Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Maar ze rijden echt fantastisch.
    Ik vind dat overvierkant karakter van de OM601 en vrienden eigenlijk ook wel prettig als je niet bang bent van toeren te draaien ...
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

    Comment


    • Misschien eens een Benz meeting houden in de buurt van Stefaans huis?

      Wil ze eigenlijk allemaal wel eens zien
      Die letzten Worte ...
      ... eines Diesel-Fahrers:
      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
      W201 BENZIN

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Ja, laten we het weer eens over oude niet voor uit te branden diesels hebben, da's boeiend .

        .
        Open er een topic over

        Gedaan met dat gezaag

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
          Ik vind dat overvierkant karakter van de OM601 en vrienden eigenlijk ook wel prettig als je niet bang bent van toeren te draaien ...

          Absoluut.

          Maar als ik zie met wat voor relatief gemak die langeslagmotor onze G voortbeweegt... en dat is dan nog maar de 136pk versie.
          Macht dat zo'n blok heeft, niet normaal.

          Dat in een W124: 170-180pk, 380-400Nm...

          En dan een lang diff er achterin. Low rpm koppeltrekken.

          Comment


          • Ik ga het hier toch wat in de gaten houden ... :-) ... ooit moet ik 's zo'n Mercedes hebben

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
              Trager dan m'n Passat 1900D ?
              Ongetwijfeld
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                Ik vind dat overvierkant karakter van de OM601 en vrienden eigenlijk ook wel prettig als je niet bang bent van toeren te draaien ...

                Vind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.

                Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.

                Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                  Ik ga het hier toch wat in de gaten houden ... :-) ... ooit moet ik 's zo'n Mercedes hebben
                  Beste idee ooit
                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                    Beste idee ooit
                    Eerst nog wat info inwinnen of ik die dan op Duits kenteken kan laten, en wat voor mij het voordeligste uitkomt

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Vind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.

                      Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.

                      Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...
                      Bij mij is het natuurlijk wel 0 koppel en 4 bak, dus in de juiste versnelling zitten in een must. Maar die draait toch zo goed tot aan de max toeren. Als je dat vergelijkt met bvb de 1.9D van VW (trekt goed bij lage toeren door lange slag, maar dan is het volledig gedaan), vind ik dit een enorme plus. Een (heel klein) beetje zoals een benzine ...
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

                      Comment


                      • Nog enkele foto's voor liefhebbers RRD en Carlito:





                        OM617

                        Comment


                        • OMFGLMFAOROFFLOL hoe vet.

                          Comment


                          • dat is mijn schermafbeelding

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                              dat is mijn schermafbeelding
                              Heb je ook een wagen die erbij hoort? (dit gewoon ter info, ben benieuwd omdat ik geen topic vind)
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment







                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Vind zelfs eigenlijk dat de atmo diesels een heel goed karakter hebben. Toch de mono-kleppers.

                                  Als ik mijn 300TD bezig zie. Dat trekt zonder morren vanaf 600 tot 5100 toeren. Een supergeleidelijke koppelcurve, die tussen 2500 en 4500 volgens mij zo goed als vlak loopt.

                                  Soms, als ik zo in medium traag fileverkeer rijd, vraag ik me af waarom ik in 3de zit, omdat 'ie in 4de eigenlijk even snel kan hernemen...
                                  Mijn ding is soms gelijk een benzine: 5300 opm

                                  Toenstraks bij een inhaalmanoeuvre de automaatbak in 3de gezet, hopla tot 5300 opm en toen manueeel opgeschakeld. Zonder morren.

                                  Dit week-end zit ik aan de 220 000 km. In Februari 2007 gekocht met 138 000 km.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                    Mijn ding is soms gelijk een benzine: 5300 opm

                                    Toenstraks bij een inhaalmanoeuvre de automaatbak in 3de gezet, hopla tot 5300 opm en toen manueeel opgeschakeld. Zonder morren.

                                    Dit week-end zit ik aan de 220 000 km. In Februari 2007 gekocht met 138 000 km.

                                    Idd, die multikleppers zijn een pak meer toerengeil dan de monokleppers.


                                    Mooi zo!


                                    Weet je wat het was aan je achterophanging?

                                    Comment


                                    • Fototijd





                                      Zo ziet er de motor nog steeds uit.

                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Idd, die multikleppers zijn een pak meer toerengeil dan de monokleppers.


                                        Mooi zo!


                                        Weet je wat het was aan je achterophanging?
                                        Nee... Ik ben er nog steeds niet mee naar de garage kunnen gaan. Heb jij deze week of dit week-end tijd? Anders passeer ik eventjes ofzo.
                                        Schokken worden nog altijd droog doorgegeven aan de koets, ze veert nog wel, maar precies minder als voorheen... Als ik over een dwarsrichel rij ofzo, dan hoor ik het duidelijk in de koets, dus ik zou het eigenlijk niet weten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten





                                          300TD is VET.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X