dat zijn de laatste 190-ers ja, en de eerste speciale serie van mercedes (in belgie)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk BerichtenIk heb 2 vraagjes over de speciale editie Cocoon van de Mercedes 190.
- Ik ken mensen die zo één hebben en ze zeiden dat ze regelmatig briefjes onder hun ruitenwisser kregen met de vraag of ze de auto niet wilden verkopen. Is die versie dan zo gegeerd?
- Zijn dat de laaste 190'ers die van de band gerold zijn?
Je had zo enkele reeksen dacht ik: Cocoon, Sportline, Avantgarde,... (?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenik was m'n handen in onschuld. bmwM-optic zat aan het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenDat weet ik hoor. De trekkende auto is vrij bepalend als het aankomt op hoe vermoeiend die reis is...
Zoals Avantus hier boven zegt, vorig jaar zijn we iets achter Lyon een Audi 200 gaan halen. 's Nachts rond een uur of 3 (denk ik) vertrokken, de zelfde avond stonden we terug thuis. Probleem was dat we met een camionette reden die zelf niet heel zwaar is op de achteras, en tegelijk de remork verkeerd beladen was (met de motor naar achter, maar anders ging ie er niet op). Resultaat: véél te lichte achteras, met vrij gevaarlijke slingerbewegingen tot gevolg als je boven de 100 uitkwam of er even een windvlaag de kans had de remork te beroeren. Bij momenten toch wel zweethandjes gehad, en blij geweest dat we veilig zijn kunnen uitstappen
Eind vorig jaar een gelijkaardig tripje gedaan: de G, met daarachter een 190 op een remork. Ding reed volkomen safe, 130 à 140 en die remork reed nog als op rails. Op die manier is dat een droom, en is er weinig vermoeiend aan (buiten 't feit dat je natuurlijk uit je doppen moet kijken, zo'n ding blijft redelijk breed, een G is relatief smal, dus je moet je spiegels constant gebruiken). Daarmee dat ik durf te beweren dat, met het juiste materiaal, een auto halen met een remork niets is om van wakker te liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
Eind vorig jaar een gelijkaardig tripje gedaan: de G, met daarachter een 190 op een remork. Ding reed volkomen safe, 130 à 140 en die remork reed nog als op rails.Met de Sprinter. Wel veel bekijks eigenlijk, maar blijkbaar mag je in nederland ook niet op het 2de vak met zo een combinatie?
Wss wat chance gehad dan. Met de auto er op wel iets rustiger gereden. Maar veel last had die Sprinter er niet van.
Comment
-
Probleem met de Sprinter. Ik liet vorige maand een tussenlager vervangen van de cardanas. Blijkbaar is het probleem hiermee niet opgelost. Ik had voordien last van een 'huilend' geluid in de aandrijving. Enfin, dat lager dus laten vervangen. Maar nu beginnen de problemen opnieuw. Zonet even langs geweest bij MB, ze konden niet direct zeggen wat het probleem is. Volgende maandag gaan ze het achterdifferentieel openmaken.
Gekend probleem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenProbleem met de Sprinter. Ik liet vorige maand een tussenlager vervangen van de cardanas. Blijkbaar is het probleem hiermee niet opgelost. Ik had voordien last van een 'huilend' geluid in de aandrijving. Enfin, dat lager dus laten vervangen. Maar nu beginnen de problemen opnieuw. Zonet even langs geweest bij MB, ze konden niet direct zeggen wat het probleem is. Volgende maandag gaan ze het achterdifferentieel openmaken.
Gekend probleem?
Hier al een stuk of 5 Sprinters versleten en eigenlijk nooit last van gehad. Wel bij de gewone dat de laadvloer warm was ter hoogte van het diffirentieel. Maar dat zal wel normaal zijn zeker?
Oudste was van 2002 dacht ik. Allemaal +300 000km. Dus denk niet dat het een veelvoorkomend probleem is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk BerichtenIk heb 2 vraagjes over de speciale editie Cocoon van de Mercedes 190.
- Ik ken mensen die zo één hebben en ze zeiden dat ze regelmatig briefjes onder hun ruitenwisser kregen met de vraag of ze de auto niet wilden verkopen. Is die versie dan zo gegeerd?
- Zijn dat de laaste 190'ers die van de band gerold zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenVan welk jaar is die?
Hier al een stuk of 5 Sprinters versleten en eigenlijk nooit last van gehad. Wel bij de gewone dat de laadvloer warm was ter hoogte van het diffirentieel. Maar dat zal wel normaal zijn zeker?
Oudste was van 2002 dacht ik. Allemaal +300 000km. Dus denk niet dat het een veelvoorkomend probleem is.
Met de vorige Sprinters ook nooit problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat ze na 3j de deur uit vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenIs van 3/2007 ; de nieuwe versie dus. 120.000km
Met de vorige Sprinters ook nooit problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat ze na 3j de deur uit vliegen.
Moet wel zeggen dat ze bij Mercedes soms nogal wat praat hebben. Met de huidige (2006 dus nog oud model) kreeg ik bvb te horen dat er lucht tussen mijn kabels zat en daarom mijn electrische spiegels niet werkten... Echt geloofwaardig is dat niet. Te hopen dat het bij u opgelost geraakt. Wel raar op nog redelijk jonge km stand. En op 100dkm doen ze het diff toch open normaal? Is hier toch gebeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenHeb enkel met de turbo last gehad. Ging altijd in noodloop omdat die teveel druk kreeg. En leidingen paar keer gescheurd
Moet wel zeggen dat ze bij Mercedes soms nogal wat praat hebben. Met de huidige (2006 dus nog oud model) kreeg ik bvb te horen dat er lucht tussen mijn kabels zat en daarom mijn electrische spiegels niet werkten... Echt geloofwaardig is dat niet. Te hopen dat het bij u opgelost geraakt. Wel raar op nog redelijk jonge km stand. En op 100dkm doen ze het diff toch open normaal? Is hier toch gebeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat zijn de laatste 190-ers ja, en de eerste speciale serie van mercedes (in belgie)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenEDC? kwam bij de vorige Sprinters heel vaak voor. Bij mijn weten is dat differentieel nog niet open geweest.
EDC heb ik maar een paar keer gehad, maar toen reed die wel nog normaal. Bij mij was het echt zo dat bij een helling je de turbo hoorde opspoelen en dan gewoon alles wegblazen en het was gedaanDan kon je nog 68 per uur max als je goed geladen zat op een plat stuk... Maar motor afzetten en opnieuw starten en het was weg.
Had mij wat verkeerd uitgedrukt ook, hier per 100 000km doen ze er nieuwe olie op (diff). Moet wel zeggen dat ze zwaar gebruikt worden, hebben iedere dag hun gewicht mee en soms zelfs wat er over
Al bij al, het blijven wel DE bestelwagensSoms foto's eigenlijk van de uwe? En wat is het? Mijne maat zijne 518 is ondertussen ook toegekomen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
Comment
-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=86121615&__lp=3&scopeId=C&sort Option.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.s ortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200& makeModelVariant1.modelDescription=TE&makeModelVar iant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.sea rchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFree text=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW& vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&maxFir stRegistrationDate=1993-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUn repaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxMileage=200000&cu stomerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=3
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=84896949&__lp=3&scopeId=C&sort Option.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.s ortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200& makeModelVariant1.modelDescription=TE&makeModelVar iant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.sea rchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFree text=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW& vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&maxFir stRegistrationDate=1993-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUn repaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxMileage=200000&cu stomerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=3
Dikke karren...
En dan op LPG zwieren.
Comment
Comment