Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mja, een diesel 1000-1500 rpm laten draaien en dan gas geven... Niet zo gezond. Motor draait dan onder z'n werkgebied, goed voor emissies, slecht voor de motor. En op termijn slecht voor het milieu, want een ongezonde motor is vervuilender + gaat vlugger kapot, wat ook belastend is voor het milieu.
Ivm die injectors: Mazda gaat nu ook drukken tot dik 2000 bar gebruiken, maar gebruikt geen piezo-injectoren, omwille van de resonanties en het geluid. Iets minder het maximum eruit gehaald dus, maar de motor loopt wel beter en stiller imo.
Anyway, ik zou als ik 200.000 probleemloze kms wil doen eerder opteren voor de 320 dan voor de 250, al moet ik daar iets meer voor betalen.
Jij vindt dat geweldig klinken?
Qua verbruik zou het mooi zijn moesten ze dat zo krijgen. Maar in een S-klasse hoor imo minstens een zescilinder.
Maar de ontwikkeling van diesel loopt op z'n einde. BMW kan nu 6-7liter verbruiken met z'n x30d, maar veel minder zullen we dat nooit zien gaan denk ik. Al denk ik dat de nieuwe S-klasse met 3.0 diesel wel eens een normverbruik van 7l kan halen. Downtuning en biturbo's (misschien zelfs triturbo's zoals de slk concept?) zullen nog even doorgaan.
Bij benzinemotoren liggen er nog véél meer mogelijkheden om te gaan ontwikkelen: directe injectie, turbo's die meer ingeburgerd zullen raken, biturbo's,...
De echte toekomst (2030-2040?) ligt volgens mij bij waterstof, anderen geloven dan weer meer in hybride of elektrische auto's. Ik persoonlijk iets minder.
Jij vindt dat geweldig klinken?
Qua verbruik zou het mooi zijn moesten ze dat zo krijgen. Maar in een S-klasse hoor imo minstens een zescilinder.
Maar de ontwikkeling van diesel loopt op z'n einde. BMW kan nu 6-7liter verbruiken met z'n x30d, maar veel minder zullen we dat nooit zien gaan denk ik. Al denk ik dat de nieuwe S-klasse met 3.0 diesel wel eens een normverbruik van 7l kan halen. Downtuning en biturbo's (misschien zelfs triturbo's zoals de slk concept?) zullen nog even doorgaan.
Bij benzinemotoren liggen er nog véél meer mogelijkheden om te gaan ontwikkelen: directe injectie, turbo's die meer ingeburgerd zullen raken, biturbo's,...
De echte toekomst (2030-2040?) ligt volgens mij bij waterstof, anderen geloven dan weer meer in hybride of elektrische auto's. Ik persoonlijk iets minder.
Waterstof moet hopen op het uitblijven van een of ander systeem zodat elektrische wagens snel bijgeladen kunnen worden, en om dat gewicht lager te krijgen.
Jij vindt dat geweldig klinken?
Qua verbruik zou het mooi zijn moesten ze dat zo krijgen. Maar in een S-klasse hoor imo minstens een zescilinder.
Maar de ontwikkeling van diesel loopt op z'n einde. BMW kan nu 6-7liter verbruiken met z'n x30d, maar veel minder zullen we dat nooit zien gaan denk ik. Al denk ik dat de nieuwe S-klasse met 3.0 diesel wel eens een normverbruik van 7l kan halen. Downtuning en biturbo's (misschien zelfs triturbo's zoals de slk concept?) zullen nog even doorgaan.
Bij benzinemotoren liggen er nog véél meer mogelijkheden om te gaan ontwikkelen: directe injectie, turbo's die meer ingeburgerd zullen raken, biturbo's,...
De echte toekomst (2030-2040?) ligt volgens mij bij waterstof, anderen geloven dan weer meer in hybride of elektrische auto's. Ik persoonlijk iets minder.
Zolang we maar naft kunnen tanken is het goed.
Waterstof of elektriciteit tanken, lijkt me maar niks.
Idem, weg passie, weg emotie.
Dat en het volledig automatisch rijden van auto's is hetgeen ik voor zal strijden om het te voorkomen eens ik ingenieur ben!
Comment