment hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIdd, zoals Carlito zegt... als je atmosferisch gaat tunen, komt het erop aan om alle kleine beetjes te laten tellen.
Je moet voor jezelf uitmaken hoever je wil gaan, en dus hoeveel geld je aan die motor wil hangen.
en geld uitgeven, tja, liefst zo weinig mogelijk hé, 't is een experiment en die wagen komt niet op de baan, 't is enkel om een paar keer per jaar mee te rijden op circuitdagen, 't is en blijft een hobby, en heb er nog een paar te onderhouden, dus wil graag beetje binnen de perken blijven, kan wel veel zelf doen en heb veel machienes om de bewerkingen uit te voeren,
Comment
Comment