Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJa, laten we het weer eens over oude niet voor uit te branden diesels hebben, da's boeiend .
.
Gedaan met dat gezaag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenIk vind dat overvierkant karakter van de OM601 en vrienden eigenlijk ook wel prettig als je niet bang bent van toeren te draaien ...
Absoluut.
Maar als ik zie met wat voor relatief gemak die langeslagmotor onze G voortbeweegt... en dat is dan nog maar de 136pk versie.
Macht dat zo'n blok heeft, niet normaal.
Dat in een W124: 170-180pk, 380-400Nm...
En dan een lang diff er achterin. Low rpm koppeltrekken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenIk vind dat overvierkant karakter van de OM601 en vrienden eigenlijk ook wel prettig als je niet bang bent van toeren te draaien ...
Vind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.
Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.
Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenIk ga het hier toch wat in de gaten houden ... :-) ... ooit moet ik 's zo'n Mercedes hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenBeste idee ooit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.
Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.
Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichtendat is mijn schermafbeelding
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.
Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.
Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...
Toenstraks bij een inhaalmanoeuvre de automaatbak in 3de gezet, hopla tot 5300 opm en toen manueeel opgeschakeld. Zonder morren.
Dit week-end zit ik aan de 220 000 km. In Februari 2007 gekocht met 138 000 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenMijn ding is soms gelijk een benzine: 5300 opm
Toenstraks bij een inhaalmanoeuvre de automaatbak in 3de gezet, hopla tot 5300 opm en toen manueeel opgeschakeld. Zonder morren.
Dit week-end zit ik aan de 220 000 km. In Februari 2007 gekocht met 138 000 km.
Idd, die multikleppers zijn een pak meer toerengeil dan de monokleppers.
Mooi zo!
Weet je wat het was aan je achterophanging?
Comment
-
Fototijd
Zo ziet er de motor nog steeds uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIdd, die multikleppers zijn een pak meer toerengeil dan de monokleppers.
Mooi zo!
Weet je wat het was aan je achterophanging?
Schokken worden nog altijd droog doorgegeven aan de koets, ze veert nog wel, maar precies minder als voorheen... Als ik over een dwarsrichel rij ofzo, dan hoor ik het duidelijk in de koets, dus ik zou het eigenlijk niet weten.
Comment
-
Comment